≫ 

Krive decu sa smetnjama u razvoju da "ometaju" časove, roditelji polako odustaju: Sve komplikacije i problemi 14.000 mališana, njihovih roditelja i nastavnika

 ≫ 

Vaspitači se snalaze, ali učitelji i nastavnici na koje je pao celokupan teret inkluzije vape za pomoći

Komentari

  • Milena

    11. mart 2019 | 18:01

    Drzava mora da obezbedi personalnog asistenta za svu decu kojoj je potrebna pomoc 2jedan na jedan". Ovako je rasulo. Deca sa posebnim potrebama ne dobijaju potrebnu pomoc, deca bez potrebnim potreba imaju zastoj i regresiju u napredovanju jer ucitelj, odnosno vaspitač radi posao personalnog (ili pedagoškog) asistenta. Tu je problem. Ovo je rasulo. Zašto svako dete nema pratioca (ličnog ili personalnog). Ovo nije inkluzija već mučenje za sve aktere.

  • Tanja

    13. avgust 2018 | 00:53

    U Srbiji postoje samo pedagoski asistenti za romsku decu.Pismeno mi je dostavljeno iz ministarstva.Za decu sa smetnjama ne postoje.Sto je diskriminacija dece sa smetnjama.Pedahoski asistent pomaze detetu u usvajsnju gradiva,pomaze oko lripreme materijala za ucenje...Licni pratilac u to ne sme da se mesa.On pomaze u komunikaciji i socijalizaciji.U Beogradu grad Beigrad je u obavezi da placa licne prsgioce.I placa za 350 dece.A na lusti cekanja je bar jos 200 dece.U nedostatku pedagoskih asiste ata licni pratioci rade i posao ledagoskog asistenta.Objadnjavaju deci grafivo na casu...Ako je lucni pratilac defektolig onda ga roditelj najcesce doplacuje na sumu koju grad placa.Ta suma je u proseku oko 25000.A roditelj doplati id 5 do 15000.Zavisi kakvo je dete i koliko ostaje u skoli.Inace plata id 30000 je za rad svaki dan oko 5 ipo sati.Defektolizi koriste svojj poziciju i d e r u roditelje tj.to su studenti defektoligije najcesce.Deca iz redovne populacije decu sa smetnjama najcesce lepo lrihvate u samoj sklli.Tu je asistent uciteljica razredna.. Posle skole ne zele da se druze sa njima .Dosadni su im.I bisu im dorasli.Tako da je inkluzija u praksi u Srbiji delimicno dobra za tu decu.U specijalnoj skoli mozda bi nadli i nekog drugara za druzenje posle skole.Toj deci manjka sicijalizacija cesto.Nastavnici nisu ibuceni ledagoskih asistenata nema.Uglavnom SVE JE NA RODITELJU.NAJVECI TERET NISI.MORA DA UCI SA DETETOM...UPROSCAVA LEKCIJE.Ako je dete intelektualno ocuvano tesko je.Mora IOP 1 i orati gradivo kao drugi uz prilagodjene standarde.A ako je retardirano onda koliko nauci.Uci nekoliko godina sliva i tablicu mnozenja.IOP 2.TYU VEC RODITELJIMA JE LAKSE.KAD DETE NIJE SPOSOBNO.SVE U SVEMU-HADNI RODITELJI KOJI IMAJU TAKVO DETE ZIVOT JE ORETEZAK KOMPLIKOVAN...Mislim da je i buducnost neizvesna.Kome dete istaje i gde posle smrti roditelja.Kamo srece da ga nisu rodili.A i ne bi vervatno da je uktrazvuk pokazao poremecaj.MNOGO JE TESSKO.

    • 27. mart 2019 | 15:37

      Marina

      @Tanja

      Ne postoji ni jedan prenatalni test za autizam, ni kod nas ni u svetu. Oko 2-3 godine može se postaviti dg autizma, nekada i kasnije, zavisi od okolnosti.

  • Natasa

    20. jul 2018 | 19:18

    Volite svoju decu vise ,svako dete je posebno na svoj nacin,borite se za nju/njega.

