Glumci obučeni u doktore krše zakon reklamirajući čudotvorne lekove: Kako bi reklame za tablete i sirupe trebalo da izgledaju?
Leči PMS, ciste, bolne menstruacije, promene na grliću materice i žensku neplodnost. Ovako zvuči jedna od reklama za "čudotvorne" preparate koji leče gotovo sve dok smo rekli "keks"!
Pod etiketom "zdravo, čudotvorno i efikasno" proizvođači lažno promovišu razne proizvode, pa čak i lekove namenjene najmlađima. Reklame tipa "mast protiv reumatskih bolova stvarno deluje za 15 minuta", a "Sirup za kašalj 100 odsto ubija bakterije" su zabranjene.
Ne samo da se ovakvom reklamom obmanjuje javnost, već se krše i odredbe Pravilnika o oglašavanju medicinskih sredstava koji propisuje da reklamiranje lekova i medicinskih sredstava mora biti objektivno i da ne sme dovoditi ljude u zabludu.
- Prilikom oglašavanja medicinskog sredstva ne može da se navodi na utisak da medicinsko sredstvo spada u hranu, kozmetiku ili druge predmete opšte upotrebe, niti da se podstiče obećavanjem finansijskih, materijalnih ili drugih koristi - stoji u upravo objavljenom Pravilniku.
Svaka reklama, bilo da je na TV-u, internetu, radiju ili na bilbordu, mora da sadrži čuveno upozorenje: "Pre upotrebe pročitati uputstvo! O nameni i neželjenim reakcijama na medicinsko sredstvo posavetujte sa lekarom (stomatologom) ili farmaceutom".
Ovo upozorenje mora da bude ispisano tako da bude uočljivo, bojom koja je jača od ostatka podataka. Takođe, ova poruka mora da bude uokvirena, da je nije ga moguće prevideti.
U slučaju reklame na TV-u, ovo upozorenje trebalo bi da bude prikazano u posebnom kadru uz prateću glasovnu poruku identičnog sadržaja.
Ako se reklama daje putem interneta, informacija o leku mora da bude na istoj strani kao i reklama, a ne da se do njih stiže klikom na drugu adresu.
Osim toga, u reklami ne sme da bude lažnog predstavljanja, jer to nije samo kršenje Zakona o oglašavanju već je to i krivično delo koje je kažnjivo zatvorskom kaznom do tri godine.
Ako neko u reklami glumi profesora ili doktora, mora jasno da se naglasi da je osoba koju gledaoci vide samo glumac bez stručnih kvalifikacija.
Uprkos tome, lekove nam preporučuju lažni predsednici nepostojećih udruženja stomatologa, ginekologa, kardiologa, lažni lekari svih mogućih profesija, pa čak i poznate ličnosti koje su određeni lek probale i sada se kunu u njegovo dejstvo.
(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)
Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
sladjana
Takve vrste reklama treba zakonom zabraniti. Bolestan covek se i za slamku hvata.
Podelite komentar
Brankica
Bravo za članak! Ovo je u 2 dana treća ozbiljna pohvala za članke ali ne objavljujete .
Podelite komentar
Rasa
Vrhunac kada u reklami osoba kaze da je videla reklamu pa probala I uverila se u cudotvorna dejstva iako reklame pre nije ni bilo.
Podelite komentar