Auto-škole podigle cene zbog goriva, čas vožnje skuplji za 400 dinara
Od oko 130 auto-škola u Beogradu trenutno radi njih 40
Poskupljenje goriva u Srbiji donelo je i nove cene obuke za vozače. Iako su dugo, tvrde, pokušavali su da "odole rastu cena goriva" tražeći "unutrašnje rezerve", sada je postalo jasno da će sticanje vozačke dozvole biti znatno skuplje i da će većina auto-škola u Srbiji "korigovati cenovnike".
- U Novom Sadu su auto-škole već postigle dogovor i podigle cenu praktičnog i časa teorijske obuke - potvrdio nam je sekretar Privedne komore auto-škola Srbije Mladen Rašeta.
- Tako će cena časa vožnje sa 1.000 dinara, kod većine, ići najverovatnije na 1.400 dinara. Čas praktične nastave je poskupeo sa 300 na 400 dinara.
Sekretar Rašeta kaže i da je u njegovoj auto-školi u Somboru takođe podigao cene i to za sve kategorije, a najviše za obuku kandidata koji žele da se osposobe u upravljanju traktorom.
- Sa 1.200 dinara sam podigao cenu na 1.500, ali ću, po svemu sudeći, morati i to da korigujem na 1.800 dinara, po času - ističe Rašeta.
Zakonom o bezbednosti saobraćaja Srbije predviđeno je da Vlada Srbije propisuje najnižu cenu obuke i ona je to uradila još 2012. godine. Za razliku od minimalne, ne postoji maksimalna cena, pa je na "tržištu da reaguje".
- Nije stvar samo u ceni goriva. Auto-škole sada mnogo više plaćaju zakup poligona. Tako je, na primer, doskora, zakup jednog poligona u Beogradu plaćan 26.000 dinara za šest meseci, a sada isti poligon plaćamo 200 evra mesečno, jer su se promenili uslovi iznajmljivanja - kaže Milan Todorović, predsednik Zajednice auto-škola Beograda.
Zato će, tvrdi on, i u Beogradu cena obuke morati da bude viša. Za koliko, niko trenutno ne zna, ali se očekuje da budu na "nivou novosadskih".
- Cena obuke se nije menjala punih šest godina. Gorivo je tada bilo neuporedivo jeftinije. Od 1.000 dinara, koliko sada košta čas, ne može da se plati instruktor, što je 300 dinara po času, da se odvoji za gorivo, dažbine i amortizaciju automobila - kaže Todorović.
Ukoliko se cena praktičnog časa "ustali" na 1.400, a teorijskog na 400 dinara, to bi značilo da će samo za 40 časova teorije i vožnje kandidat morati da izbroji 72.000 dinara. Na to treba dodati i 5.000 dinara za polaganje teorije i vožnje, ali i pohađanje i polaganje obuke iz prve pomoći.
Od oko 130 auto-škola u Beogradu trenutno radi njih 40, a sve ostale čekaju rešenja MUP o "ispunjavanju uslova po novom Pravilniku".
Ovaj klinac vozi 311 kilometara na sat
(Telegraf.rs/Večernje novosti)
Video: Koncert filmske muzike Enija Morikonea i Nina Rote u Sava Centru
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Srboja
E moja drzavo samo gulite narod,bitno je da nema zakonskog maksimuma za podizanje cena!!!
Podelite komentar
Ko se to šali
Pa koje i koliko goriva troši to vozilo kad je samo poskupljenje 400 din. po satu?🚆
Podelite komentar
Ceda
Kad slusam ove lopove, neobicno mi drago da sam voznju polozio u Londonu '94te. Izadjes kad instruktor smatra da si spreman (20-30 casova u proseku),bez poligona i slicnih gluposti (sve to radis ''uzivo'' u realnim situacijama) i celokupno zezanje ispalo ispod 40.000 din. Da ne pominjem da sa jednim polaganjem dobijes 5-6 kategorija (mos' misliti, ne moze kamion sa prikolicom, ali bez moze) Sad je mozda isto to oko 60.000 din, mada cisto sumnjam. I da, ne obaraju da nabijaju troskove. Kakav civilizacijski lopovluk kod nas
Podelite komentar