Neće oduzimati dozvolu zbog prekoračenja: Još jedna važna promena u Zakonu o bezbednosti saobraćaja (SPISAK NOVIH KAZNI)
Iako je podizanje maksimalne brzine sa 120 na 130 km/h izazvalo najviše pažnje javnosti, to nije jedina novina u predloženim izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja koje je Vlada prihvatila.
Ispravljanjem greške iz prethodnih izmena donetih u martu ove godine, potvrđene su ranije najave da se vozačima više neće izricati kazneni poeni ni zaštitna mera zabrane upravljanja vozilom zbog prekoračenja do 30km/h u naselju, već samo novčana kazna od 10.000 dinara koja se u roku od osam dana može prepoloviti.
Preokret: Neće biti duplih tehničkih pregleda
Dakle, ako u naselju gde je opšte ograničenje 50km/h vozite, na primer, 79 ili 80 km/h dobićete samo prekršajni nalog, piše magazin SAT.
Tek ukoliko se krećete brzinom od 81 km/h sledi vam novčana kazna od 10 do 20 hiljada dinara. četiri kaznena poena i zabrana upravljanja od najmanje 30 dana, koja se do sada izricala za prekoračenje veće od 20 km/h.
Druga vrlo važna promena jeste dodavanje visoke novčane kazne za nasilničku vožnju. Do sada je za taj prekršaj bila propisana isključivo zatvorska kazna u trajanju od 30 do 60 dana ili kazna rada u javnom interesu od 240 do 360 sati. Tako ostaje i dalje, ali se sada dodaje i novčana u iznosu od 120 do 140 hiljada dinara, ili čak do maksimalnih 150.000 ukoliko se nasilničkom vožnom još i izazove saobraćajna nezgoda.
Podsećamo da je ovo najteži prekršaj u saobraćaju, u koji spadaju: preticanje kolone preko pune linije, dva prolaska kroz crveno svetlo za manje od 10 minuta, vožnja sa više od dva promila alkohola u krvi, kao i prekoračenje brzine za više od 90 km/h u gradu i za više od 100 km/h van naselja.
Osim toga, za nasilničku vožnju se izriče i 15 do 17 kaznenih poena, zavisno od toga da li je vozač još izazvao i saobraćajnu nezgodu, i zaštitna mera zabrane upravljanja u trajanju od najmanje devet ili deset meseci.
Izmenjena je i odredba o dodatnom ograničenju brzine kretanja prema vrsti vozila, koja kaže da se ni teretna vozila čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3.500 kg, ne smeju kretati brže od 80 km/h.
To sada više ne važi jer se ta vozila ne razlikuju mnogo od putničkih, pa takvog pravila nema u drugim evropskim državama.
Takođe, sada je odlučeno da je za prekršaje koji se odnose na trenutno izmerenu i prosečnu brzinu odgovoran vozač koji je upravljao vozilom u tom trenutku kada je brzina izmerena, odnosno utvrđena.
Ove najave i izmene zakona će stupiti na snagu odmah po objavljivanju u Službenom glasniku.
VIDEO: Okanović: Činjenica je da smo saobraćajno neobrazovani
(Telegraf.rs/Magazin SAT)
Video: Gavrilović: Na teritoriji Čačka od 10 do 30 centimetara snega,zimska služba na terenu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Okan Damirović
Cilj ovih mera, kao i svih prethodnih je punjenje budžeta. Ovim merama se generalno najviše raduju saobraćajni policajci, jer sad vise nije u opticaju "crvena" već najmanje dve.
Podelite komentar
VLADA
Gore napisali da je za prekoračenje u naseljenom mestu do 30km kazna 10.000 i bez poena i zabrane, a u tabeli prekoračenje od 21-30 kazna od 10 do 20.000, četiri kaznena poena i zabrana od mesec dana.šta je tačno?
Podelite komentar
Zoranpopovic
Da kazne moraju postojati ali i putevi moraju biti daleko bolji
Podelite komentar