  • Zvezdana

    20. jul 2018 | 17:34

    Svaka skola mora da ima zaposlenog barem jednog defektologa,sto kod nas nije slucaj.Izgovor je da skola nema para da defektologu da odgovarajucu platu.Sasvim je besmisleno da ucitelji,nastavnici idu na kojekakve seminare a diplpmirani defektolozi rade sa decom po kucama jer nemaju pravog zaposlenja.Zasto su mnoge specijalne skole zatvorene? Kome to ide u prilog? Drzavi?!Mnoga deca u redovnim skolama ne cuju,ne vide,imaju motoricke poremecaje i samo gube vreme sedeci u klupama i njih niko ne gleda,niti ih ko sta pita,jer bukvalno neki ne znaju ni da pokazu gde im je glava a ne da nauce brojeve,slova itd.Zato se obracam drzavi nasoj Srbiji,da vrate specijalne skole i da stom decom rade strucna lica,iako se to mozda ne bi svidelo nekim roditeljima koji rekla bih ,da ih je sramota da im deca idu u specijalnu skolu. Vise vole redovnu,pa neka i samo sede u klupama i nemo gledaju u tablu,gde ih nece niko ni pogledati.Dajte,molim vas,sprecite to!!!

    • 20. jul 2018 | 19:10

      Mira

      @Zvezdana

      Jel vi imate dete sa posebnim potrebama pa vas je stid i na osnovu toga ovako pišete? Ako je vas sramota, nije I druge i postoje bitni razlozi zašto dete sa posebnim potrebama idi u redovnu skolu. Ne sudite po sebi o drugima.

    • 20. jul 2018 | 20:11

      Marija

      @Zvezdana

      @Mira Dete koje ima niži IQ i zaostaje u razvoju gubi vreme u redovnoj školi i kao što je gospođa u komentaru napisala bukvalno ide u redovnu školu da bi roditelji bili zadovoljni,ali zbog svoje zaostalosti iz redovne škole ne ponese ništa. Živim godinama u jednoj razvijenoj i bogatoj državi sa odličnim zdravstvenim sistemom koji je takođe dobro posvećen i toj deci i oni imaju svoje škole sa prilađođrnim programom koje im pružaju adekvatno znanje i osposobljavaju za “samostalan” život koliko je to za njih moguće. A to da dete sa Down sindromom sedi u školi sa zdravom decom ima samo u Srbiji. Roditelji su srećni da im je dete u redovnoj školi,a to što dobije peticu,jer mu je poklone, a ustvari ne zna ništa im očigledno ne smeta.

    • 27. mart 2019 | 15:51

      Marina

      @Zvezdana

      Uostalom, postoji stručna Komisija koja predlaže vrstu škole za dete a na roditelju je da odluči. Za neko dete je bolja redovna škola, u komšiluku, da ide sa drugarima koje zna iz svog vrtića, dok za drugo dete nibe. Zato i postoji izbor. Ne možete da znate napamet šta je za koga bolje. Pune su specijalne škole dece sa Aspergerovim sindromom koja imaju visko IQ, ali nedovoljne socijalne veštine i emotivno su nerazvijeni. Nuje sve ni u IQ.

  • MileNovakovic

    20. jul 2018 | 17:32

    Sve njih u rudnik da budu malo korisni a ne da trose pare iz budzeta .

  • Vaspitacica

    20. jul 2018 | 17:22

    Smatram da je sistem taj koji treba da se menja. Sva deca MORAJU imati ista prava. U toku svog rada primetila sam da je ponekad ne moguce spojiti svu decu, te sam stoga individualno radila sa decom koja imaju smetnje u razvoju i zdravom. Na taj način mogu da uvidim poteškoće kod svakog deteta, da mu im se maksimalno posvetim. Bilo bi idealno kada bi svi bili pod jednim krovom, i družili se, osim kada je vreme da se nešto uči. Takodje, nama vaspitacima ali i uciteljima potrebna je posebna obuka ali i saradnici koji bi nam bili uvek dostupni svkodnevno, kako bismo na taj nacin sto bolje mogli svoj rad da prilagodimo svim malisanima. Volela bih kada bi neko iz MINISTARSTVA, uvideo taj nacin rada, jer zaista daje efekat. Takodje smatram, da je neophodno i druzenje sa roditeljima, kako bi se se ta nevidiljiva crta izbrisala, jer medju decom ona ne postoji. Mi smo ti koji je stvaramo. Zalazimo se za bolje detinjstvo dece, jer oni su nasa buducnost!

  • Karla

    20. jul 2018 | 17:19

    Kada decu od malih nogu odvajate ,učite ih da se diferneciraju i da nemaju adaptaciju na razlicitost.Svi imamo pravo na život i rad,ucenje,slobodu.Moje dete je kao malo imalo dosta problema sa socijal.i sa disleksijom,trudom i radom smo to prevazisli,i u roku je završio državni arhitektonski fakultet iako kao dete nije obecavao.Svako od nas ima neku svoju ulogu na ovom svetu,uvek se postavite u kožu obe strane,ne osudjujte,može i vaš snaći ista muka.

