Fotografija sa mesta gde i dalje preti katastrofa: Kasni se tri i po decenije sa remontom srpske pruge na kojoj su iskliznule cisterne sa amonijakom!
"Infrastruktura železnice Srbije" u aprilu će početi sa prvom rekonstrukcijom pruge Niš–Zaječar otkako je ona napravljena. Da je rekonstrukcija neophodna, svedoči i nedavno iskliznuće dve cisterne privatnog operatera kod Svrljiga, kao i naša fotografija sa lica mesta. Samo je nejasno zašto je rekonstrukcija najavljena tek za april, kad je jasno da je to trebalo uraditi odavno.
- Reč je o jednoj od najlepših evropskih pruga, sa 54 mosta i 32 tunela - rekao je nakon iskliznuća cisterne generalni direktor "Infrastruktura železnice Srbije", Miroljub Jevtić.
Da je pruga rekonstruisana ranije, odnosno - na vreme, do iskliznuća cisterne možda ne bi došlo, kao ni do opasnosti po meštane, i njihove evakuacije iz domova.
- "Infrastruktura železnice Srbije“ u aprilu 2019. godine će započeti rekonstrukciju 108 kilometara duge pruge Crveni krst - Zaječar, na regionalnoj pruzi Niš - Prahovo pristanište. Biće to prva rekonstrukcija cele pruge od kako je ona izgrađena. Ova pruga je većim delom izgrađena do Prvog svetskog rata, a završena 1922. godine - rekli su nam iz ove firme.
- Poslednji remonti na pojedinim deonicama obavljeni su još pre gotovo šest decenija. S obzirom na to da je remonte pruga neophodno obavljati na svakih 20 - 25 godina, to znači da se sa remontom ove pruge kasni tri i po decenije! Ova pruga je zato danas u jako lošem stanju, a prosečna brzina vozova je između 30 i 40 kilometara na sat. Zbog toga je interesovanje putnika za prevoz železnicom u ovom delu Srbije smanjeno - dodaju.
Rekonstrukcijom pruge Crveni krst - Zaječar brzina vozova biće povećana na projektovani nivo do 90 kilometara na sat. Pored toga, osovinsko opterećenje pruge biće povećano sa sadašnjih 18 tona po osovini na 22,5 tona po osovini, što će posebno biti od značaja za teretni železnički saobraćaj, jer će tako biti omogućeno da ovom prugom saobraćaju duže i teže železničke kompozicije.
Na taj način, biće povećana i propusna moć pruge, što je neophodno kako bi železnica zadovoljila sve veće potrebe privrede u ovom regionu za transport robe vozovima.
"Infrastruktura železnice Srbije" ovu prugu rekonstruisaće sopstvenim sredstvima i kapacitetima.
VIDEO Opasne pruge Srbije: Alarmantni podaci o železničkim nesrećama
(Telegraf.rs)
Video: Trampovi napustili crkvu i krenuli na čaj kod Bajdena
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Лицемер
Наравно, нико неће одговарати због тога. Пруга неупотребљива а користи се за превоз опасних материја. Да се неко од нас обичних грађана укључи у саобраћај са исправним а нерегистрованим аутомобилом, казна би била написана. Нема нама бољитка...
Podelite komentar
Nišlijka
Niko da objasni koliko je i zašto opasan amonijak iz cisterni.
Podelite komentar
Н. С.
ПА. ЛАКШЕ ЈЕ ЦЕО ТАЈ ЈАДАН СВЕТ ИЗМЕСТИТИ, НЕГО ЗА ТОЛИКЕ ГОДИНЕ НА ВЛАСТИ ПОПРАВИТИ ПРУГУ, ИЛИ ТУДА НЕ ВОЗИТИ ТАКАВ МАТЕРИЈАЛ. СРАМОТА. И ШТО ЈЕ ЈОШ СТРАШНИЈЕ ЉУДИ НИ КРИВИ НИ ДУЖНИ, ПЛАТИЋЕ ОБЕЛЕЖАВАЊЕ СТОКЕ, А НИКО НЕЋЕ ОДГОВАРАТИ. САМО ЋЕ СЕ ХВАЛИТИ...МИ СМО, ПА МИ СМО.
Podelite komentar