Sandra je imala udes pre šest meseci i pozvala osiguranje da pokrije troškove: Ni danas ništa nije gotovo, a nema pravo čak ni auto da popravi
Od kada postoje osiguravajuće kuće, na meti su problema sa korisnicima njihovih usluga, pa tako često postoji nepoverenje i optužbe osiguranika. Najveći problem je kada isplata novca zavisi od nadležnih državnih institucija, koje nekada mogu da procesuiraju postupak i po godinu dana.
Naša čitateljka Sandra nam se javila sa problemom koji joj se desio pre nepunih šest meseci i za koji ona, kao i njena osiguravajuća kuća, trenutno nemaju rešenje.
Četvoro povređeno u četiri saobraćajne nesreće: Među njima i dečak (13)
Naime, u saobraćajnoj nezgodi koja se desila našoj čitateljki u februaru, prema njenim rečima, nastala je šteta u iznosu od 100.000 dinara. Kako je bila osiguranica Generali osiguranja, odlučila je da svoje pravo naplate iskoristi.
Predala je sve potrebne papire, ali se sudski proces odužio, te je dokumentacija potrebna za naplatu još uvek nedostupna osiguravajućoj kući - i to je upavo sporan momenat u ovom slučaju.
- Žena koja je i sudski okrivljena za udes koji nam se desio pre nepunih šest meseci, potpisala je svoje "priznanje" krivice, ali osiguranje mi već šest meseci ne isplaćuje novac. Kola su totalno skršena, ne mogu ni da ih vozim. Novac nemam sada da dam za popravku, dok čekam da mi Generali da nadoknadu. Ako je suditi po dosadašnjoj efikasnosti sudstva, moja kola tako izlupana mogu stajati i pet godina - razočarano nam je rekla žena u nadi da će ovaj apel ipak ubrzati sudski proces izdavanja papira osiguranju.
Kako bismo proverili o čemu se tačno radi i koliko se inače čeka verodostojna dokumentacija, nazvali smo ovo osiguranje. Rekli su nam da je ovo situacija sa svim osiguravajućim kućama.
- Mi ne možemo ništa da isplatimo dok ne dobijemo kompletirane sve neophodne papire. Imamo fotografije automobila, ali kada je reč o težim saobraćajnim nezgodama, moramo imati i sudski validne izjave - objašnjavaju svoju nemoć da u kratkom vremenskom roku pomognu oštećenima.
Sve osiguravajuće kuće funkcionišu po istom principu, a kako su teže okolnosti prilikom saobraćajnih nesreća u kojima Evropski izveštaj nije funkcionalan, tako je i teži način naplate.
U Generaliju su nam, takođe, rekli da su česte prevare razlog što se toliko detaljno i iscrpno obrađuju svi podaci o nastaloj nezgodi.
Najduže se čekaju policijski zapisnici i izjave učesnika zato što se sva ta dokumenta šalju tužilaštvu, po služdbenoj dužnosti, a tužilastvo čeka da se završi sam postupak. Ceo ovaj proces može trajati i više od šest meseci.
Kraju sudskog postupka pribegavaju nadležni državni organi, jer se nekada može ispostaviti da slučaj dobije neočekivani epilog, pa se ispostavi da je okrivljeni bio nedužan.
Obimnost potrebne dokumentacije zavisi od slučaja do slučaja i zapravo je to najveći problem u naplati osiguranja.
Sudstvo je svakako "kamen spoticanja" u ažurnosti naplate, a rešenja za sad nema.
S toga su obe strane u nezavidnoj poziciji. Oštećeni, kao naša čitateljka, ne mogu da poprave vozilo, jer osiguranje bez celokupne papirologije, koju čeka od sudstva, ne može da da novac.
(S.Č.)
Video: Oskrnjavljen mural herojima s Košara u Kosovskoj Mitrovici, zločin iz mržnje prema Srbima
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
moki
Pa smenjujte te ljude koji to sve koce i primajte one koji hoce raditi svoj posao,ili ukinite i osiguranja i sugstvo a svi su na budjetu i imaju dobre plate.
Podelite komentar
Sandra
Hvala novinarki Srpskog telegrafa,sto su me saslusali i objavili ovu vest.
Podelite komentar