Ovakav srpski borbeni avion nikada nismo videli: Kada su 3 prijatelja skovala plan, "orao" je mogao samo da se "preda" i uživa u novom ruhu (FOTO)

 
 ≫ 
  • 9

Uskoro ćemo svi moći da ga vidimo uživo u Muzeju vazduhoplovstva

Želja, volja i entuzijazam mogu napraviti mnogo više nego sav novac ovog sveta zajedno. Da mi privuku pažnju - trebalo je samo da mi pokažu sliku onoga što su napravili. Naredna tri meseca ja sam bila ta koja ih je molila da uradimo priču. Čekali su pravi trenutak - dok sve nije bilo savršeno.

Tri prijatelja: Stevan, Marko i Marko udružila su snage kako bi uradili nešto zaista dobro za Beograd, vazduhoplovstvo i umetnost, za sve mlade ljude koji imaju ideju, ali se plaše da se pokrenu. Sve što su uradili, radili su bez finansijske nadoknade. Ali će svi, koji budu videli njihovo delo, biti bogatiji za jednu lepu sliku u glavi.

Stevan Jovanović je poslom otišao u Muzej vazduhoplovstva. O avijaciji pre toga nije znao mnogo. Ali, šetajući sa direktorom Muzeja i njegovim saradnicima, koji su mu otkrili neke neispričane priče o istoriji srpske avijacije, poželeo je da uradi nešto. Nešto dobro, novo i originalno.

Stevan u akciji pripremanja aviona/ Foto: Stevan Jovanović

- Pozvao sam prijatelje, Marka Ivkovića (Metalartist) i Marka Ćuluma (Metod Art). Obojica su jedinstveni umetnici, ljubitelji avijacije i vazduhoplovstva za koje sam znao da neće propustiti priliku da učestvuju u realizaciji ovakvog projekta. Tako je nastala jedinsvena ekipa, pod nazivom Craft & Art - priseća se Stevan kako su pre nekoliko meseci izgledali njihovi počeci.

Marko Ivković je predložio da ručno izradi jedinstvenu metalnu skulpturu, koja treba da predstavlja vojnu avio-industriju u periodu od posle Drugog svetskog rata do kraja 20. veka.

Na svakom detalju radi se vredno/ Foto: Marko Ivković
Skulptura na kojoj Marko Ivković vredno radi mesecima/ Foto: Marko Ivković

Marko Ćulum je dobio neverovatnu priliku da oslika najveći mlazni borbeni avion domaće proizvodnje, "orao J22". Tri prijatelja su se dogovorila da sam izgled oslikanog aviona bude simbioza srpske zastave, ptice po kojoj model aviona nosi ime - orao i oznaka srpske avijacije - rondela. Avion na kome se vrši oslikavanje je "penzionisan" vojni borbeni avion.

Marko Ćulum u akciji oslikavanja/ Foto: Marko Ćulum

Stevan je bio glavni za organizaciju i povezivanje ovih delova u jedinstvenu celinu.

I počeli su, svako sa svojim poslom.

- Pre samog početka radova, ljudi iz muzeja su nas dodatno uputili, edukovali i informisali o svim bitnim stvarima vezanim za domaću i svetsku avijaciju. Sve nas je to dodatno motivisalo za rad - iskren je Stevan.

Sa radovima su krenuli krajem aprila, a sada je sve u fazi završetka. Premijerno i zvanično prikazivanje aviona i skulpture zakazano je za početak decembra u Muzeju vazduhoplovstva.

A do tada vam dajemo šansu da uživate u njihovom radu, bar preko fotografija koje su nam ustupili.

Marko i Marko/ Foto: Stevan Jovanović

VIDEO: Da li će srpski piloti u skorije vreme dostići obučenost ruskih i NATO pilota?

(Jasmina Stakić/j.stakic@telegraf.rs)

Video: Ne znam ko je ubio Đinđića, ali znam ko sigurno nije: Veruović iskreno o atentatu i seriji "Sablja"

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Dr.

    19. novembar 2018 | 09:00

    Bravo momci ! Svaka čast ! 👍

  • Moto Buca PK

    19. novembar 2018 | 09:58

    Svaka cast a sad da drzava casti ljude i nadoknadi im njihove troskove primeri su za sve nas,

  • Shone

    19. novembar 2018 | 11:02

    Ne razumem zasto je to sad problem sto su momci ekstra dali boje periju orla koji je zadzao svoj oblik. Koliko puta su se menjale i zastave i boje avijacije ali avion tipa orao nije menjao svoj oblik pa nije ni sad, sem sto momci za svoje delo imaju moju naklonost i respekt. Svaka čast

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA