Važna promena za sve auto-škole: Od 25. oktobra sve moraju da imaju jednu stvar

  • 9

Od 25. oktobra sve auto-škole u Srbiji moraće da imaju poligon za praktičnu obuku kandidata, kažu u MUP-u. Odlaganja tog propisa neće biti, pa preti opasnost da samo trećina auto-škola u Srbiji opstane. U auto-školama tvrde da su to neisplative investicije zbog čega će polaganje vožnje poskupeti.

Gostujući u Dnevniku RTS-a, Aleksandra Palavestrić iz MUP-a Srbije rekla je da posle 25. oktobra na snagu stupaju odredbe Pravilnika o osposobljavanju kandidata vozača. 

Ako ste upisali auto-školu ili planirate da krenete na časove, treba da znate nova pravila za mlade vozače

Prema njenim rečima, vozila za osposobljavanje kandidata za vozače B, C1,C, D1i D moraju biti opremljena protivblokirajućim sistemom kočenja tzv. ABS.

Takođe, auto-škole moraju imati prostor na poligonu gde će se izvoditi poligonska radnja - zaustavljanje i kretanje vozila sa usponom. Novina je i da vozila moraju biti opterećena najmanje 30 procenata svoje nosivosti tokom praktične obuke i na ispitu. Radi se vozilima B, C, CE, DE kategorije.

Škole će morati da imaju poligone za vežbanje vožnje, Foto: Telegraf

Prema novom pravilniku, auto-škole moraju da obezbede prostor za skupove vozila, tj. za vožnju unazad sa skretanjem ulevo, odnosno udesno pod pravim uglom. Od 25. oktobra sve auto-škole u Srbiji moraće da imaju poligon za praktičnu obuku kandidata.

Aleksandra Palavestrić navodi da poligon može da bude u vlasništvu auto-škole, ili da vlasnik auto-škole ima ugovor o zakupu ili rešenje o korišćenju.

Ukazala je da postoje poligonske radnje za autobuse, za D kategoriju, koje se i dalje mogu izvoditi na poligonu, ali i na nekom drugom prostoru, odnosno na autobuskom stajališetu, stanici.

- Mi smo dali predlog za izmenu pravilnika o dimenzijama prostora, tako da smo predložoli da saobraćajna traka bude od tri do tri i po metra - istakla je Palavestrićeva.

Poligon može biti van grada, a polaganja u samom gradu.

(Telegraf.rs)

Video: Da li je manje štetno ako pijemo piće "bez šećera" i zašto je plastika za jednokratnu upotrebu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Boki

    13. septembar 2018 | 10:37

    Nemate vi pojma. To neće nikome koristiti, vozači će i dalje učiti da voze tek kad polože vozački ispit, kao što je bilo od kad je vozačka dozvola izmišljena. Ono što novopečenim vozačima treba je da nauče da paze i poštuju propise. Teške nezgode se dešavaju zbog nepoštovanja, a ne nepoznavanja propisa i nespretnosti u vožnji. Ko ne ume da parkira auto može ga ogrebati ili nekome naneti štetu, ali ko ne poštuje ograničenje brzine i umesto 50 vozi 90 km/h, to nije ni do poligona, ni do ABS-a, ni do 45-ominutnog polaganja... To je samo nedostak svesti i želja za dokazivanjem, demonstracija sile i želja da se prkosi propisima...

  • Anja

    13. septembar 2018 | 10:53

    Ja mislila da ce smanjiti cenu polaganja. Ovo je katastrofa koliko je skupo.

  • Bga

    13. septembar 2018 | 11:22

    Povecaju plate i pezije a onda sve poskupi

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA