Nove lekcije za prvake: Deca treba da reše zadatke koji ne podrazumevaju "bubanje", nego nešto sasvim drugačije
Kada se kaže "hvala", zašto treba pridržati vrata starijim osobama i ne bacati smeće okolo, kako se prelazi ulica - samo su neke od životnih stvari koje prvaci moraju da znaju po novom nastavnom programu. Naime, novi kontrolni zadaci za predmet Svet oko nas od sedmogodišnjaka traže da znaju sve same praktične i korisne stvari, a ponajviše pristojno ponašanje.
Tako prvaci sada uče da je pristojno pokupiti igračke za sobom i ne bacati smeće po ulici, ali i kako da prepoznaju kada je neko srećan ili tužan i kako se, na primer, zove tatina sestra.
Učiteljica Nataša Nikolić Gajić kaže da se đaci uče praktičnim i funkcionalnim znanjima, a ne samo prostom ponavljanju činjenica.
- Težimo da ih naučimo da primene sve što nauče. Recimo, ne samo da moraju da znaju da napišu kako se prelazi ulica, već ih izvodimo da to pokažu i na delu. Učitelj je sada više partner deci. Više nije poželjna nastava u kojoj učitelj stalno priča, a đaci stalno slušaju - kaže Nikolić Gajić.
Ministarstvo prosvete još ranije je najavilo da će od ove školske učenici prvog i petog razreda osnovne škole i prvog razreda gimnazije biti oslobođeni "bubanja", te da će gradivo biti rasterećenije i prilagođenije životnom iskustvu.
Smanjenje obima gradiva jedna je od novina i za peti razred. Recimo, cela oblast glasovnih promena prebačena je u šesti razred, smanjen je broj dela koja se analiziraju na času, ali je vraćena obavezna domaća lektira. Predviđeno je da se gramatika ne uči faktografski, već kroz primere na književnim delima koja čitaju.
Da li su ove lekcije više ili manje važne od azbuke i brojeva? Ostavite nam odgovore u komentarima.
(M. L. / m.leskovac@telegraf.rs)
Video: Etnografski muzej obeležio deset godina krsne slave na Uneskovoj listi
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Uciteljica
Iskusnim uciteljima nije bio ni potreban nazovimo novi program.Upravo tako radim vec vise od 36 godina kao i vecina mojih koleginica.Funkcionalno znanje nam je najvaznije.Vecina prosvetnih savetnika to i te kako zna da postuje.Nase obrazovne ustanove su najcesce na udaru negativnih kritika .Bez obzira sto smo nedovoljno cenjeni ,a i placeni uspesi nase dece su neprocenjiva nagrada.Pratim postignuca moje dece(imam ih 273) i srecna sam sto su ostvarili svoje snove.
Podelite komentar
Roditelj i profesor
Ne bih se bas složio da su učenici prvog razreda Gimnazija oslobodjeni bubanja.Obidjite malo škole i pitajte djake kako se uči i na koji nacin odgovaraju, a kod pojedinih predmeta se sakupi i po sto strana za odgovaranje za jednu ocenu. A tek dva nova izborna predmeta kod kojih se radi u grupama koje baš i ne funkcionišu najbolje, jer grupni rad nije ni forsiran u osnovnim školama pa jedni te isti rade, a ostali se šlepaju. Mada treba biti optimista, možda će se nešto promeniti!
Podelite komentar
Goran
Prikupljanje igracaka posle igre i bcanje otpadaka u kantu a ne po ulici se uci u kuci i taj predmet se zove domace vaspitanje, to ne moze da se "nabuba" u skoli.
Podelite komentar