Prešli smo ceo grad ispreplitan prugama i rampama: Niš strepi od nove tragedije, jer železnica prolazi kroz parkove i trgove (DETALJNA MAPA)

 
 ≫ 
  • 15

Postoji 15 rampi, jedan prelaz sa znakom "STOP" i sedam nadvožnjaka

"Gde god da kreneš, moraš da pređeš neku rampu." Ovaj komentar jedne Nišlijke najbolje pokazuje kako je ovaj grad zarobljen prugama, koje se u sam centar ulivaju iz četiri pravca: Beograda, Zaječara, Leskovca/Prokuplja i Pirota.

Ilustracija: Mateja Beljan/Pixabay

Pruga ide bukvalno preko ulica, trgova, parkova. I svuda su rampe. Čak 15 prelaza u gradu je sa rampama, a jedan samo sa znakom "STOP". Deset prelaza presecaju linije gradskog prevoza.

Nadvožnjaci i podvožnjaci postoje na sedam mesta, uključujući i auto-put, a neki od njih su u katastrofalnom stanju, tako da dok prolazite ispod njih iznad svoje glave možete videti pragove i šine.

Možda najkritičnija tačka je Pirotska rampa (koja zajedno sa još jednom rampom preseca Ulicu Jovana Ristića), jer tuda prolazi čak šest gradskih linija. Ova ulica je, inače, i jedan od važnijih pravaca u Nišu, koji vodi ka železničkoj stanici i zapadnim pregrađima. Tu prolaze vozovi za Pirot, Dimitrovgrad i bugarsku granicu.

Foto: Telegraf.rs

Ova pruga prolazi i bukvalno kroz jedan park, da bi potom po južnom obodu centra nastavila da deli grad, sve do Ćele kule i Elektronske industrije, gde se nalazi i Elektrotehnička škola.

Pruga se slobodno proteže i preko čitavih raskrsnica, tako da su vozači zbunjeni jer osim u regularne semafore i na skretanja u raskrsnici moraju da gledaju i u rampu koja svakog trenutka može biti spuštena.

Ne čudi što je najveći broj snimaka pokvarenih rampi nastao upravo u Nišu. Građani ovog grada podeljeni su prugama, jer se do sada niko nije setio da tako važan železnički čvor fizički odvoji od gustog gradskog saobraćaja na drumu. Deo problema biće rešen kada se oko Niša napravi železnička obilaznica, koja je u planu.

PRUGA IZ ZAJEČARA: TRI PRELAZA I TRI NADVOŽNJAKA

Vozovi koji iz Zaječara pristižu u Niš presecaju put ka naseljima Gornji Komren i Branko Bjegović, kao i Vinik. Preko auto-puta ka Pirotu postoji nadvožnjak, kao i u bulevarima Nikole Tesle i 12. februar (ulaz u Niš iz pravca Beograda).

Definitivno najgore stanje je na jednom prelazu na Vojnom putu, kod stanice Pantelej. Tu čak ne postoji ni andrejin krst, već samo znak "STOP".

Printskrin: Google Street View

Bolja situacija je na susednom prelazu u Borskoj.

Printskrin: Google Street View

Ovako izgleda prelaz u Humskoj, preko kojeg prolazi i autobuska linija 9.

Printskrin: Google Street View

Prelazi preko Bulevara Nikole Tesle i Bulevara 12. februara imaju nadvožnjake, pa vozači ne moraju da brinu. Ova pruga tu se, na stanici Crveni krst, uliva u beogradsku prugu.

PRUGA IZ PRAVCA BEOGRADA: ČETIRI RAMPE, TRI NADVOŽNJAKA

Prva rampa na pruzi koja dolazi iz Beograda, odnosno Aleksinca, Jagodine i Velike Plane, nalazi se na prilazu Aerodromu "Konstantin Veliki".

Printskrin: Google Street View

Sledeća je na jednom manjem prelazu u Sarajevskoj ulici. Preko prve rampe prolazi linija 34, a preko druge pojedini polasci linije 7.

