Tinejdžeri brkaju ćirilicu i latinicu, ne znaju tablicu množenja, ni koliko je -2+5: Da li treba spustiti kriterijume u školama? (ANKETA)
Nastavnik Milorad Antić ostao je u šoku kada njegov đak nije znao da izračuna koliko je minus dva plus pet
Da u Srbiji ima nadarene, pametne i obrazovane dece niko ne spori. Ali to je samo jedna strana medalje. S druge strane je sve više onih koji upišu srednju školu a da brkaju ćirilicu i latinicu, ne znaju tablicu množenja, pa čak ni sabiranje i oduzimanje većih brojeva.
Milorad Antić, nastavnik i predsednik Foruma srednjih stručnih škola, ostao je u šoku kada jedan njegov đak, srednjoškolac, nije znao da izračuna koliko je minus dva plus pet.
- Dođu u srednju školu a da ne barataju ni osnovnim matematičkim operacijama. U srednjim stručnim školama je mnogo đaka koji ne znaju celu tablicu množenja. A to su sve dobri učenici, sa jakim vrlo dobrim ili čak odličnim uspehom - priča Antić za Telegraf.
Kriterijumi su se toliko spustili da dvojku, kaže, može da dobije svako ko iole raspoznaje gradivo. Slična je situacija i sa bežanjem sa časova. Čak i sa stotinu neopravdanih, učenici neometano prelaze u sledeći razred.
- Deo problema leži u tome što se učenje i dalje svodi na klasično bubanje. Drugi deo problema je u udžbenicima koji su đacima monotoni. U eri interneta i novih tehnologija, čitanje knjige je misaona imenica. Danas je mnogo teže naterati đake da čitaju i da se udube u ono što pročitaju - priča Antić.
Ipak, ne kaže se za džabe da riba smrdi od glave, pa bi tako, smatra on, reformu trebalo sprovesti od osnovne škole.
- Radne navike se stiču od prvog do četvrtog razreda. Nije suština da deca imaju sve petice, već da znanjem stiču ocene - dodaje naš sagovornik.
O kriterijumima je nedavno govorio i ministar prosvete kada je ozloglašenoj profesorki Geografskog fakulteta poručio da mora da ih spusti. Iako pak u ovom slučaju problem nije u kriterijumima, činjenica je da novije generacije srednjoškolaca sa sve slabijim znanjem počinju da studiraju.
- Programi su obimniji, a rezultati slabiji. Deca danas u osnovnim školama provode i po 10 sati, imaju neverovatan tempo, a opet izlaze sa lošijim znanjem nego starije generacije. Opterećeni su nepotrebnim podacima, a funkcionalno su nepismeni - smatra prof. dr Branko Kovačević, predsednik Saveta Univerziteta u Beogradu.
Bez obzira na sve, spuštanje kriterijuma nikako nije rešenje, izričit je on.
- Treba da se držimo visokih kriterijuma. Naravno, ako je prolaznost na ispitu kod nekog profesora manja od 20 odsto, onda je problem u profesoru, ali na nama je da studente učimo i ocenjujemo prema visokim kriterijumima ako hoćemo da stvorimo prave stručnjake - zaključuje Kovačević.
VIDEO: Osnovne škole u Finskoj samo spolja liče na one u Srbiji
(M. Leskovac/m.leskovac@telegraf.rs)
Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
W103
Средња школа деградира. Учите сами, учите због себе. Омладина бежи са часова када је тешко и када је досадно. Професори оправдавају часове, тако ће вам бежати и са посла. Све мање деце је на улици, све се мање чује лопта. Пре неки дан видим жену, 30ак година, вози дете на бициклу, једном руком држи волан, једном руком користи телефон. Је л' се тако васпитава дете? После су нам странци криви, а ми им дајемо лопату да нас покопају. На улици свако трећи погоди падеж када разговара. Позорница пуна патриота, а мало ко зна сценарио. Сви нешто желе да гину и да бране отаџбину, а више од половине не зна које реке и планине су у њој. Колико људи познају податке из историје не вреди ни коментарисати. Важан је ријалити. После се чудите зашто нам он који вреде и желе да раде одлазе. Људи цене себе. Не желе да се распадају овде, још мало па ће и чашу воде и ваздух да нам наплаћују. Изађите из калупа, учите због себе! Свака власт дође, прође, узме и не остави ништа. Ви и ваша деца пропадате, а не они. Тргните се мало, држава је у великом каналу. Нико вас неће извући, само ви можете да се изборити за боље. Нажалост школа овде више нема перспективу, али ваше знање је ваша снага. Мало се ради, много се прича. Радите због вас, а не због других.
Podelite komentar
Jaca
Predajem matematiku u osnovnoj školi, tako da mi je ovo poznato. Deca dodju u V razred, a ne znaju tablicu množenja i puštaju se tako 8 godina..I sama sam prisiljena da spuštam kriterijum, mada predajem ozbiljan predmet.. Deca hoće ocene bez rada, roditelji se žale i mešaju previše. Škola kao ustanova je izgubila ugled, a nastavnička profesija poštovanje..I,bojim se, biće još gore.. Deci je mobilni isprao mozak, nemaju pažnju, ni koncentraciju. Nekad je bilo sramota biti loš učenik, a sad je sramota biti "štreber"! A o disciplini da ne pričam! Molim Boga da normalna dočekam penziju,iako volim decu i svoj posao!
Podelite komentar
Bilja
Strasno je koliko je njihovo neznanje a na kraju godine traze visoke ocene jure profesore traze veze i vezice, odsustvuju lazu ne zna se ko vise da li deca ili roditelji
Podelite komentar