  • Srdjan

    20. jul 2018 | 16:55

    Smatram da deca sa posebnim potrebama trebaju da pohadjaju skole za decu sa posebnim potrebama i kraj. U vecini slucajeva takva deca bivaju odbijena od strane drugara u odeljenju i ismevana, i bolje je za njih da se s njima postupa onako kako treba. Druga deca bivaju zapostavljena

    • 20. jul 2018 | 18:11

      Lena

      @Srdjan

      Ok, posaljemo decu sa posebnim potrebama u specijalne skole, da bi ih zastitili od zlostavljaca. Srdjane, naucite Vase dete da ne zlostavlja drugu decu, bila ona sa posebnim potrebama ili ne.

    • 20. jul 2018 | 19:07

      Toma69

      @Srdjan

      Očigledno da nisi imao kontakta sa takvom decom. To što ti predlažeš je čista diskriminacija. A posebno razlozi koje navodiš.

    • 13. avgust 2018 | 00:57

      Tanja

      @Srdjan

      Ne plasite se.Druga deca ne bivsju zapostavljena.Zapostavljena su ova sa smetnjama jer nastavici sa njima ne umeju da rade pa ih moraju zapostaviti.

    • 27. mart 2019 | 16:00

      Marina

      @Srdjan

      Sve je više dece sa pp. Naročito je autizam u porastu kao i govorno-jezički problemi. Da li bkste tako pisali da je neko Vama blisko dete dete sa pp?

  • Andreja

    20. jul 2018 | 16:53

    Ovo je cist primer diskriminacije svako ima pravo na zivot niko nema pravo da to uskracuje

  • Sara

    20. jul 2018 | 16:52

    Imala sam u odeljenju decka sa losebnim potrebama i iskreno da vam kazem nije ga ni odeljenje prihvatilo a ni profesori. Takva deca treba da idu u skolu koja je bavi njihovim stanjem i nivoom razvijenosti, jer u obicnim skoama stvarno doazi do toga da su druga deca zapostavljena. Profesori svoje duznosti prebacuju na ucenike stalno govoreci da je to nama test ljudstva, da bi ta ista profesorka sutradan na casu nama pricala kako ona nema vremena i zivaca da se bavi takvim detetom...

    • 20. jul 2018 | 19:30

      Natasa

      @Sara

      Pratilac ucenika osmog razreda po IOP programu,autizam .Vrlo je zanimljiv,zabavan,prihvatljiv,saradjuje,izvrsava nalog na casu,prati predavanje iz svih predmeta,ucestvuje koliko moze.U septembru polazi u prvu pripremnu godinu smer tekstilac,koliko moze.

    • 27. mart 2019 | 16:32

      Marina

      @Sara

      Zao mi je što ste imali profesorku koja neće da radi, a verovatno ne sme da traži pomoć jer se plaši nadredjenih. Treba tražiti pomoć u vidu persovalnog asistenta, ličnog pratioca, defektologa, psihologa za svi decu kojima je to potrebno. Profesori se plaše za svoje pozicije i radna mesta, ne žele da štrče. Ne žele da budu shvaćeni kao da se zameraju direktoru. Morate biti hrabriji, na koga onda vaši učenici da se ugledaju?

  • Guja

    20. jul 2018 | 15:54

    Kao prvo vas sto ste zagovornici specijalnih skola bih poslao u njih da naucite neke stvari. Deca su najmanje kriva zbog njihovg stanja a vi ste krivi sto ga jos pogorsavate. Umeto polemika i supljih dijaloga treba pomoci i razumeti i voleti tu decu. A onaj ko to treba da pokrene je drzava ali kao i uvek " politicari" su nasli bolje resenje da preko svojih dousnika izazovu polemiku i mrznju medju ljudima i guraju tu decu u propast. Ljudi probudite se i pocnite ds mislite svojim glavama jer sva deca su buducnost svakog naroda.

