Ponos jugoslovenskog neba odlazi u "staro gvožđe": Flota Boing 737 spas još može naći samo na jednom mestu

 
 ≫ 
  • 2

"YU-AND" prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture

Nekada slavna flota Boinga 737 jugoslovenskog nacionalnog avio-prevoznika od pre neki dan počela je da se smanjuje, na način na koji ova vrsta aluminijuma verovatno jedino i može da se isplati - rastavljanjem na delove.

"YU-AND" prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture, piše portal Tango six.

Avioni koje smo nekad znali Foto: Wikipedia

Još 1985. godine, JAT je bio prva kompanija u Evropi koja je kupila u to vreme najmodernije avione Boing 737-300. Ti avioni su postali poznati po srebrnoj boji u koju ih je JAT ofarbao.

Tokom ovog perioda, koji kompanija katkad naziva svojim "zlatnim godinama", JAT je prevozio više od pet miliona putnika godišnje i leteo na 80 destinacija na pet kontinenata (19 domaćih, 45 evro-mediteranskih i 16 dugolinijskih).

Sa godinama taj specifični izgled aviona je promenjen, a sada kada se flota smanjuje, došlo je vreme da se pojedine 737-ice spuste s neba.

Ipak, nije sve gotovo. Najave da će nacionalna avio-kompanija letelicu sa oznakom „YU-AND“ najverovatnije donirati muzeju čim izađe iz aktivne službe, uliva nadu da će ovi avioni i dalje moći da svedoče o jednom delu naše avio istorije.

Postavljanje u muzej mogli bi da se desi već 2020. godine, piše "Tango Six".

VIDEO: Egipatski avion blokirao aerodrom " Nikola Tesla" u Beogradu

(Telegraf.rs/Tango six)

Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Rade

    9. novembar 2018 | 17:58

    JAT, to je bila aviokompanija Treča po veličini i po objavljenim letovima u Evropi i peta na Svetu. A sada, Croatia pred stečajem, Adriji se isto ne piše dobro, Montenegro neću ni da pominjem njihove krš avione, Makedonci i Bosanci nemaju više svojih kompanija, Aviogenex nestao a Air Serbia još nekako, dok je Etihad ne otkači. E pa svaka vam čast političari Juge.

  • Pele

    9. novembar 2018 | 13:12

    Leto sam ovim avionima, i stvarno su bili neprevaziđeni u svim segmentima leta i udobnosti kada su se pojavili, o čemu govori njihova eksploatacija do danas.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA