Profesorka srpskog nije znala kako da oceni dete, pa tražila pomoć: Šta biste vi uradili na njenom mestu?
≫
Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?
dragan
Dali su ocene merilo trenutnog znanja ili znanja preko cele godine Ne mogu da razumem učiteljicu da ima problem koju ocenu da da učeniku .Ako učiteljica želi da nagradi učenika za trud i uspeh u drugom polugođu neka mu da ocenu 5 , ako želi da oceni znanje tokom cele godine neka mu da realnu ocenu
Podelite komentar
Momcilo
Time sti je u dilemi govori o vrednosti i znanja tog ucenika.Osvojivsi vise znanja nego u prvom polugodju znaci da se dete ravijalo,pokazali ambiciju,ozbiljniji pristu predmetu a vredi ga i ohrabritisto priznaje i pravilnik,ecc.dakle otklonite dilemu i dajte mu 5!
Podelite komentar
Vesna Rovčević
Sva deca koja uspeju da odslušaju sve gluposti i nepotrebne idiotluke, koje su kod nas "školski program" treba da budu nagrađeni za izdržanu torturu glupostima, bespotrebnog "znanja" koje od njih pravi bogalje a ne osobe koje misle svojom glavom i donose logične zaključke.
Podelite komentar
Zoran
@Vesna Rovčević
U potpunosti se slažem.
Podelite komentar
Kuća Mala
Pravilnik o ocenjivanju: Zaključna ocena je aritmetička sredina svih ocena u toku godine. Od prvog dana u prvom polugodištu do poslednjeg u drugom. Suviše njih je tužilo i kukalo da bi se profesori i nastavnici igrali sa svojim licencama.
Podelite komentar
M
Po pravilu ako ucenik na polugodistu ima 3, za kraj najveca ocena moze biti 4, ne moze 5 bez obzira da li je imao sve 5 u drugom polugodistu. Zato je razumljivo zasto profesorka ima dilemu, pogotovo ako je u pitanju maturant. Sabiraju se sve ocene od pocetka do kraja. Mada, ako je maturant bilo bi steta da mu ne da 5, ako cemo realno, na kraju se sve ocene poklanjaju i podizu :)
Podelite komentar
Tanja
@M
Nije tacno. Ocena ne sme biti manja od aritmeticke sredine, niti veca od najvece ocene u rubrici. Mozete li da navedete izvor tog ,,pravila", kad kazete,, po pravilu"?
Podelite komentar
Anonimus
@M
Nije tacno! U cituram pravipnik o ocenjivanju ucenika u skoli: "Zakljucna ocena je aritmeticka sredina svih ocena dobijenih od pocetka skolske godine do kraja Prvog polugodista".
Podelite komentar
Profesor N
Morate biti los pedagog, psiholog, i profesor pa da zakljucite 4.
Podelite komentar
Miki
Nije lako biti objektivan zbog druge dece koja se trude tokom cele godine ali je lako biti covek pa podrzati promene na bolje
Podelite komentar
Je jako
To 23:5=4,6 začu!? Šta tu nije jasno?
Podelite komentar
Mirjana
Posmatrala bih postignuća tokom celr školske godine i ocenila zaključnom ocenom 4.
Podelite komentar
Kiki
@Mirjana
Kako si zakljucila 4 ako ga nisi ti posmatrala tokom cele godine i ne znas njegove ocene iz prvog polugodista?
Podelite komentar
cole
Kladi se sa njim u 100 evra da ce imati 5.:)
Podelite komentar
Cima
@cole
Profesore Cole vec u startu ste dobilo opkladu 😂😂😂😉😉😉
Podelite komentar
Nebojša
Da sam ja profesor, nastavnik ja bih zaključio 5. bez razmišljanja
Podelite komentar
Rade
To su samo brojevi.Ako dete zasluzuje broj 5 dajte mu ali vazna je vasa procena kao nastavnika a ne nas kao publike.Ko to moze znati bolje od vas.
Podelite komentar
Učenik
Bilo bi realno i korektno da mu zaključi 5 ali da odgovara nekoliko lekcija iz prvog polugodišta da upotpuni utisak... jer ipak je to zaključna ocena za kraj "GODINE".
