10 najiritantnijih poteza u saobraćaju: U ovim situacijama vozači i pešaci nas jednostavno izluđuju
Peške ili na točkovima, mnogi svakodnevno, u želji da uštede sebi vreme u putu, zapravo prave velike gluposti.
Ako pređete dvocifreni broj kilometara i ne uočite nijedan prekršaj, računajte da ste doživeli malo čudo. Pa čak i na pustim ulicama vikendom. Čim nema policije, situacija se čini kao da su deca konačno dočekala da vaspitačica ode na pauzu da naprave malo nestašluka.
Najiritantniji prekršaji koje smo uočili samo na tridesetak kilometara svakodnevno putujući od Pančeva do Beograda, i kao vozači, i kao korisnici gradskog prevoza ili pešaci, čak ni ne skraćuju nikome vreme, a izazivaju lančanu reakciju svih koji se nađu na putu:
"PRAVILO JAČEG" U KRUŽNOM TOKU
Mada u kružnom toku prednost imaju vozila koja su se već uključila u raskrsnicu i dolaze sa leve strane, ako vidi trunku prostora majstor leže na gas, a po pravilu nađe se još takvih na svakom isključenju. Odjednom, eto gužve, kriv je kružni tok.
Zato se čini da ćemo se večito prekrstiti pre ulaska na Slaviju.
Rešavamo misteriju čovečanstva: Kako zaista funkcioniše kružni tok (VIDEO)
Dok mile, u saobraćajnom rešenju koje važi za brže od standardne raskrsnice, nikome ne preleću pogrdne reči zbog toga što je vozač koji se već nalazi u njemu morao da uspori, i u već punoj raskrsnici dodaje se još vozila.
Ako postoji više traka, nije problem ni da majstor iseče kosim prelaskom iz jedne u drugu traku, a usput zaboravi i na pokazivač pravca.
ŽMIGAVAC U KRUŽNOM TOKU... NEVIĐEN
Koliko često viđate žmigavce u kružnom toku, ili još bolje - kada ste poslednji put videli to malo trepereće žuto svetlo? Prečesto su osobe za volanom rešene da ostanu misteriozne u planu svoje kretnje.
Ipak, saobraćajno pravilo uključivanje žmigavca za desno retko se koristi pri isključenju iz raskrsnice, a kamoli svetlosni signal za kretanje ulevo i pri samom ulasku u kružni tok, takođe zakonom propisano pravilo.
Pa vi nagađajte.
BICIKLISTI KOJI IDU KAO "MUVE BEZ GLAVE"
Nije motorno vozilo, ali bicikl je vozilo. Na njega se primenjuju pravila kao za ostale učesnike u saobraćaju. Čak su i pešaci dužni da se uvere da ulicu mogu bezbedno da pređu. Međutim, neki sednu na "bajs" i zaborave na to.
Na primer, staza za bicikliste u ulici Miloša Obrenovića u Pančevu zaklonjena je rastinjem, koje vozačima automobila smanjuje preglednost pri skretanju ulevo iz ove ulice, a na sve to biciklisti projure ni ne pogledavši levo i desno.
Još jedno antipravilo je vožnja u tesnim jednosmernim ulicama dvotočkaša u suprotnom smeru, zbog kojih se u trenucima čini da bi vam bilo lakše da se mimoiđete na istom mestu sa kamionom.
Opasnost stvaraju i oni koji ne ispoštuju pešake na zebri pa se začuje škripa kočnica, ili ošto okrenu korman u poslednjem trenutku pre sudara.
POPRAVLJANJE ŠMINKE
Spora vožnja preko Slavije devojci duge smeđe kose, za volanom malenog "smarta" juče je bila trenutak da u retrovizoru popravi prljavoroze karmin. Naglo kočenje nekoliko centimetara pred "puntom" ispred nje još je i jedan od boljih rezultata ovakvih situacija.
Zbog toga što smo se nalazili na pešačkom prelazu a već prizor kočenja je bio iz perspektive njegog gepeka, nije uočeno da li je karmin završio razmazan po licu koji bi je naučio dvostrukom negativnom učinku pri pokušaju ulepšavanja.
KUCANJE PORUKA U TOKU VOŽNJE
Od razgovora telefona tokom voženje, još gori su oni koji kucaju poruke.
Čudnjikavo spora kretnja vozila kroz naselje kroz koje nema obeleženih pešačkih prelaza, ipak je bila dobar razlog da se instinktivno popričeka. Ispostavilo se, mada je u pitanju bio sumrak, a ulična rasveta još neupaljena, gospodin obasjan sjajem pametnog telefona bio je vidljiv. Pedesetak metara zasigurno, vozio je polako, ne skidajući osmeh, ali ni pogled sa ekrana.