  • Srboljub

    20. jul 2018 | 15:34

    Najgore je neznanje a mi nemamo razvijenu svest za kolektivnu ljubav prema bližnjem već samo prezit prema svemu što ne misli i ne radi onako kao svi normalni Srbi. Ako ne veruješ u prvoslavnu crkvu, ako ne mrziš sve oko sebe, ako nemaš telefon ili garderobu ko ja, ako ne pričaš o politici ili imaš drugačije opredeljenje ti nisi za život. Klasično Srpsko mišljenje. Kako tu da žive deca sa posebnim potrebama? A zašto posebnim? Ajmo Hitlerov koncept? ? ? Mislite da ste bolji? Po čemu? Ko zna u šta rastu ta "nomalna" deca? Neki će biti ljudi ali i svašta drugo?

  • hijavata

    20. jul 2018 | 15:17

    Moje dete je jedno od dece o kojima se ovde polemise. Mislite da je lako? I njemu i nama? Ne bih da vidim 90% ovih komentatora kako bi se postavili u datoj situaciji, ne zelim nikome. Ali, da nas na svu muku i dalje gurate u stranu, okrecete glavu kada nas vidite ili buljite nepristojno, gospodo, da Vam nije malo mnogo?

  • Ccc...

    20. jul 2018 | 13:58

    Gde su odjednom nestale specijalne škole i zbog čega?!?! Zašto toj deci još više otežavate detinjstvi i odrastanje???!!!!!!!

    • 20. jul 2018 | 16:51

      Jana

      @Ccc...

      Otežavaju je takvi kao vi sa istim takvim diletantskim komentarima

    • 27. mart 2019 | 16:10

      Marina

      @Ccc...

      Tu su spec.škole gde su i bile. Jedino su one skupe za državu jer traže veliki br. zaposlenih, prevoz za sve učenike, besplatne obroke i udžbenike...sve to puno košta. Jeftnije je državi sprovesti nakaradnu i nepotpunu inkluziju gde roditelji plaćaju pratioce deci, asistenti ne postoje kao ni degrktolozi jer im je skupo da ih zaposle. Evo, ove god za moje dete nema mesta u spec. školi, kapacitezi su mali a dece sa pp sve više.

  • djape ja nemogu da verujem

    20. jul 2018 | 13:55

    Dali ta deca idu u vojsku,voze tranvaje autobuse avione NE,zato sto imaju problem.I ona treba da idu bre u specijalnim skolama sa istom takvom decom,pa ako nesto nauce nauce,i nikoga ne remete,nemojte babe i zabe da mesate.Pustite zdravu decu da uce i zavrsavaju skole bez problema.Ako se uciteljica posveti tom detetu,ko onda brine o ostalih 24-tvoro.Ako imate para upisite ih u privatne i tacka

    • 20. jul 2018 | 16:11

      Margit

      @djape ja nemogu da verujem

      Boze jezim se dok citam komentar,pa vi kao da niste ljutsko bice,nikad se nezna mozda vase dete ili unce ,blizi rodjak imace takav problem.Ne treba decu odvajati vec im pomoci i da idu u redovnu skolu .Sta bi ucitelji da deca sve nauce kuci sa roditeljima a oni staa?

    • 20. jul 2018 | 16:53

      Jana

      @djape ja nemogu da verujem

      A ako nemamo da tražimo od vas? Vidim da ste popili svu pamet ovog sveta. Kad već ne znate gde su 'nestale' pokrijte se ušima i ćutite! Ispadate tragikomični!

    • 20. jul 2018 | 16:56

      Perikle

      @djape ja nemogu da verujem

      Da li si ti svestan šta pišeš?! Ti bi moje dete u specijalnu školu zato što država nema sredstava za pedagoškog asistetnta i/ili medicinskog radnika u školi? Znaš li ti koliko je specijalna škola skuplja od redovne? To što ti tvrdiš su argumenti jednog mizantropa. Na tome se i holokaust zasnivao. Ako nisi koristan jednoj rasi ne treba da živiš. Sramota!

    • 20. jul 2018 | 20:23

      Marija

      @djape ja nemogu da verujem

      Aman ženo, ne treba decu odvajati i diskriminisati, neka se oni svi druže, ali ne može dete saIQ 40 da prati nastavu sa normalnom decom. Živim u Nemačkoj sa izvrsnim školskim i zdravstvenim sistemom. Moja deca se ispred zgrade u parku druže sa detetom sa Down sindromom, ali to dete ide u svoju posebnu školu,jer tamo postoji ceo tim stručnjaka koji se bave njime i pomažu mu da stekne znanje koje je on sposoban da stekne.

    • 27. mart 2019 | 16:36

      Marina

      @djape ja nemogu da verujem

      Tranvaje? Da ne navodim ostale pravopisne i padežne greške. Gde ste Vi završili školu? A o nakaradnom stavu ne bih ni polemisala. Zakon je jasan. Inkluzija postoji već 10 godina.

