Vožnja po blatu i lišću je jednako opasna, kao i po ledu i snegu: Presudan je faktor iznenađenja
Prema rečima profesora Saobraćajnog fakulteta Milana Vujanića, jedan od najvećih uzroka saobraćajnih nesreća je iznenađenje
Nedavno je rađeno istraživanje koliko je mokro, opalo lišće klizavo i da li je veći problem voziti po tako nečemu ili po snegu. Nakon testiranja je zaključeno da slojevi formirani od mokrog lišća mogu biti klizavi koliko i sneg. Sve ovo deluje prilično idilično, ali samo do trenutka kada padne prva kiša. Suvo lišće se "napije" kišnice i slepi. Iako je ono i tada lepo za oko, takva podloga predstavlja potencijalni problem vozačima.
Zato povedite računa ako vozite po nekom, naizgled idiličnom, krivudavom putu kroz šumu, jer se lako može desiti da izgubite kontrolu nad vozilom.
Koliko su lišće i blato opasni i da li su opasniji od leda ili poledice zavisi i od toga koja vrsta leda ili poledice je na putu, koja je količina blata u pitanju i od koje je zemlje to blato i da li ima po sebi peska i kamenčića, da li više ili manje, navodi Milan Božović, iz Komiteta za bezbednost saobraćaja. Teško je to porediti, smatra naš sagovornik.
- Ali je definitivno najopasnije kada je to iznenadno, kada vozač to nema razloga da očekuje niti može da očekuje, pa onda vozi i ponaša se kao da je sve u redu na kolovozu i u jednom trenutku naiđe na blato ili lišće, napravi neki nagli manevar i onda dođe do destabilizacije vozila. To je ono što je najnezgodnije i to je problem kada imate i led i sneg - objašnjava Božović.
On pita sve vozače da li je opasnije da zimi, kada sednu u auto i krenue na put dužine 300 kilometara i celom dužinom puta je sneg ili je opasnije kad vozite, pa nema nema snega na putu i onda u nekoj krivini naiđete iznenada na led?
- Svakako je opasnija druga situacija, jer će se vozači ponašati kao da je put suv i neće očekivati tako nešto. A kada vam je sneg svuda, onda ćete prilično pažljivo da vozite, ono što narod kaže "kao po jajima", samo zato što znate i vidite da je sneg i ne želite da proklizate. Onog trenutka kada je to blato, to lišće ili led, svejedno, kada je to iznenadno za vozača, kada on nema vremena da vidi, pa da prilagodi brzinu i uspori, to je za njega opasno. Onog trenutka kada vi idete asfaltnim putem i od samog početka kretanja vidite blato na asfaltu, šta tu ima da vas iznenadi?
Prema rečima profesora Saobraćajnog fakulteta Milana Vujanića, jedan od najvećih uzroka saobraćajnih nesreća je iznenađenje.
- Niko nema problem sa ledom kad unapred zna da ima leda, pa vozi polako i pažljivo. Kad naiđe na led, a ne zna da ga ima, tad je opasno. To je isto slučaj i sa lišćem, jer mokro lišće ili led, isto vam je što se tiče uslova vožnje - kaže profesor za Telegraf.
VIDEO: Brza vožnja po snegu je samoubilačka ideja
(J. V. /j.vucic@telegraf.rs)
Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Miki
Najveći problem sa blatom prave traktori koji izađu iz njive i ostave blatnjav trag i po 200 metara.
Podelite komentar
splinter
Naravno da nase komunalne sluzbe lisce ciste po principu nikada & nikada.
Podelite komentar
Dare
Sad ce da izmisle i gume za lisce,pa cemo tri seta morati da imamo
Podelite komentar