U nesreći kod Prnjavora teretnjak udario u traktor i izgurao ga sa pruge: Na ovoj teritoriji pružni prelazi nisu obeleženi, a vozači se zaustavljaju tek kad vide voz
U trećoj u nizu nezgoda na srpskim prugama u poslednjih nedelju dana, koja se danas dogodila na pruzi Šabac - Loznica u Prnjavoru, srećom nije bilo žrtava.
T.D. ( 42) iz ovog sela ostao je nepovređen kada je teretni voz udario u prednji deo traktora sa cisternom i odgurnuo ga sa šina. Samo nekoliko sekundi ga je delilo od sigurne smrti.
- Traktor je prednjim točkovima već bio na šinama, pa ga je srećom voz samo zakačio i gurnuo sa pruge. Na tom prelazu je pruga u pravcu i dovoljno je stajati metar od pruge, da ne zadirete u profil voza i bićete bezbedni - priča očevidac nezgode, meštanin ovog sela.
Od kako je ovog leta rekonstruisana pruga od Šapca do Malog Zvornika, meštani sela u šabačkoj i lozničkoj opštini se još nisu navikli na brže vozove, što je potvrdila i nezgoda koja se danas dogodila.
- Pre rekonstrukcije pruge vozovi su išli brzinom od 20 kilometara na čas, a sada putnički razvijaju brznu do 70-80, a teretni oko 60 kilometara. Dok su vozovi milili po šinama bili su uočljivi. Prosečan atletičar je bio brži od voza. Sada se ne treba se šaliti i pomišljati da se preko pruge može brzo preći dok voz ne naiđe. Rizično je - kaže železnički radnik iz Šapca.
Osim što se vozovi brže kreću, meštani više sela u ovom kraju primetili su da je železnički saobraćaj posle rekonstrukcije pruge znatno "življi".
- Čini mi se svakog sata prolazi voz. Ranije su saobraćala samo dva dnevno, a od letos najmanje 15 vozova - priča meštanin Prnjavora.
Navode o znatno življem saobraćaju na ovoj pruzi potvrđuju i na pružnom prelazu u Prnjavoru prema Badovincima, koji je sada glavni od kada je letos zbog rekonstrukcije zatvorena železnička stanica u Prnjavoru. Posebno je "živnuo" teretni saobraćaj.
- U smeni prođe 7-8 teretnjaka dnevno - navodi radnik na ovoj pružnom prelazu.
Prelaz preko regionalnog puta u pravcu Badovinaca jedini od pet, koliko ih je u Prnjavoru, ima rampu. Ostali su, navode meštani sa kojima smo razgovarali, su neobezbeđeni i na njima su postavljeni samo znak "stop" i "andrejin krst".
- Nije problem samo što nema rampe. Ima prelaza koji su veoma nepregledni, u blizini jednog je šuma i nema šanse da se voz uoči dok ne stigne na prelaz. Jedan prelaz je na samo dva metra od dvorišta koje je opasano ogradom visokom oko dva metra i voz se uopšte ne vidi - navode žitelji Prnjavora.
Posle nesreće u Nišu, u kojoj je poginulo petoro ljudi, na društvenim mrežama je sve češće prisutna tema bezbednosti na pružnim prelazima, o kojoj se naširoko komentariše. Tako Fejsbuk stranica "Loznica danju" upozorava da na području ovog grada ima 35 pružnih prelaza, od kojih je svega sedam opremljeno zaustavnim rampama.
Rekonstrukcija pruge od Šapca do Loznice je završena pre dva meseca i na njoj vozovi sada razvijaju tri do četiri puta veću brzinu, pa bi i meštani sela kroz koja pruga prolazi trebalo da budu višestruko oprezniji.
- Mi spuštamo rampu najkasnije pet minuta pre prolaska voza. Verujte, ima ljudi koji bi tražili da pređu preko pruge kada bi rampu spustali u poslednjih pet sekundi. Svi kao negde žure i nemaju vremena da čekaju. Razumem da su bili nestrpljivi ranije, kada je voz išao 20 kilometra na čas, ali sada mora mnogo kraće da se čeka prođe kompozicija - kaže radnik na pružnom prelazu.
(D. Grujić)
Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.