  • djape ja

    20. jul 2018 | 13:30

    Vas roditelje je sramota da vodite decu u specijalne skole,pa ih upisujete u ove ,a onda dvadesetoro dece zdravije trpe zbog njih.Specijalna skola za specijalnu decu to je realnost

    • 20. jul 2018 | 15:53

      Lejla

      @djape ja

      Mislim da za takve kao sto si ti treba da ima specijalna ustanova!

    • 20. jul 2018 | 16:27

      Da

      @djape ja

      Surova realnost,ali realnost...na zalost...deca su deca ali ce se prijatnije i bolje osecati a i napredovati sa licima strucnim da rade sa takvom decom koja imaju nekih poteskoca u razvoju...

    • 20. jul 2018 | 16:55

      Jana

      @djape ja

      Čija realnost?! Kao naučite smisao te reči prostudirajte šta znači i dete. Mozda onda nešto shvatite... Pazite samo.... Šanse su vam male

    • 20. jul 2018 | 17:00

      Perikle

      @djape ja

      Ne, nego je tebe kao roditelja sramota da ti dete u društvu u učionici ima hendikepiranog... E, to je vaspitanje za primer!

  • djape ja

    20. jul 2018 | 13:25

    Deca sa posebnim potrebama moraju da idu u specijalne skole i vrtice,dalje od skola,da bi svako imao svoj program i niko nikome ne smetao.Oni s njima rade po drugacijem programu

    • 20. jul 2018 | 14:29

      Lutak

      @djape ja

      "..dalje od skola.."...'sto?Da ne "zaraze" zdravu decu...? Sram te bilo!

    • 20. jul 2018 | 16:55

      Jana

      @djape ja

      Izgleda dalje od vas...

    • 27. mart 2019 | 16:42

      Marina

      @djape ja

      Ne, ne rade po drugačijem programu. Niste u toku, već 10 godina sve škole, bile tzv. redovne ili spec. rade po istom redovnim programu na na nivou Srbije. Samo se taj program prilagodjava svakom deteu tako gde ima potrebe. Tako neko dete dobije IOP 1, neko IOP 2 , a talentovana deca mogu da traže IOP 3. Takodje, deca u spec. školama imaju od 5-og razreda drugi strani jezik. Toliko. Inkluzija je uvedena po zakonu, to je pravo svakog deteta. Koliko je teško da se to shvati?

  • Di

    20. jul 2018 | 13:23

    Moje dete ima razvojnu disfaziju,ima 4.5g.Toliko diskriminacije nisam u zivotu videla!Prvo:ispisala sam je iz jednog privatnog vrtica jer su je jednog dana deca istipala i izgrebala,a vaspitacice nisu to videle niti su znale sta deca rade i kakva su prema njoj.Drugo,muku mucimo da nadjemo novi vrtic koji bi je primio kao da ima ne znam sta(pritom sad lepo prica,umiljata je i nema problem sa razumevanjem,jako je pametna).pa sta bi radila da ima neki tezi problem,kakve probleme tek imaju ti roditelji?!zalosno je gde mi zivimo i sta se radi deci sa razvojim problemima.Cim se pomene razvojni problem odmah razgovor u vrticima ide u drugom pravcu!Jako zam razocarana,najvise jer znam koliko je ona umiljata i voli decu,a mora da oseca surovost samo jer kasni u necemu.sta je ona kriva za to?nemam reci kojima bih opisala tu tugu i nemoc

    • 20. jul 2018 | 23:53

      Mama

      @Di

      Svaka cast na komentaru. Nadam se da cete uskoro pronaci neki vrtic i da ce svi videti koliko je ona divna. Ja sam prestala pricati sa svekrvom jer je ucila moju decu da okrecu glavu od bolesne dece. Uostalom, sta bi takvi kao ona i mogli pametno nauciti decu kada ona javno pa cak i pred tom decom okrece glavu i govori kako ne moze da gleda "TO" (a ne dete). Takve kao ona bas treba zatvoriti u specijalnu ustanovu posebno napravljenu za kretene kao ona i slicne. Svu srecu vam zelim!

  • Defektolog

    20. jul 2018 | 13:19

    Ako se deca sa smetnjama u razvoju ne osposobe sa zivot, bice veliki problem drustva. Postoje poslovi koje vrlo uspesno rade , samo ne treba imati predrasude i upisati dete u neku strucnu srednju skolu od koje nece imati bas nikakve koristi vec u skolu gde idu deca sa posebnim potrebama, gde uce jedni od drugih, osposobljavaju se,druze, zaradjuju novac i sl.

