Majka iz Kragujevca se nije obratila Savetnici za zaštitu pacijenata, a ovo su prava koja svako ima ukoliko njegov lekar ne radi

 ≫ 
  • 36

Slučaj majke Violete Cvetković iz Kragujevca, koja je optužila Dom zdravlja i načelnicu pedijatrije u ovom gradu da su njeno dete ostavili uskraćeno za pregled otvorilo je brojna osetljiva pitanja koja se tiču prava pacijenata i obaveza lekara.

Naelektrisana atmosfera u emisiji uživo između načelnice pedijatrije i nezadovoljne majke: Ova 4 ključna pitanja će morati da rasvetli inspekcija

Sve detalje oko skandala u Domu zdravlja Kragujevca, kada je Cvetkovićeva dovela dete na pregled, sada će morati da rasveltli inspekcija. U javnosti je ostalo nejasno da li je dete uopšte pregledano, da li je jedna od lekarki odbila pregled i ko je, na kraju, u pravu... Na ta pitanja ne može da odgovori ni Savetnik za zaštitu prava pacijenata u Kragujevcu Vesna Stevanović jer joj se majka nije ni obratila.

Međutim, ona je za "Telegraf" detaljno objasnila koja su prava i obaveze pacijenta u slučaju kada izabrani lekar nije u smeni, a pregled je neophodan.

Zašto lekari imaju "ružan" rukopis? Foto: Pixabay.com

- Ukoliko izabrani lekar određenog dana ne radi, pacijent ima pravo na pregled kod drugog lekara. Članom 131. Zakona o zdravstvenoj zaštiti (07/05, 72/09 – dr. zakon, 88/10, 99/10, 57/11, 119/12, 45/13 – dr. zakon, 93/14, 96/15, 106/15 i 113/17 - dr. zakon), propisana je obaveza direktora zdravstvene ustanove da organizuje rad i rukovodi procesom rada u zdravstvenoj ustanovi, pa stoga i da odredi lekara koji menja izabranog lekara koji je odsutan -

navela je Stevanovićeva.

U slučaju da lekar nenajavljeno odsustvuje, pacijenti u sistemu IZIS postaju vidljivi svim ostalim lekarima iste specijalnosti u toj zdravstvenoj ustanovi.

- Najavom odsustva lekara, pacijenti koji su zakazani kod njega, postaju vidljivi i dostupni za pregled svim lekarima iste specijalnosti u zdravstvenoj ustanovi. Svi slobodni termini za taj dan postaju nedostupni za dalja zakazivanja kod odsutnog lekara. Pacijent, odnosno zakonski zastupnik pacijenta, ima pravo da od doktora medicine, odnosno doktora stomatologije, koji nije direktno učestvovao u pružanju zdravstvene usluge, zatraži drugo stručno mišljenje o stanju svog zdravlja (zdravlja pacijenta). Ovo pravo se ostvaruje na lični zahtev, a zdravstvena ustanova je dužna da na vidnom mestu istakne i redovno ažurira spisak doktora medicine odnosno doktora stomatologije, koji pružaju zdravstvene usluge u toj organizacionoj jedinici - navela je Stevanovićeva.

VIDEO: Neprimereno! Žena puši na onkologiji

(M. Beljan)

Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    22. oktobar 2018 | 20:13

    Savetnici za prava pacijenata,To je najveca Farsa,vrana vrani oci nevadi!oni su tu samo da nas potapsu po ramenu i obecaju ustvari puj pike nevazi,recite mi koliko je pacijenta resio neki opravdavajuci problem preko njih.

  • Vlada

    22. oktobar 2018 | 20:28

    Ja i sta da se obratila kakav bi odgovor dobila od gospodje,kome dete bolesno nema vremena za takve gluposti,e Srbijo Srbijo

  • Covek

    22. oktobar 2018 | 20:06

    Da im se obratila, oni bi nesto preduzeli??? Iz iskustva znam da od njih nema nista! Jedni druge stite...a nas nema niko!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA