Imamo sve više vukovaca, a posle bude drama na fakultetu: "Bolonji" spremaju veliku promenu
- Ne nameravamo da ukinemo "Bolonju", ali moramo da je menjamo - izjavila je u intervjuu za današnje "Večernje novosti" profesor dr Ivanka Popović, novi rektor Univerziteta u Beogradu i najavila izradu ozbiljne strategije razvoja Univerziteta, sa ciljem očuvanja njegove autonomije, "koja je u najvećem delu sveta, pa i kod nas, više ili manje ugrožena".
Testovi za malu maturu pod strogim merama bezbednosti, do škola stižu sa policijskom pratnjom
Prema njenim rečima, neophodno je sprovesti reformu školstva u Srbiji, što podrazumeva i mnogo više truda kod studenata, ali i profesora. Cilj menjanja dosadašnjeg sistema školovanja jeste efikasnije studiranje što bi doprinelo tome da "mladi brže prolaze kroz studije, a samim tim i brže stignu na tržište rada".
Činjenica da danas studentima "sve više gleda kroz prste dok prosečne ocene rastu" posledica je opšteg trenda u obrazovanju jer imamo "sve više vukovaca kod nas", a nova rektorka Univerziteta u Beogradu krivicu vidi u odluci profestora da "budu mekši u ocenjivanju".
Sve više se studentima gleda kroz prste dok prosečne ocene rastu. Upitana da prokomentariše da li je to posledica bolonjskog procesa, Popović kaže da zbog toga odgovornost ne snose studenti, već profesori koji su odlučili da budu mekši.
- To je opšti trend u obrazovanju, ali ne bi trebalo da nas brinu ocene, već znanje koje studenti nose sa sobom.
Ona je objasnila da mnogi fakulteti moraju da prilagode predsmete prvoj godini, jer se za neke gube i celi semestri kako bi se brucoši osposobili za praćenje nastave.
- Ne mislim da su studenti danas slabiji nego ranije, već su očekivanja drugačija, jer se razlikuje i nastava. Studentima danas ne možemo da prenesemo sve relevantne informacije, jer ih je previše, ali moramo da ih pripremimo da znaju kako da do informacija dođu i objektivno ih analiziraju- rekla je ona u intervjuu za Novosti.
Ona je, takođe, upozorila da pozicija Univerziteta u Beogradu na "Šangajskoj listi" nije sigurna.
- Stagniramo u broju radova, a čim stagnirate, znači da zaostajete. Mnoge zemlje imaju ozbiljne nacionalne programe jačanja visokog obrazovanja, a s obzirom da mi nemamo, naša pozicija je izvanredna. Sledeće tri-četiri godine mogu da budu osetljive za nas i ne bi bilo iznenađenje da malo skliznemo - napomenula je Popovićeva.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Mladi Romi u Žablju – snaga zajednice i potencijal za svetliju budućnost
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Margot
Vratiti stari sistem skolstva i kriterijum,ovo je hiperprodukcija diploma a ne znanja.Takvi ljudi dobiju preko stranke ili rodbinskih veza radna mesta ,postanu glavni menadzment firme.,firme propadaju sikaniraju ljude sa drzavnih fakulteta ,proteziraju se ovi sa privatnih,firme propadaju.Uzas ljudi,Ja sam spremacica u jednom javnom preduzecu u Novom Sadu koje polako propada ,nema platu ,kasni a menadzment godinama sa privatnih fakulteta,zao me ovih ljudi koji su pametni vrsni radnici akii nemaju sansu jer nisu iz njihove stranke,i iz njihove branse,nislim privatni fakulteti i slicno.Stati vec jednom tome neka bude vrednovana prava diploma.
Podelite komentar
Мика
Осова знања креће из основне школе у којој се изгубио сваки критеријум преношења знања и понашања према ученицима. Учитељи и наставници су дозволили да родитељи својој деци поправљају оцене и директно да се мешају у успех детета који мора бити индивидуалан а на основу залагања детета, учења и знања учитељ или наставник даје одговарајућу оцену. Дошли смо дотле да дете не сме да се оцени док се не поразговара са родитељем. Док се та омекшалост не промени у основној и средњој школи неће се променити ни стање на факултетима јер на тај факултет стигне то дете са свим „петицама" назови „вуковац" коме је родитељ ургирао да му дете добије петицу из одређеног предмета.
Podelite komentar
Мика Алас
Болоњу су нам послали медиокритети са запада да нас изједначе са незнањем њихових студената који уче таблицу множења на матури.
Podelite komentar