Potrebe za predviđanjem razvoja situacije ne bi bilo da se barem zaustavio sa strane, jer ni vožnjom dvadeset na sat nije uštedeo vreme.
Prema još jednom iskustvu, ove zime i vozač javnog gradskog saobraćaja, uživeo se u svoju prepisku toliko da umalo na skretanju iz Venizelosove u Cvijićevu ulicu u Beogradu nije pokosio pešake na zelenom svetlu upaljenom za njih. Toliko je bila zanimljiva prepiska da je nastavio da gleda u telefon i situaciju nije ni primetio.
VEČITE TENZIJE ZBOG BICIKLISTIČKIH I PEŠAČKIH STAZA
Novih biciklističkih staza nikad na odmet, naročito kada su posebno odvojene od kolovoza i čuvaju živote.
Ali, nemamo problem samo sa manjkom, već, izgleda, i sa viškom. Nije retkost da uprkos postojanju jedne, neki biciklista koji bi da brže pređe ide po putu, uz na metar paralelnu obezbeđenu stazu za nemotorizovane dvotočkaše.
Slikoviti je prikaz situacija na nadvožnjaku sa samo dve trake, u suprotnim smerovima, u kojima milite u automobilu dok se ne ukaže prva prilika za zaobilaženje.
Ko zaista češće ne poštuje pravila ponašanja i saobraćajne propise - biciklisti ili pešaci?
Nije ni na "bajku" nije lako kad vam od duplo šireg trotoara neko lagano šeta baš po biciklističkoj stazi. I još malo krivuda, sa slušalicama u ušima i ne čuje zvonce.
Kosmička ravnoteža ovoj pojavi je u pešačkim zonama, poput Knez Mihailove, gde biciklisti u najvećoj gužvi znaju da projure "kačeći" šetače.
AUTOBUSI KOJI "KIPE"
Stara mašina na izdisaju na nekoj od prometnih linija recept je za katastrofu. Kao da svi kasne na posao, pa moraju po svaki cenu da se uguraju u taj autobus koji se već od putnika naređanih kao sardine nakrivio u stranu.
Možda je kapacitet 160 putnika, ali nekako je stalo 300. Niste sigurni više šta vam je rebro a šta rukohvat u autobusu.
Na sve to majstor naglo zakoči i odjednom vam u zagrljaj pada starija gospođa koja vas je pola minuta ranije zgazila štiklom.
STRAH OD ŽUTE TRAKE
Strah od 5.000 dinara kazne zbog nesavesne vožnje žutom trakom i "sigurica" nepotrebno usporava saobraćaj. Ima tu dobre logike, niko vas neće kazniti jer vozite uz bele obležene linije.
VAŽNA VEST ZA VOZAČE: U kojih 7 žutih traka možete da vozite preko dana?
Ako samo pročitate tablu u Bulevaru despota Stefana, na primer, videćete da je vožnja žutom trakom jedino nije dozvoljena u periodu od 7 do 9 časova i od 14 do 18 sati, dok se ostalih 18 sati u toku dana možete tuda slobodno provozati.
SKRETANJE U DALJU TRAKU I IZNENADNA PROMENA PRAVCA
Nema tog parčeta asfalta namenjenog automobilima, koji nije svedok mnogih psovki jer neko nije uključio žmigavac tokom prestrojavanja ili još gore pri skretanju.
No, dve paralelne trake za skretanje u istom smeru, gde god da se nalaze, zasigurno su spomenici mnogih žestokih svađa, jer se uvek nađe neko ko se u krivini prestroji i iseče drugi automobil, ne poštujući obeležja na putu.
RULET NA PEŠAČKOM PRELAZU
Stojite na obeleženom pešačkom prelazom već neko vreme, oteglo se. Reka vozila samo nastavlja da teče, ko mari za propuštanje pešaka. Iskoračite na pešački, ali vozilo nailazi tolikom brzinom da morate da ustuknete korak unazad.
Pokušavate da uhvatite pogled vozača iza njega da vidite da li vas uopšte registruje i ako uspete u svojoj nameri, možda i stane. Možda.
(Milena Rodić/m.rodic@telegraf.rs)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dekika
Nedavanje migavca uopste i parkiranje na dva parking mesta!
Podelite komentar
vozac Dzipa
Nisu svi vozaci isti, sta se hvatate za dzipove , procitajte malo koliki procenat je udesa sa obicnim a koliko sa dzipovima, u Srb je imati dzipa strasno ,sto za interventnu, sto za gradjane , odmah se misli da je krimi, jer su svi ljubomorni ako neko na normalan nacin uspe u zivotu a zarad svoje bezbednosti vozi veliki auto
Podelite komentar
Lovac g-8
Безобразлук , бахатост и ( не ) васпитање оних који греше у саобраћају.
Podelite komentar