Ko je kriv za stravičnu nesreću na pruzi kod Niša u kojoj je stradalo 5 osoba? Porodice sahranjuju najvoljenije, a na mrežama borba (ANKETA)
Bilans tragične saobraćajne nesreće na pruzi u mestu Donje Međurovo kod Niša je petoro poginulih i tridesetak povređenih. Porodice zavijene u crno. Vozač autobusa u veštačkoj komi, a mašinovođa, prenose mediji, na psihijatriji. Lekari neprestano paze na njega, on ne prestaje da plače i pita se da li je mogao da izbegne nesreću.
Navodi se da je mašinovođa izjavio da je svirao i kočio, ali da nije uspeo da se zaustavi na vreme. S druge strane, putnici iz autobusa navode da je vozač u trenutku nesreće pričao mobilnim telefonom. Navodi se i da su ga putnici upozoravali da nailazi voz, koji, kažu, nije išao brzo, a da je vozač autobusa samo povikao, svestan da ne može da se izbegne tragedija "spasavajte se kako umete, bežite!".
Osnovni javni tužilac najavio je da će protiv vozača autobusa biti podneta krivična prijava zbog izazivanja opšte opasnosti sa smrtnim ishodom, ali da se čeka njegov oporavak. Prethodno je direktor policije Vladimir Rebić izjavio da je "najverovatnije kriv vozač autobusa", ali se ogradio rekavši da treba da sačekamo rezultate istrage.
Da li smo već unapred osudili vozača autobusa? Da li je koristio mobilni telefon ili iz nekog razloga nije video dolazeći voz ili nije uspeo da proceni udaljenost voza, pokazaće istraga, koju je pomenuo Rebić.
Kako se navodi u brojnim komentarima na vesti koje su usledile posle nesreće, pružni prelaz tj. rampa može biti neispravna i u tom slučaju mašinovođa dobija nalog s-51 u kome se obaveštava da je obavezan da zaustavi voz, svira više puta i kada se uveri da na prelazu nema nikakvih prepreka nastavlja dalju vožnju.
Ali, kako vidimo na društvenim mrežama, brojne fotografije i snimci govore da skoro nijedna rampa ne funkcioniše, vozovi prolaze, a rampe podignute.
U jednom komentaru se navodi da "ministarka Mihajlović kaže da je vozač kriv, a Damir Okanović kaže da nije... Vozač je u komi, ako ne preživi nesrećnik, okrivite ga, dogovorite se, zbunjujete sve".
U Železnicama Srbije objasnili su da u slučaju da rampa na putnom prelazu ne radi, voz mora da se zaustavi pre putnog prelaza, da da dugi zvučni signal i kada se uveri da nema putničkih vozila prođe najmanjom mogućom brzinom, obično 10 kilometara na čas. Nadamo se da ovo važi i u slučajevima kada rampe nema.
Kako je za Telegraf rekao Damir Okanović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, možemo da stavimo rampe na svaki prelaz, ali problem je ako one ne rade, u slučaju sudara do kog dođe dok je rampa podignuta, u Železnicama kažu da je vozač kriv jer je dužan da se zaustavi na znak "stop".
- Tome mora doći kraj - smatra Okanović.
U drugom komentaru se navodi "Slažem se sa većinom da su Železnice Srbije krive što nema rampe na pomenutom prelazu gde se dogodila nesreća, nema rampe ni na Matevačkom putu... ali kod strugare u Humskoj ulici postoji rampa, pa je moj školski drug iako postoji rampa poginuo pre desetak godina... jer ista ta rampa nije bila spuštena... ispred njegovog auta je tad prošao prepun "Nišekspresov" bus, delić sekunde pre nego je voz udario u auto...
Krivica je samo vozača autobusa i ničija više... ako se prihvatio odgovornosti da prevozi pun bus ljudi... i polagao za kategoriju profesionalnog vozača, onda mora i da vodi računa o svim saobraćajnim znacima, propisima, signalizaciji...".
VIDEO/Opasne pruge Srbije: Alarmantni podaci o železničkim nesrećama
(J.Vučić)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kratko i jasno
Prvo drzava pa vozac autobusa.
Podelite komentar
Nikola
Kriv j vozac, a i njegov poslodavac - NisEkspres. I ne vidim sta nije jasno i zasto se uopste vise diskutuje o tome.
Podelite komentar
Vavilonac
Dodajte u anketi i drzava.
Podelite komentar