Samo vozači sa predubokim džepom će se usuditi da prekorače brzinu! Na ovih 14 lokacija vreba 56 kamera, od Beograda do Niša moguće dobiti i više kazni
Vozače će na autoputu Beograd-Niš na proleće snimati 56 kamera na 14 lokacija u oba smera, i to na deonicama od svega šest do 32 kilometara, piše "Blic".
To znači da će saobraćajna policija moći još detaljnije da beleži i kažnjava prekoračenja dozvoljene prosečne brzine od 130 kilometara na čas.
Kako navodi, pored već postojećeg video-nadzora na naplatnim rampama na Koridoru 10, "Putevi Srbije" će uskoro raspisati konkurs za pilot-projekat nadogradnje postojećeg naplatnog sistema na autoputu Beograd-Niš koji predviđa, između ostalog, postavljanje kamera i na deonicama duž kojih nema odmarališta i benzinskih pumpi.
Rukovodilac ovog projekta Darko Savić iz "Puteva Srbije" otkrio je za "Blic" lokacije na kojima će video-nadzor biti postavljen - Niš, Aleksinac, Aleksinački rudnici, Pojate, Paraćin, Jagodina, Batočina, Markovac, Velika Plana, Smederevo, Vodanj, Umčare, Mali Požarevac i Beograd (Vrčin).
- Imaćemo ukupno 56 kamera na 14 takozvanih portala ili nosača u oba smera. Na svakom portalu imaćemo po dve kamere, koje će snimati saobraćaj u sve tri trake. Recimo, u smeru Beograd-Niš kamere će biti ispred naplatne stanice Beograd u Vrčinu, zatim nakon 10 kilometara ispred naplatne stanice Mali Požarevac, pa posle sedam kilometara ispred Umčara i tako na još 11 lokacija - objasnio je Savić.
![Auto-put, Beograd - Niš, autoput Auto-put, Beograd - Niš, autoput](https://xdn.tf.rs/2018/07/28/auto-put-beograd-nis-1-460x0.jpg)
On je dodao da vozači između Umčara i Vodnja nemaju nijedno odmaralište niti benzinsku pumpu, jedino mogu da stanu u zaustavnu traku.
- Slično je između Batočine i Jagodine gde ne postoji odmaralište, iako je razmak prilično dugačak, čak 22 kilometara - rekao je Savić i dodao da očekuje da ugovor bude potpisan do kraja godine, a ceo sistem adaptiran na proleće.
On je istakao i da "Putevi Srbije" niti rade niti će raditi merenje prosečne brzine.
- Naš sistem ima mogućnost da izvrši proračun prosečne brzine kretanja svakog vozila na deonicama između tih 14 portala. Da li će se to koristiti u svrhu naplate kazne, to će odlučivati nadležni organi, odnosno policija. Mi njima naš sistem stavljamo na uslugu - naveo je Savić.
On je podvukao da će kamere sa stoprocentnom preciznošću beležiti registarske oznake svih vozila, koja se kreću brzinom od 250 kilometara na sat.
![saobracaj, saobracajac, saobracani policajac, saobracajna policija, kontrola saobracaja, kazna saobracaj, saobracajac, saobracani policajac, saobracajna policija, kontrola saobracaja, kazna](https://xdn.tf.rs/2017/10/29/tan2017-10-291139213371-460x0.jpg)
Takođe, naglasio je da kamere koje budu postavljene neće meriti trenutnu brzinu vozila. Savić je rekao da je cilj "Puteva Srbije" povećanje bezbednosti učesnika u saobraćaju.
Postojaće opasnost da vozači koji na različitim deonicama prekorače dozvoljenu srednju brzinu budu sankcionisani sa više kazni.
- Recimo, ako vozač koji ide od Beograda do Niša prvo prekorači srednju brzinu na deonici od Smedereva do Velike Plane, a onda i od Jagodine do Paraćina, to znači da je napravio dva prekršaja i dobiće na kućnu adresu dve kazne. To je isto kao kad prođe prilikom jedne voznje na crvena svetla - navode u saobraćajnoj policiji.
Kako dodaju, mesečno prosečnu brzinu prekorači oko 30.000 vozača, od kojih između 7.000 i 8.000 sa domaćim tablicama.
VIDEO: Da li je vozač ovog autobusa lud ili pijan?
(Telegraf.rs/Blic)
Video: Vladimir Graić: E Play se posle 20 godina vratio u PGP RTS
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Milisav
Tu je interes samo naplatiti kaznu a bezbednost vas neinteresuje.selektivno naplacivanje kazne.
Podelite komentar
rale
Tako se puni budzet i povecava BDP!A sve kao briga za ljude!
Podelite komentar
Mile
Ovo što naša vlada zove auto put od Beograda do Leskovca to u Nemačkoj zovu seoski put. Asvaltirajte celu deonicu pa se onda iživljavajte na vozačima. Ovako se puni budžet a ne razmišlja se o bezbednosti vozača.
Podelite komentar