  • Djordje

    20. jul 2018 | 13:19

    Smatram da ljude i decu treba uključiti u život društva ili društvo u njihov život,ali smatram da je to kod nas urađeno stihijski.Prosvetni radnici nisu obučeni za rad sa takvom decom pa se onda ta inkluzija pretvara u veoma mučnu situaciju i za jedne i za druge,a i za ostale đake.Posebne potrebe su veoma različite prirode tako da je onda najbolje raditi u manjim grupama sa decom koja imaju slične potrebe i taj rad treba da vrši stručno lice t.j. defektolog.Inkluziju sprovesti na neki način koji najviše odgovara samoj deci.

  • Kockica

    20. jul 2018 | 13:15

    U svim vaspitno obrazovnim ustanovama je neophodno da radi dipl.defektolog koji se 6 godina skolovao na fakultetu da radi sa decom sa posebnim potrebama. Vaspitaci, ucitelji, nastavnici i profesori, nikada nece moci da rade i pruze pomoc i podrsku toj decici i omladini. Cemu zavaravanje? U celoj ovakvoj prici niko nije na dobitku! Inkluzija u nasoj zemlji nije sprovedena na adekvatan nacin. Postoje tri vrste iop-a, mislite li da zaposleni to znaju i primenjuju to u radu sa decom kako iz tipicne populacije , tako i sa decom koja imaju posebne potrebe? Odgovor je NE. Neka svako radi svoj posao...i svi ce biti zadovoljni. dipl.defektolof-oligofrenolog

  • Perikle

    20. jul 2018 | 12:51

    Ja, kao roditelj deteta sa posebnim potrebama koje pohađa redovnu školu, mogu da kažem da su najveći problemi: loš plan i program za takvu decu; podrška na nivou "samo moralne"; i prosvetari koji su i dalje ubeđeni da takva deca treba da se prilagode školi a ne škola njima. Razumem ja sve probleme koje ima inkluzija ali, dok se ne stavi prst na čelo i shvati da je kvalitetnije obrazovanje takve dece prioritet celog društva, inkluzija će biti osuđena na propast. Prilagoditi zakone, revidirati plan i program, obezediti pribor i rekvizite, modernizovati učionice... Evo, npr.: Znate li da 90% škola u Beogradu zabranjuje da roditelj prati i asistira svom "posebnom" đaku u školu a sredstava da to isto radi stručno i kvalifikovano lice - nema? Znate li da je politika skoro svake škole npr. ako dete sa epilepsijom dobije epi napad da se zove hitna pomoć bez ikakve druge reakcije, iako roditelji imaju lekove za momentalno kupiranje napada, i to samo zato jer škola nema medicinskog radnika koji bi započeo terapiju i pre dolaska hitne? Tako dolazite u situaciju da vam to "posebno" dete pre završi u mrtvačnici nego sa boljim ocenama, jer, eto, po zakonu roditelji i bliži srodnici ne mogu pratiti i asistirati detetu tokom nastave. Ma, mogao bih pisati do sutra o ovome, ali sistem radi po svom...

    • 20. jul 2018 | 13:43

      Perikle

      @Perikle

      Evo, broj minusa sve govori... Društvo ima svoj stav. Nema tu mesta za raspravu - ili će jesti što mu se srevira ili neće jesti. TO jeste prava slika inkluzije u Srbiji.

    • 20. jul 2018 | 14:39

      Ivan

      @Perikle

      Postovani Zasto ne upisete dete u specijalnu skolu? Vase dete nije za redovan plan i program.

  • Defektolog

    20. jul 2018 | 12:43

    Sa decom koja imaju smetnje u razvoju radi defektolog koji je zavrsio fakultet i 5 godina ucio da radi i pomaze deci, a nastavnici treba da rade svoj posao.Cemu onda fakultet, ako smo mi visak, ukinite fakultet! koji pratioci to je bacanje prasine u oci.Dete ne moze da se uklopi i to je jedina istina.

