Kraj muka meštana Jasenovika: Sledećeg meseca počinje rekonstrukcija pruge na kojoj su izletela dva vozila sa otrovima
Polovinom sledećeg meseca počeće rekonstrukcija pruge Niš- Zaječar, koja je postala poznata kao crna tačka srpskih železnica s obzirom na to da su u razmaku od dvadesetak dana sa koloseka izletele dve kompozicije sa otrovnim materijama.
Do tada, kako je obećao Milan Maksimović, izvršni direktor za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom, biće preduzete dodatne mere kako se nove nesreće ne bi dešavale.
Dve cisterne sa amonijakom sletele s pruge 19. januara a otklanjanje posledica nezgode, koje je uključivalo i evakuaciju ljudi i životinja sela Jasenovik, trajalo je dve nedelje. Već 10. februara, nedaleko od mesta prve dogodila se nova nezgoda, sa šina je iskliznulo pet cisterni sa fosfornom kiselinom. Nakon što su meštani Jasenovika zapretili blokadom pruge, održan je sastanak sa rukovodstvom grada Niša i predstavnicima Železnice na kojem je apelovano na Jasenovičane da odustanu od protesta.
Predstavnici Železnica Srbije tvrde da će za mesec dana pruga biti zatvorena zbog početka radova na sanaciji, i obećavaju da će Jasenovičani do tada biti bezbedni.
- Vlada Srbije obezbedila je 900 miliona za sanaciju pruge, sledi raspisivanje tendera, ali kako ta procedura traje malo duže, već od 15. marta naša oprema, mehanizacija i ljudi koji se bave izgradnjom i sanacijom započeće radove na pruzi Niš – Zaječar. Kada izaberemo najboljeg ponudjača, i njega ćemo uvesti u radove. Dakle, pruga će raditi još mesec dana ali ćemo pojačati mere bezbednosti, vršićemo dodatni tehnički pregled vozova, pogotovo onih koji vuku opasne materije u stanicama Crveni Krst i Zaječar, a naši čuvari će svakodnevno pregledati prugu da bi utvrdili da li je bezbedna za prolazak vozova – istakao je Maksimović.
Priznao je da pruga nije održavana poslednje četiri decenije ali je istakao da za učestale incidente nije odgovorno jedino njeno stanje već i tehnička ispravnost vozova.
- Prošle godine smo prevezli 2.126.000 tona opasnih materija, što je petina celokupnog tereta, imali smo 43 vanredna dogadjaja ali niko nije bio povredjen, niti je došlo do zagadjenja životne sredine – naglasio je Maksimović.
Reagujući na Maksimovićeva obećanja, Zoran Jovanović, predsednik mesne kancelarije Jasenovik je kazao da im je preko glave strahovana od izvrtanja cisterni u centru sela.
- Večeras ćemo doneti odluku o daljim koracima, ali su meštani veoma ogorčeni s obzirom na to da su za manje od mesec dana dva puta bili ugroženi opasnim materijama. Večeras ću im preneti stav Železnica Srbije, nakon čega ćemo odlučiti da li ćemo blokirati prugu – kazao je Jovanović.
Saobraćaj na pruzi Niš – Zaječar ponovo je uspostavljen juče, nakon što su uklonjene cisterne sa fosfornom kiselinom i popravljen kolosek.
(D.K.)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bg Slavija
Podatak koji je izneo Milan Maksimović iz Infrastrukture železnice Srbije iz 2018. godine je frampantan. Ako je voz u proseku težak 1000 t to znači da svaki dan ispod centra Beograda prolazi 6-7 vozova sa opasnim materijama, dobro ste pročitali 6-7 vozova! Ovo ludilo mora da prestane pod hitno, šta misli Miroljub Jevtić, direktor železnice, da građani Beograda su rasli na krušci. Čovek ugrožava bezbednost građana Beograda, svaki dan.
Podelite komentar
ja
sledeceg meseca ili u prevodu za dve do tri godine,a mozda nikada
Podelite komentar
Лицемер
Наравно, нико неће сносити одговорност јер су се неисправном пругом транспортовале опасне материје.
Podelite komentar