Velike promene za vozače skutera i traktora: Čekaju ih rigorozan tehnički pregled, redovna registracija i više cene

 
  • 40

Sve će morati da bude ispravno i bez izmena ili dodataka kada su u pitanju svetla, sedišta, upravljač i drugi delovi

Od 3. aprila ove godine prestaje da važi trajna registracija za mopede. Nakon tog datuma, svi mopedi moraće da imaju standardnu registraciju i da je obnavljaju svake godine.

Pre više godina izmenjen je Zakon o bezbednosti saobraćaja, ali nije donet određeni podzakonski akt u vezi tehničkih pregleda, pa je mopedima sa trajnom registracijom ostavljena mogućnost da zadrže taj status ukoliko ne dođe do promene vlasnika, piše portal Polovni automobili. 

Iako mopedi već dugo ne mogu da dobiju trajnu registraciju, oni koji su je imali mogli su da je zadrže. Sve do sada, tj. do aprila 2019. godine. Naime, 2018. godine u aprilu stupio je na snagu izmenjen Zakon o bezbednosti saobraćaja, pa je vlasnicima mopeda sa trajnom registracijom ostavljeno godinu dana da uzmu nove tablice, tj. da obave standardnu registraciju.

Oni će sada morati da dobiju novu saobraćajnu dozvolu, umesto samo potvrde o registraciji, nove registarske tablice i registracionu nalepnicu. Takođe, registracija se produžava svake godine, što znači da moped mora da prođe tehnički pregled, a važe ista pravila kao za automobile.

DODATNI PROBLEM ZA BRŽE OD 45 KM/H

Sve mora da bude ispravno i bez izmena ili dodataka kada su u pitanju svetla, sedišta, upravljač i drugi delovi - samo po fabričkim specifikacijama.

Probleme kod „preregistracije“ imaće mnogi vlasnici mopeda koji nemaju svu dokumentaciju ili im je maksimalna brzina veća od 45 kilometara na sat.

Problem za Tomose, Foto-ilustracija: kupujemprodajem.com

Dakle, ako u dokumentaciji piše da je maksimalna brzina 48 kilometara na sat, moraće da se registruje kao motocikl, što znači da je za njegovu vožnju neophodna najmanje A1 kategorija. Ta 3 kilometra na sat razlike u praksi ne znače ništa, ali zakon je jasno napravio podelu.

Probleme će imati mnogi vlasnici Tomos motocikala (APN, ATX...) pošto im je maksimalna brzina preko 45 km/h. Imaće osetno veće troškove - skuplja registracija nego za moped i to svake godine, plus eventualno polaganje za A1 kategoriju.

Ukoliko neko nema dokumentaciju o tehničkim karakteristikama, a siguran je da maksimalna brzina nije veća od 45 km/h, može na određenim tehničkim pregledima da obavi testiranje i dobije potvrdu.

OVO PRAVILO NE VAŽI SAMO ZA MOPEDE

Ukida se trajna registracija i za radne mašine, motokultivatore, traktore i priključna vozila koja vuku traktor. Dakle, njihove potvrde o registraciji prestaju da važe 3. aprila ove godine.

(Telegraf.rs/Polovni automobili)

Video: Turkulov: Tri osobe sa teškim povredama dovezene u KBC Vojvodina, dve na operaciji

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dex

    18. mart 2019 | 21:55

    Svi koji poseduju mesalicz za beton od ove godine moraju da je voze na tehnicki pregled .

  • Malo morgen

    18. mart 2019 | 21:50

    Kako je krenulo, uskoro će i dečija kolica te trotineti i roleri morati ići na tehnički pregled.

  • bule80

    18. mart 2019 | 22:02

    Obrni okreni Pa opet zemljoradniku po ledja, umesto neke pomoci jer svi se hranite sa njihove grbace vi ga jos vise ukopavate... sramota ziva

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA