Ko i kada kontroliše autobuse? "Lasta" ekspresno odlučila da otpusti kondukterku i vozača, ali su prećutali informacije o neispravnom vozilu

 ≫ 
  • 15

Incident u Kikindi, kada je policija isključila međugradski autobus na liniji Subotica - Beograd, zbog utvrđenih tehničkih neispravnosti i zbog toga što je njime upravljala kondukterka Tatjana Angelov koja nije imala odgovarajuću vozačku dozvolu, potresao je "Lastu" i danas je održana vanredna sednica izvršnog odbora.

Odlučeno je da se otpuste kondukterka Tatjana Angelov koja je zatečena za volanom autobusa i vozač Nebojša Radosavljević koji joj je ustupio upravljačko mesto.

Kontaktirali smo direktora saobraćaja ovog preduzeća Predraga Lukića odmah nakon ove sednice, koji je kratko odgovorio da će u saopštenju "Lasta" dati sve informacije.

Kondukterka Tatjana Angelov, Foto: Facebook

Međutim, u saopštenju ni jednom rečju nije objašnjeno kako je moguće da se na putu našlo tehnički neispravno vozilo, ko je za to odgovoran, ni o kakvim propustima je reč.

Od jutros smo ponovo pokušali da kontaktiramo direktora Lukića, ali i poslali dva puta zvanična pitanja "Lasti", ali kako se na putu našao nebezbedan autobus i dalje je prava misterija.

TEHNIČKI PREGLED NA 6 MESECI

Tehnički pregled autobusa obavezan je, inače, na svakih šest meseci, kazao je saobraćajni stručnjak i veštak Milan Božović. Problemi na vozilima se javljaju pre svega u zavisnosti od toga koliko su stara, koliko su u saobraćaju i kada je rađen generalni remont. Vozila koja su dugo i često na putu vremenom će sve brže početi da se kvare, zbog čega su potrebne češće kontrole.

Foto: Marko Jovanović

- Neki autobus može da ima problem sa kočnicom, neki sa menjačem, retarderom, grejanjem, ventilacijom. Sve zavisi od slučaja do slučaja, problem može biti od polomljenog ogledala do neispravnosti motora i menjača. Prevoznici su na 6 meseci dužni da obavljaju tehnički pregled, ali policija može da ih kontroliše kada posumnja u tehničku ispravnost - kazao je Božović.

INCIDENTI NISU RETKOST

"Lasta", kao jedan od najvećih prevoznika u zemlji radi na gradskim i prigradskim linijama u više gradova, učestvuje u međugradskom, međunarodnom, ali i ugovorenom prevozu.

Foto: Telegraf

1. Izgoreo autobus u Sopotu

Prigradski autobus "Laste" izgoreo je 22. novembra u Sopotu, ali u tom incidentu, srećom, nije bilo povređenih putnika, jer su na vreme evakuisani.

2. Vezivanje kesama

Deca iz vrtića "Sveta Petka" su 17. novembra kasnili više sati sa odlaskom na Kopaonik, jer se pojavio autobus u kom nisu radili pojasevi na svim sedištima. Zabrinuti roditelji su fotografisali kako su pojedine pojaseve morali da vezuju kesama. Zamenski autobus je stigao, ali je zbog toga polazak kasnio.

3. Vozač pušač

Jedan od vozača zatečen je usred grada kako jednom rukom drži volan, a drugom - cigaretu. 

4. Umesto alata - oružje

Neverovatno otkriće arsenala oružja u magacinu "Laste" potreslo je letos ovo preduzeće: unutrašnja kontrola pronala je ukupno 18 pušaka i 30 pištolja, od kojih se neki komadi u policijskoj evidenciji vode kao ukradeni.

5. Svadljivi vozač

Vozač autobusa 560 za Barajevo marta prošle godine posvađao se sa putnikom i odlučio da zaustavi autobus nasred Ibarske magistrale.

VIDEO: Autobus počeo da se dimi, putnici gledali u neverici

(Mateja Beljan)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dzoni

    25. februar 2019 | 17:46

    Ovi autobusi ,,Laste" ili se odjednom zapale na putu ili se desava ovo. Uglavnom, poznati su po tome da cesto ,,planu" na cesti.

  • A

    25. februar 2019 | 19:38

    Al ste ih zeznuli Autobus pokvaren a oni dobili otkaz Ako neznate otkaz je trebo dobiti onaj ko je pustio autobus pokvaren da ode iz garaže Dovidjenja

  • Mihailo

    25. februar 2019 | 16:32

    Svi traze i tek ce da traze vozace a ,,lasta"otpusta.Mnogo se neko zezno u sistemu u vezi vozaca,rigorozna pravila za vozacke ispite mora ce da se menjaju u smislu cene i brzine dolaska do dozvole,narocito D kategoriju.Slazem se da ispiti treba da budu ozbiljni i teĵski ali doslo se do toga da smo ostali bez vozaca kojih je u devedesetim bilo i viska pa i u osamdesetim od polovine,na smesan nacin se dolazio do D kategorije gde po meni,moralo bi da ti vozacke imaju najmanje S.S. spremu i vozacku i za D kategoriju.Posle rata pa do kraja komunizma Vozacku za D nije bilo skupo dobiti a bilo je tesko poloziti.Prvo za D, cini mi se,n ije se moglo polagati dok ne dobijes C kategoriju a po tom odredjen period vozis FAPA ili neka druga teretna vozila pa kad plozis C ostajes na teretnjacima pa uz obrazlozenje kakav si vozac bio tek predjes da vozis autobus ali i tu prvo pred komisijom moras da dobijes ocenu i procenu da vozis autobus i to u lokalu, vozis seoske linije i vozis stariji autobus koji uskoro ide na otpad i to najmanje pet do deset godina pa tek onda mozes u medugradsku voznju i medugradsku autobus.E zato je ,,RAKETA" tada bila najbolje preduzece u JUGOSLAVIJI i zato su njeni vozaci za koplje ispred svih.I sada ima onih iz ,,Rakete" iz vremena kad se lakse dolazilo do dozvole, i opet su najbolji malo i zato sto ih podneblje stvara kao takve ali su zaista majstori u odnosu na sve ostale.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA