Ponos jugoslovenskog neba odlazi u "staro gvožđe": Flota Boing 737 spas još može naći samo na jednom mestu
"YU-AND" prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture
Nekada slavna flota Boinga 737 jugoslovenskog nacionalnog avio-prevoznika od pre neki dan počela je da se smanjuje, na način na koji ova vrsta aluminijuma verovatno jedino i može da se isplati - rastavljanjem na delove.
"YU-AND" prvi je izgubio svoje motore, rep i druge segmente strukture, piše portal Tango six.
Još 1985. godine, JAT je bio prva kompanija u Evropi koja je kupila u to vreme najmodernije avione Boing 737-300. Ti avioni su postali poznati po srebrnoj boji u koju ih je JAT ofarbao.
Tokom ovog perioda, koji kompanija katkad naziva svojim "zlatnim godinama", JAT je prevozio više od pet miliona putnika godišnje i leteo na 80 destinacija na pet kontinenata (19 domaćih, 45 evro-mediteranskih i 16 dugolinijskih).
Sa godinama taj specifični izgled aviona je promenjen, a sada kada se flota smanjuje, došlo je vreme da se pojedine 737-ice spuste s neba.
Ipak, nije sve gotovo. Najave da će nacionalna avio-kompanija letelicu sa oznakom „YU-AND“ najverovatnije donirati muzeju čim izađe iz aktivne službe, uliva nadu da će ovi avioni i dalje moći da svedoče o jednom delu naše avio istorije.
Postavljanje u muzej mogli bi da se desi već 2020. godine, piše "Tango Six".
VIDEO: Egipatski avion blokirao aerodrom " Nikola Tesla" u Beogradu
(Telegraf.rs/Tango six)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Rade
JAT, to je bila aviokompanija Treča po veličini i po objavljenim letovima u Evropi i peta na Svetu. A sada, Croatia pred stečajem, Adriji se isto ne piše dobro, Montenegro neću ni da pominjem njihove krš avione, Makedonci i Bosanci nemaju više svojih kompanija, Aviogenex nestao a Air Serbia još nekako, dok je Etihad ne otkači. E pa svaka vam čast političari Juge.
Podelite komentar
Pele
Leto sam ovim avionima, i stvarno su bili neprevaziđeni u svim segmentima leta i udobnosti kada su se pojavili, o čemu govori njihova eksploatacija do danas.
Podelite komentar