Ako nemate ovaj papir u automobilu, a dođe do nesreće, čeka vas kazna od 10.000 do 50.000 dinara

  • 1

Saobraćajni udes bez povređenih i sa minimalnom materijalnom štetom, u kome se oba vozača slažu čija je krivica, može da prođe popunjavanjem „EU izveštaja o saobraćajnoj nezgodi“, koji svaki vozača mora da ima u svom autu.

Ukoliko se desi da vozilo nema ovaj papir, a učestvovalo je u saobraćajnoj nezgodi, vozaču može biti naplaćena kazna čiji iznos se kreće u rasponu od 10.000 do 50.000 dinara. Takođe svaka osiguravajuća kuća, prilikom registracije automobila je u obavezi je da izda ovaj formular, u suprotnom i za njih je predviđena novčana kazna.

Nakon usvajanja izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju zvanično je definisana visina štete do koje nije potreban da policija izvrši uviđaj, već se sve rešava popunjavanjem EU izveštaj.  Zvanično, visina štete je do 200.000 dinara, a po trenutnom kursu to je nešto manje od 1.700 evra.

Međutim, procena štete, u ovom slučaju, može biti i "mač sa dve oštrice". Tako, na primer, kod novijih automobila jedan polomljen far i branik, kao i nekoliko ogrebotina mogu da koštaju otprilike toliko.

Brzina naplate štete naravno zavisi od osiguravajućih društava, a one to mogu dodatno da zakomplikuju. U toku rešavanja zahteva, društvo za osiguranje ima pravo da pozove oba učesnika u saobraćajnoj nezgodi kod procenitelja kako bi se na licu mesta uporedila oštećenja i utvrdilo da li je sve zaista onako kako je opisano u izveštaju.

Cilj je mnogih da izbegnu policijski uviđaj, Foto: Marko Jovanović

Zakon ne obavezuje vlasnike vozila da se odazovu na ovaj poziv. Još jedna otežavajuća okolnost kod dokazivanja visine nastale štete predstavlja situacija u kojoj je vozilo popravljeno u međuvremenu (na primer, zamenio far i branik), i baš iz ovog razloga Kamatica savetuje da se na mestu nesreće načine fotografije ili video zapis, a svakako nije loše obezbediti i nekog svedoka. 

Popunujavanje EU izveštaja ima i dobrih strana, ukoliko nezgoda nije izazvala neki ozbiljniji saobraćajni prekršaj, vožač ne ide kod sudije za prekršaje, a samim tim izbegava veliku novčanu kaznu, dobijanje kaznenih bodova i privremeno oduzme dozvolu.

I na kraju, prema tvrdnjama vozača koji su prilikom sudara popunjavali „Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi“ teorija je jedna stvar, ali je praksa često drugačija, pa je potreban dodatan oprez. Naime, osiguravajuće kuće često prave problem ako je šteta veća od 50.000 dinara, a ne postoji izveštaj da je policija izvršila uviđaj.

Zato, Kamatica savetuje, ukoliko niste potpuno sigurni u proceni štete, sačekajte policiju, a ako nema povređenih i šteta nije velika, napraviće samo službenu belešku, a ne klasičan uviđaj. Na taj način je i osiguravajućim kućama smanjena mogućnost da „odugovlače“ sa isplatom ili umanje nastalu štetu.

(Telegraf.rs/Kamatica)

Video: Četiri osobe povređene su u incidentu u livnici u Čoki

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • stvarno?

    31. januar 2019 | 06:53

    eu izveshtaj o saobracajnoj nesreci ne odredjuje krivca vec izveshtava oba osiguranja o shteti na vozilima. krivicu odredjuje ili policija na uvidjaju ili sud ukoliko do njega dodje. u zemljama evrope ti izveshtaj ne treba ukoliko policija vrshi uvidjaj. josh jedan nachin da se ljudima otimaju pare. sramota za srbiju

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA