Železnička nesreća u Mladenovcu podelila je Srbiju: Ko je zaista kriv? Ja sam vozač i pitam vas - da li svi, baš uvek stanete na svako "stop"?
Kriv je vozač jer nije stao na "stop", ali zašto je rampa bila podignuta? I zašto 90 posto vozača ne shvata ozbiljno znak za obavezno zaustavljanje?
Poslednja u nizu, železnička nesreća kod Mladenovca, kada je automobil udario u voz u punoj brzini, jer je rampa bila podignuta, izazvala je burne reakcije i polemike - ko je zaista kriv za ovu nesreću.
Skoro svi su posle prvog gledanja snimka rekli su "opet pruge, opet vozovi". Ali, malo ko je primetio znak "stop" u desnom uglu. Iako je rampa podignuta, ovaj znak uvek i svuda znači - obavezno zaustavljanje. Naravno da rampa nije smela da bude podignuta u trenutku prolaska voza. Takođe, ako nije u funkciji, neko je morao da stoji pored i obezbeđuje prolaz. E sad, stavljen je znak "stop". Očigledno, to nije uvek dovoljno.
Vozač automobila nije stao. U pravu ste, "mileo" je. Ipak, "mileti" i stati nije isto.
I tako je počeo haos - svako ima svoju verziju, priču, mišljenje.
IZ ŽELEZNICA TVRDE DA NISU KRIVI
Onda su se oglasile i "Infrastrukture železnice Srbije" navodeći da su sa celim događajem upoznati, te da se sve desilo zbog velike nepažnje vozača putničkog automobila.
- U trenutku naleta automobila na putnički voz, uređaj putnog prelaza na ovom mestu još nije bio u funkciji, i bio je obezbeđen znacima vertikalne drumske signalizacije. U toku su bili završni radovi na automatizaciji ovog putnog prelaza. To znači da ni rampe, ni signalizacija još uvek nisu bili u funkciji, pa su zato rampe bile podignute, a signalizacija pokrivena - rekli su, između ostalog u saopštenju.
Tada su se pojedini ponovo razbesneli. Jer, smatraju, nije u redu da "Železnice" svu odgovornost prebacuju na vozača.
IMAM JEDNO PITANJE ZA SVE VOZAČE
Hajdemo ovako - ako ste više od tri puta u životu seli za volan i stekli najmanje iskustva u vožnji, priznajte - da li uvek, baš uvek, ali baš baš uvek, potpuno stanete na znak "stop"? Da se razumemo, mislim na to da li baš svaki put i u svakoj situaciji skroz stanete ili se ponekad, retko, desi da toliko usporite, ali tek toliko da se ne zaustavite skroz, dok obazrivo prilazite raskrsnici, prelazu i slično? Budite iskreni prema sebi, ja vaš odgovor svakako ne mogu da znam. Samo se zapitajte.
Naravno da to nije u redu i da bi trebalo strogo poštovati pravila, ali čak i najveći štreberi u vožnji imaju neke manje pažljive trenutke.
Naravno, čovek sa snimka nije išao previše sporo, morao je da uspori i stane, a opet, postoje i tvrdnje da nije ni mogao da vidi voz od kućice sa desne strane... Mišljenja su veoma podeljena, nejasno je ko je u pravu. Što više čitate komentare, nećete biti sigurni ni u svoje mišljenje.
Šta biste vi uradili da ste bili na mestu ovog vozača? I možete li da budete sigurni u svoju odluku sada?
OPREZ, UVEK I SVUDA, OSVESTIMO SE
Na svu sreću, u ovom slučaju nema teže povređenih, ali je u prethodna dva meseca bilo više njih sa tragičnim ishodom, a sve počelo još krajem decembra na pruzi kod Niša, kada je autobus smrti udario u voz i ubio šestoro ljudi kod Donjeg Međurova.
Nakon toga pojavilo se mnogo snimaka iz cele Srbije sa prelaza koji nisu adekvatno obeleženi obeleženi i njih je zabrinjavajući broj. Baš zbog toga svi moramo da se osvestimo i razbudimo i više nikada ne budemo nepažljivi za volanom ni na sekund. Da više nikada ne "milimo" ispred znaka "stop" nego uvek i bezuslovno stanemo, makar se taj znak nalazio u pustinji u kojoj je sve pregledno. Možda baš tuda prolazi voz brzinom svetlosti, pa taj znak nasred pustinje stoji s razlogom.
Da me ne shvatite kao džangrizalo - vozač sam punih 15 godina i bukvalno svakog dana sam za volanom. I sve razumem i sama ponekad grešim. Da, grešim, ali ne kao "klasična žena vozač" što biste vi rekli sada, jer sam bolji "šofer" od 50% muškaraca koje poznajem. Moje greške nisu bile fatalne i nisu imale posledice, ali trenutak koji može da izazove katastrofu je neprimetan i nikada ne znate koja mrvica nepažnje će ga pokrenuti.
Zato svi odmah moramo da se opametimo. Manje nervoze, više solidarnosti i manje predrasuda tokom vožnje - pustite omiljenu muziku i mirno plovite kroz drumove Srbije, ali na prvom mestu poštujte propise. Stanite na svako "stop" i ne prolazite dok na semaforu trepće "žuto". Stići ćete svuda, a najvažnije je da na odredište dođete živi i zdravi.
Vidimo se na putevima :)
(Vozač sa kilometarskim iskustvom od 15 godina)
VIDEO: Opasne pruge Srbije: Alarmantni podaci o železničkim nesrećama
Video: Jake policijske snage obezbeđuju Univerzitet Hauard
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dragoljub
Veliki čovek i prijatelj, pok. Rajko Vladisavljević savetovao me pre 30-ak godina: ako su digli rampu, nisu digli prugu. Znač,kratko i jasno, stani i pogledaj dobro, ništa ne košta, u protivnom može biti svašta.
Podelite komentar
Instruktor skole
Ovde je 100% kriv vozac!!! Vozac napravio 2 preksaja znak STOP je obavezno da se stane sta mislite narode kad bi tako svi prolazili pored znaka na cistom primeru na obicnoj raskr, 2 prekrsaj vozac je u isto vreme naisao sa vozom i na snimku se vidi da je voz i upozorio svirenom koji je ucesnik u saobracaju putnickog vozila duzan da stane, vozac automb je svesno isao u samoubistvo treba da slavi dan. I u zakonu je predvidjeno da na pruznim prelazima vozovi imaju prednost. ZATO MI UCIMO DECU DA STANU NA ZNAK !!!STOP!!! DA STANU zato molim i roditelje da to isto rade jer shvatite 1 sekunda i ode zivot. A ovom vozacu uzeti vozacku i uput na lekarsko.
Podelite komentar
Jovan
Kad god prelazim prugu sa rampom iako znam da radi ja gledam levo i desno, zbog sebe.jer nikad ne znam jel zaspao onaj sto spusta rampu.pricamo o znaku stop a mnogo ljudi ne zna za oravilo desne strane... Par puta za malo da izginem zbog vozaca uglavnom zenskog roda koji idu pravo kroz stop jer je pravac nije skretanje. Primer iskljicenja sa auto puta kod plavog mosta iz pravca nisa...
Podelite komentar