    • 20. jul 2018 | 14:02

      Učitelj

      @Defektolog

      U potpunosti se slažem. Samo oni koji ne maju iskustva mogu da pričaju suprotno. Vrlo je retko da takvo dete može da se uklopi. A realno postoji mogućnost da ostala deca budu zanemarena

  • Janja

    20. jul 2018 | 12:16

    Volela bih da se javi i neko od roditelja takve dece da kaze svoje iskusto jer nije bas sve tako sjajno,npr znam dete koje je od strane uciteljice okarakterisano kao glupo i samim tim odbaceno od strane drugova iz razreda,tokom celog osnovnog skolocanja ocenjivano ocenom dovoljan(2) uz obrazlozenje "tebi je dovoljna dvojka",da bi to isto dete u srednjoj skoli imalo vrlo dobar uspeh.

    • 20. jul 2018 | 12:36

      Anja

      @Janja

      Uzas!To nije pedagog neko slucaj za posmatranje.Zato mi kao roditelji moramo da reagujemo na nepravdu prema bilo cijem detetu.

    • 20. jul 2018 | 12:51

      Tajci

      @Janja

      Pokazala bi ja toj uciteljici. U momentu sam se iznervirala.

    • 20. jul 2018 | 13:12

      Ja

      @Janja

      Zalosno je sto takvi rade u skoli, ko je ona da postavlja dg ? To je njen revolt iz ko zna kojih razloga, pa se sveti preko deteta.

    • 20. jul 2018 | 13:13

      Perikle

      @Janja

      Da, to jeste bitan deo problema - prepoznavanje potrebe deteta za individulnim obrazovnim planom (IOP). Ali, procedura za dobijanje IOP-a, stručnost škole za sačinjavanje istog, postupanje po istom... Na primeru mog deteta... Evo, sad će u taj famozni peti razred, pred nastavnike, a još uvek nije dobio IOP... Učitelju i školi je bilo lakše ocenjivati ga nižom ocenom i trpeti moje prisustvo u hodniku i na časovima fiskulture nego uhvatiti se u koštac sa IOP-om. Doduše, bar ne brinem kako će do WC-a ili šta će biti ako dobije epi napad jer sam tu i reagujem odmah kad se desi, ali... Teško je to kad ti prisustvo stalno nabijaju na nos, jer "po zakonu" to ne bi smelo tako a drugog rešenja niti imaju niti znaju.

    • 20. jul 2018 | 13:33

      djape ja

      @Janja

      Janja. Pa sta da mu da 0,ta deca moraju da idu sa svojim vrsnjacima sa istim simptomima,i nece doci do maltretiranja ostale dece.samo specijalne skole

  • iva

    20. jul 2018 | 11:59

    Nije da sam protiv decu sa smetnjama ,ali dete mi islo i vrtic sa takvo jedno i mogu vam reci da od njega nisi mogli da se posvete ostalim deteta ,jurili su za njim po ceo dan ,bukvalno mora se njemu posvetis maxsimalno .

    • 20. jul 2018 | 12:39

      Incognito

      @iva

      Izgleda da se ni Vama niko nije posvetio da Vas opismeni.

  • lea

    20. jul 2018 | 11:47

    Pretpostavljam da je inklucija uvedena da se otklone predrasude prema ovakvoj deci. Medjutim ovako se samo produbljuju. Nastavnici nemaju uopste vremena da im se posvete a ostaloj deci su na meti da ih ismevaju i odbacuju.Sve to se moze na bolji nacin izvesti drugim aktivnostima da bi se te dve grupe dece zblizile. Pa jednom autisticnom detetu treba jedan nastavnik a ovako ono ce nemo da sedi u uglu. A da ne pricamo o deci koja usporenije uce. Nece nauciti bas nista. Ne moze se od nastavnika ocekivati da stvori carobnu formulu kako bi ideja o inkluziji uspela.

  • Defektolog

    20. jul 2018 | 11:43

    Očito ne znate značenje riječi inkluzija. U "cijelom svijetu", odnosno onom razvijenom dijelu svijeta djeca sa različitim smetnjama u razvoju pohađaju nastavu u redovnim razredima. To je i bit, odnosno suština inkluzije. Dođite nekada i posjetite neku specijalnu školu, da vidite taj stravičan način rada, još ako u sklopu te škole ima i internat ništa tužnije za vidjeti.

    • 20. jul 2018 | 14:20

      Građanin

      @Defektolog

      Pa je rešenje da se i "obične" škole upropaste?!!