Printskrin: Google Street View

Do Nišave postoje još dva nadvožnjaka. Ali kakva...

Printskrin: Google Street View

Kada železnička grdosija pređe preko njih, sigurno se sve trese.

Printskrin: Google Street View

Ako ste mislili da od ovoga nema gore, sačekajte da voz pređe Nišavu...

Printskrin: Google Street View

Ulicu Sime Matavulja možete proći automobilom ili pešice, samo ako se sagnete.

Printskrin: Google Street View

Sledi prelaz preko Ulice generala Milojka Lešjanina.

Printskrin: Google Street View

Odmah potom i preko Šumadijske ulice, gde prolazi i linija 11, nakon koje sledi ulaz u stanicu Niš.

Printskrin: Google Street View

PRUGA KA PIROTU: DEVET RAMPI I JEDAN NADVOŽNJAK

Pruga ka Pirotu i dalje Dimitrovgradu i Bugarskoj je prava noćna mora Nišlija, ali i mašinovođa.

Printskrin: Google Street View

Od železničke stanice ona prelazi preko tzv. "Pirotske rampe". Jedan krak vodi i ka Beogradu, što znači i još jedan prelaz na ovom pravcu.

Printskrin: Google Street View

Preko ova dva prelaza prolaze brojne gradske linije i ovo je jedan od važnijih putnih pravaca u gradu, kojim se dolazi i do same železničke stanice.

Deluje neverovatno, ali pruga ka Pirotu doslovno prolazi kroz jedan park...

Printskrin: Google Street View

Nastavlja se dalje ka Paliluli presecajući Obilićev venac, tačnije raskrsnicu ove ulice sa Vojvode Putnika i Vojvode Gojka.

Printskrin: Google Street View

...Potom i Jug Bogdanovu...

Printskrin: Google Street View

Da bi se potom došlo do Hilandarske. Tu prolaze linije 7, 11 i 12.

Printskrin: Google Street View

Možda najkomplikovaniji prelaz je Palilulska rampa. Tu se nalazi železnička stanica, ogromna raskrsnica i pruga koja je preseca.

Printskrin: Google Street View

Zapravo, ovo više liči na haotični trg nego raskrsnicu Episkopske, Božidarčeve i Hajduk Veljkove, sa ukupno pet krakova i jednom autobuskom linijom koja prelazi preko pruge.

Preko Zetske ulice postoji nadvožnjak, a sledeća rampa je kod Ćele kule. Tuda prolaze pojedini polasci autobusa 13.

Printskrin: Google Street View

I, poslednji u nizu prelaz sa rampom na ovoj mapi, nalazi se kod Elektrotehničke škole.

Printskrin: Google Street View

VIDEO: Da li je ovo 21. vek, Železnice Srbije?

(Mateja Beljan)

Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Upss

    25. decembar 2018 | 15:31

    Poštovani, setite se da su vaše bake i deke došli u vunenim čarapama u "grad"Niš iz nekih okolnih sela i upravo su došli VOZOM. E sad' pruge su starije od pojedinih puteva i ulica, a to što se grad širio neplanski to je problem grada i države. Zato nemojte pljuvati železnicu i železničare. Postoji rešenje samo je potrebno uzeti kredit od rusa,kineza ...

  • Гаги

    25. decembar 2018 | 15:53

    Пруге су постојале уназад стотињак година Путеви се граде сваке године, укрштају се са пругом, и сад је сва кривица на железници. А, локалне самоуправе.......да ли од некога траже дозволу за ту измену. Ако је ту потребан пут, онда су дужни да адекватно обезбеде сигуран пролазак возила на том месту.

  • Danker

    25. decembar 2018 | 17:24

    Zašto postoji znak STOP kada u zemlji Srbiji to retko ko poštuje pa je posle uvek neko drugi kriv.Da je stao na STOP pogledao levo,desno VIDEO bi voz. E sad je kriva železnica,država,ministarka,ložač, mašinovođa ma svi drugi. Neka je laka zemlja poginulim.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA