Ova tri zanimanja za godinu dana u Srbiji neće imati ko da radi: Ako razmišljate o prekvalifikaciji, sad je prilika
Ukoliko razmišljate o prekvalifikaciji, eto ideja
Srbiji sledeće godine preti veliki egzodus radnika u Nemačku, posebno iz oblasti saobraćaja, zdravstva i građevine, upozoravaju stručnjaci. Vlasti u Berlinu traže čak milion novih radnika i planiraju da od početka 2019. godine uvedu niz olakšica za dobijanje radnih dozvola, a najtraženiji su upravo profesionalni vozači, medicinske sestre i zidari.
Prema rečima predstavnika poslovnih udruženja, na desetine hiljada radnika iz Srbije vidi svoju životnu šansu u traženju posla u Nemačkoj, pa u mnogim profesijama nećemo imati dovoljno radne snage.
Član predstavništva Unije poslodavaca Srbije Nebojša Atanacković kaže da nas očekuje sličan scenario poput onog iz šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka kada je iz zemlje na privremeni rad u inostranstvo otišlo čak milion radnika.
- Ovo može da bude zaista veliki problem, jer plate u Srbiji nisu ni blizu tako visoke kao u Nemačkoj, pa samim tim nemamo način ni da zadržimo te ljude. To će biti ozbiljan problem i veliki udarac za naše tržište, a najteža situacija se očekuje na jugu zemlje, gde su male plate i velika nezaposlenost. Postoji rizik da neće imati ko da nas vozi ili da nam daje injekcije i previja rane. Da ne pričam o tome da je ogromna potražnja za IT stručnjacima, a to je oblast gde već sada imamo veliki deficit. Nisam siguran kako ćemo da prevaziđemo ovaj izazov - iskren je Atanacković.
Predsednik poslovnog udruženja drumskog saobraćaja "Srbijatransport" Goran Aleksić rekao je da u Srbiji već postoji veliki deficit vozača i da kada Nemačka otvori svoje granice, može doći do totalnog kolapsa.
Pekao zanat kod dede sprske ministarke, pa postao nadaleko čuven: Zbog ovog bureka svi idu u Banju Koviljaču
- Trenutno nam fali 6.000 profesionalnih vozača i jedva uspevamo da se organizujemo, a od Nove godine ta brojka će biti mnogo veća. Nemačka planira da otvori svoje granice za vozače sa ovih prostora i hiljade njih će već početkom 2019. godine otići tamo, jer ih čeka i po šest puta veća plata. Kao posledicu svega ovoga mi sada imamo veliki problem bezbednosti u saobraćaju jer vozači u Srbiji u proseku imaju 55 godina, a poslodavci često u očajanju zapošljavaju na ugovor i one od 70 godina.
Ako se ovakva situacija nastavi, već za tri godine deficit vozača biće toliki da će biti totalni kolaps transportnog saobraćaja. To znači da neće moći da funkcioniše gradski prevoz, neće imati ko da doveze hleb, niti da odveze lekare na intervenciju. Tada ćemo doći u situaciju da moramo da "uvozimo" Albance sa Kosova i Sirijce da ovde voze kamione i autobuse - upozorava Aleksić.
Goran Rodić iz građevinske komore Srbije kaže da u našoj zemlji već godinama imamo manjak zidara, tesara i armirača, a da će i ovi što su ostali oberučke prihvatiti šansu koja im se pruža u Nemačkoj.
VIDEO Čak ni starlete nije sramota da rade. Evo šta je radila Tijana Ajfon pre početka karijere:
(Telegraf.rs/Informer)
Video: Petra je prevremeno rođena beba: Na rođenju imala je svega 680 grama i 33 centimetra
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
RICINUS
Predlažem da se nastavi smanjenje plata i oduzimanje prava radnika u srbibi rad prospariteta i da bi uspešni srpski poslodavci robovlasnici mogli da sviraju gajde i
Podelite komentar
???
Nek plate budu blizu onim koje prima najveci broj dzabalebarosa u raznim klupama i bice radnika
Podelite komentar
Kum Žoržo
Plate drugovi, hoćemo plate...poslodavci odrase ljude ,jašu koliko god mogu ... i ne treba niko da im radi ,nek sami voze za male pare ko ih j.be
Podelite komentar