    • 20. jul 2018 | 14:43

      Lutak

      @Defektolog

      Odakle vam pravo da sve specijalne skole svrstavate u isti kos??Da ne bih sebi dozvolila da Svasta pisem..evo,ja vam od srca preporučujem da posetite specijalnu skolu "Anton Skala" u Beogradu,samo da vidite koliko su ti ljudi posvećeni,voljni i da svaki svoj slobodan trenutak potroše tako sto osmisljavaju kako deci na zanimljiv a njima prihvatljiv nacin koliko toliko tu njihovu budućnost ucine mogućom(ko razume,shvatice) a pritom to Cine sa ogromnom voljom i Jos vecom ljubavlju!!!! Ima takvih...a ima i "defektologa" i opet...ko razume,shvatice!

    • 20. jul 2018 | 15:44

      victoria

      @Defektolog

      Da, ali u tim razvijenim zemljama jedan nastavnik ne radi sa tridesetoro dece. Pitajte nase nastavnike kako im je. Oni koji se trude reci ce vam da je naporno i nemoguce a drugima je svejedno i posvecuju se samo onima sa kojima je lako raditi.

  • Züri

    20. jul 2018 | 11:20

    Obuka nastavnika za rad sa takvom decom,specijalna škola je za one koji nisu za normalnu,poteškoća sa tom decom imaju i roditelji i nastavnici ali oni moraju biti obrazovani.

    • 20. jul 2018 | 17:05

      Jana

      @Züri

      Nisi ni ti bio za tu normalnu al eto neko di dade telefon pa sad možeš da se hvalis

  • Vesna

    20. jul 2018 | 11:20

    U skoli sam imala takvo dete. To je neopisiv osecaj ponosa na kraju 4.r. A do tada muke, muke, bez vece pomoci skole, bez pomagala, asistent kratko - zalosno je sto nasa zemlja nema sluha za mesta u unutrasnjosti.

  • Jasmina

    20. jul 2018 | 11:19

    Sa mojom devojčicom u vrtiću su bili autistični blizanci i deca su se jako brzo navikla na njih, bili su prihvaćeni od vaspitačice,. Sada je treći razred i ima devojčicu sa posebnim potrebama koja dolazi u pratnji i opet je i to dete prihvaćeno, čak je i omiljena u razredu. Učiteljica joj je posvećena i dete pravi zadovoljavajuće rezultate. Mislim da je problem u našoj kulturi i neprihvatanju drugačijeg. I ta deca imaju pravo na sve, nisu želeli da budu drugačiji, zato društvo mora da se menja, a ne bolesna deca da se diskriminišu.

    • 20. jul 2018 | 15:50

      renata

      @Jasmina

      Svakako da ta deca imaju pravo da budu prihvacena i treba raditi na tom polju. Ali setite se koliko se dece koja nisu imale posebne potrebe su bila zrtve vrsnjackog nasilja i neka pocinila samoubistvo. Takodje, nije problem biti samo prihvacen, nego kako ce nastavnik koji ima tridesetoro dece u odelenju da ista nauci neko dete sa posebnim potrebama? Inkluzija se moze sprovoditi i drugim aktivnostima koje skola moze da organizuje.Zelim navesti primer decaka koji je isao sa mojim sinom u srednju skolu. Bio je na invalidskim kolicima i razredna se bunila sto ce biti u njenom odelenju. Rekla je da joj se gadi da ga gleda. Pa treba nastavnike educirati a neke i zameniti.

  • XX

    20. jul 2018 | 11:05

    U cijelom svijetu postoje specijalne skole za takve malisane jedino nasi nesto izvode...

    • 20. jul 2018 | 11:25

      Velja

      @XX

      U kojem "svijetu" ??? Da imaš takvih problema znao bi kako to funkcioniše u kod nas a kako u drugim državama!!!!!

    • 20. jul 2018 | 11:38

      Ana

      @XX

      Jeste li roditelj?Ja imam decu,zdrava su.Ali vas komenrar nije na mestu.Da postoje skole za decu koja su ometena u razvoju iz bilo kog razloga.

    • 20. jul 2018 | 11:54

      Ja

      @XX

      Ne pričajte gluposti ako ne znate. U Evropi djeca sa posebnim potrebama pohadjaju školu zajedno sa svojim vršnjacima. Nisu nikakva smetnja već naprotiv. Djeca se navikavaju od malena da nisu svi isti - i onda ne izrastu u idiote koji bi takvu djecu zatvarali u posebne škole. Živim u evropskoj državi i pričam iz iskustva!!!

    • 20. jul 2018 | 12:13

      D.S.

      @XX

      Kad bi ti pisao zakon verovatno bi takva deca nosila žute trake a kuće u kojima žive bi bile obeležene.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA