Gde su sklonjene opasne cisterne nakon trećeg incidenta na pruzi Niš-Zaječar?
Za nešto više od mesec dana na pruzi Niš – Zaječar tri puta su iskliznule cisterne sa opasnim materijama. Neslavna serija započeta je 19. januara kada su u blizini sela Jasenovik iskočile dve cisterne sa amonijakom, čije je uklanjanje zahtevalo više od dve nedelje uz opsežne mere bezbednosti koje su uključivale i evakuaciju stanovništva u dva maha.
Već 10. februara na manje od kilometar od mesta prvog incidenta došlo je do iskliznuća pet cisterni sa fosfornom kiselinom, ali ni to nije bilo dovoljno da se pruga stara skoro sto godina zatvori za saobraćaj. Samo četiri dana kasnije u blizini Knjaževca van koloseka se našla železnička kompozicija sa amonijakom, pa je prugu ekspresno zatvorila ministarka Zorana Mihajlović lično.
Novinar Telegrafa pokušao je da od Infrastruktura Železnica Srbije dobije informaciju gde se sada nalaze cisterne sa amonijakom i fosfornom kiselinom, ali su nas oni uputili da odgovor zatražimo od operatera odnosno prevoznika robe, čija je, kako navode, obaveza bila da ih uklone sa pruge. Kako smo saznali, obe kompozicije sa amonijakom prevozio je operater NCL, dok je za odvoz cisterni sa fosfornom kiselinom bio zadužen „Srbija Kargo“.
Novinar Telegrafa uzaludno je pokušao je da stupi u kontakt sa bugarskom firmom NCL jer njihovog telefonskog kontakta nema ni na „Žutim stranama“ telekoma ni u poslovnim adresarima. Više sreće imali smo sa „Srbija kargom“ od kojih je stiglo saopštenje da se isklizle cisterne i dalje nalaze na pruzi Niš – Zaječar.
Veći deo kompozicije, uključujući i tri isklizle vagon cisterne, nakon njihovog podizanja na kolosek, otpremljene su u stanicu „Crveni Krst“ (u blizini Niša), dok je drugi manji deo, sa dve isklizle cisterne vraćen u stanicu Svrljig gde se i sada nalaze. Prema zahtevu i dinamici koju utvrđuje železnička Komisija za istraživanje nesreća i nezgoda koja još radi na slučaju, cisterne koje se nalaze u stanici „Crveni Krst, biće upućene na kontrolno vaganje a zatim i u radionicu na dodatne preglede u cilju utvrdjivanja i saniranja posledica njihovog oštećenja.
Cisterne koje se nalaze u stanici Svrljig, zbog zatvorene pruge za saobraćaj na relaciji Niš – Zaječar, čekaju odobrenje upravljača Infrastrukture Železnice Srbije, za prevoz do radionice na pregled, uz posebne uslove prevoza i pratnju a uz prethodno saniranje posledica iskliznuća na kolima – saopštio je „Srbija Kargo“.
„Srbija Kargo“ podseća da je 10. februara u 00.36 sati došlo do iskliznuća pet vagona cisterni od ukupno 15, iz sastava voza 52792 koji je prevozio fosfornu kiselinu od Prahova do Šapca.
Nijedna od cisterni nije se prevrnula već su delimično iskliznule iz koloseka i nije bilo nikakvog curenja, tako da bezbednost stanovništva ni životne sredine nije bila ugrožena. Takođe, fosforna kiselina prema Pravilniku o prevozu opasnih materija RID, ne spada u robu visoko potencijalne opasnosti - navodi "Srbija Kargo".
VIDEO: Prevrnule se cisterne sa amonijakom kod Niša
(D.K./Telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Lazar
Ova vlast uporno radi sve naopako sa zeleznicom kako bi izazvali neku katastrofu a onda okrivili bi opoziciju.
Podelite komentar
Marijan
Bumo videli ne !
Podelite komentar
JS
Ne daj Boze, da nisu osigurane i dobro cuvane. Nije dovoljna smena jednog direktora. Ministarku smeniti. I zeleznice su u njenpj nadleznosti. A ovo je i opasan tovar.
Podelite komentar