Podelite komentar
Šepa Šepić
Postovana koleginice,imao sam jos drasticniji slucaj kod zakljucivanja ocene ,ali nisam imao dilemu.Profesor u opisu posla mora biti ne samo objektivan ,vec i neko ko motivise i stimulise djaka .Vidni napredak se uvek nagradjuje i mi ne smemo biti birokrate i po svaku cenu slediti preporuke koje su cesto vrlo nepedagoske.Zato bez razmisljanja dajte 5. POZDRAV
Podelite komentar
%+%
@Šepa Šepić
Tako rade pravi pedagozi. Bravo profo!
Podelite komentar
Stefan
Ovako,detetu treba dati ocenu 5,uz napomenu da ne valja padati,nego se truditi i dalje,sada je dobio 5,pa neka odrzi 5 i sledeci put.
Podelite komentar
Miroslav
Ukoliko bi se uzelo nekoliko faktora, a to su zaključna ocjena iz prvog polugodišta, ocjene dobijene u drugom polugodištu, kao sam prikaz da je učenik u dobijanju ocjena išao uzlaznom putanjom, a i ako je po objektivnom mišljenju profesorke imao primjerno vladanje na nastavi i zalagao se načasovima, što se i vidi iz priloženih ocjena, zašto ne dati 5 zaključno.
Podelite komentar
Baja
@Miroslav
Petica... jer trud je ipak bio ocigledan
Podelite komentar
Dragana
Realno 4!
Podelite komentar
Milan
5+5+5+5×3=23 23/5= 4.6 ~5 Pet . Prosta računica
Podelite komentar
rikimil
Učeniku 5 , nastavniku 1.
Podelite komentar
Profesorica
Naravno 5. Ne vidim nikakvu svrhu trazenja saveta od bilo koga.
Podelite komentar
Vesna
Ocena treba da je u korist učenika i da je podsticajna. Zavisi od zalaganja učenika a ne retko i od strukture odeljenja. Nije mi jasno da jedan profesor može da dozvoli sebi ta traži mišljenje drugih. Ko to od bolje poznaje put koji je učenik prešao od 3 do 5 bolje od njega/nje? Ocena jeste merilo i znanja i zalaganja ali je takodje nepobitna i istina da "ocena vredi onoliko koliko vredi onaj koji je daje". Ja sam za 5. Zašto ne nagraditi napredak? Učenik i njegovi drugovi u odeljenju dobro znaju da nisu sve petice iste težine. U razvijenijim zemljama ocene su "suvišne" fo završne godine. Ne može sve na vagu. Naravno da će se oštećenim osećati oni koji su i j prvom polugofištu ocenjeni sa 5. To je - život; nije "fer". Nek su nam zva deca zdrava i nek pre svega nauče da se raduju životu. Ostalo je nadoknadivo.
Podelite komentar
Nena
@Vesna
Bravo za komentar! Jedino se ne slažem da je ocena merilo znanja.Decu treba motivisati,podsticati a ne kažnjavati jer je toj nastavnici dobro poznato koliko se dete trudi i koliko ima znanja.Tražiti savet unutar fejs grupe,po mom ličnom mišljenju, nastavnica nema dobar pedagoški pristup.Da li je ona dovoljno spremna i edukovana da uči generacije đaka ako traži savet u fejs grupi.
Podelite komentar
Уршулски
Реално 4. Дете јесте учило у другом полугодишту, али слабо у првом, та 3. И ко зна које је оцене имао у првом па је закључна била 3.
Podelite komentar
Ida
Sve ovo je samo dokaz koliko je ocena jos uvek nedefinisana i individualna!Svako ima svoj sud i svoju ocenu!
Podelite komentar
Margit
Pa trojka za znanje u prvom polugodju a petice za znanje u drugom polugodju znaci nedovoljno za peticu jer se ocenjuje celokupno znanje .ponuditi uceniku da odgovara gradivo iz prvog polugodja ako zeli peticu i pod uslovom da zna za peticu gradivo iz prvog polugodja ovako drugar TROJKA
Podelite komentar
Ружица
@Margit
За знање је већ оцењен у првом полугодишту.Четири петице значе много.Тројка, нека га пита ту област и ако зна за 4, тај део градива, по мени 5.
Podelite komentar
Petar
Zaključna ocena je zbir svih ocena u toku školske godine (i prvo i drugo polugodište ) podeljena sa brojem ocena! To je najprevednije! Ali problem je u ovome pa se kolege bez stava hvataju za ovo. Zakjučna ocena ne može biti manja od prosečne ocene,3.5 je četvorka ali i 4.4 je četvorka,ali može biti i najveća ocena u rubrici. Tako da ko ima 3,3,4 i 5 može imati 5!!! To je naš zakon! Tako da koleginice saberite sve i podelite sa brojem ocena i dobićete zaključnu ocenu,a učenik neka shvati da treba uvek da se bori i da nema razloga da mu se bilo šta poklanja.
Podelite komentar
Biljana
Nek odluči nastavničko veće.
Podelite komentar
Alane Oprosti
Trebala je referendum da raspise, ako nije u stanju sama da donese odluku, nije za ovaj posao.
Podelite komentar
Branko
Ovo je za peticu! Pogotovo zato sto je 4 puta dete pokazalo znanje za peticu.A to je bio nacin ocenjivanja kada sam se ja skolovao
Podelite komentar
Jelena
Bolje nagraditi nego zakinuti. Napredak je baš uočljiv. Zaključeno (5)
Podelite komentar
M. J
Pitati gradivo iz prvog pologodista za 5.
Podelite komentar
Nastavnica srpskog jezika
Po zakonu nastavnik treba da izračuna aritmetičku sredinu SVIH ocena iz oba polugodišta. Manju od prosečne ne sme da zaključi, a može, ako smatra da je dete zaslužilo, da zaključi veću, tj. najveću koja je upisana u rubriku. Kod mene lično zaključna ocena nije nikad zbir ocena, već celogodišnje praćenje truda, rada i angažovanja. Mogu da im svima zaključim ocenu žmureći, ne gledajući u ocene u rubrici i da nikad ne bude manja od aritmetičke sredine, jer znam u svakom trenutku koliko ko zna. Ne poklanjam ocene, trudim se da budem realna koliko je to moguće, nemam miljenike, ali pre ću dati detetu 5, umesto 4, nego 2 umesto 1. Na kraju se sve slomi na dobroj deci. Većina kolega 2 "pokloni"bez razmišljanja i onima koji nisu zaslužili, a na 5 su tvrdi. Po meni je to nepravda. Onim lošima šalješ poruku da će se uvek provući u životu, a dobrima da će uvek dobiti po ušima.
Podelite komentar
Nevena
@Nastavnica srpskog jezika
Svaka Vam cast! Vi ste jedna od retkih.
Podelite komentar
Ivana
@Nastavnica srpskog jezika
Svaka cast! Ovako moze da razmislja samo osoba sa iskustvom u svojoj profesiji. Na zalost, vas ima vrlo malo a mnogo je dece koja pate zbog toga sto se uvek nagradi onaj ucenik koji se ne trudi, samo za to da ne bi pao godinu. Ovo govorim pre svega kao roditelj iako sam prosvetni radnik, strucni saradnik u skoli.
Podelite komentar
Dejan
@Nastavnica srpskog jezika
To sto date 5 umesto 4 pre nego neku dvojku je samo dokaz da kada dajete ocene ne razmišljate o posledicama. Razlika izmedju 4 i 5 je razlika izmedju doktora opste prakse i hirurga, izmedju buduceg generala i pukovnika ili razlika izmedju buduceg profesora i nastavnika. A razlika izmedju 1 i 2 je, u startu, ponavljanje razreda a u konacnom odnosu samo da li mesa malter ili kopa kanal, da li prazni kontejner ili pere ulicu. Dakle razlika izmedu 1 i 2 je u startu ogromna a na kraju skoro nikakva a izmedju 4 i 5 razlika je zivotno velika
Podelite komentar
Nena
@Nastavnica srpskog jezika
Pa niste u pravu.Vi očigledno decu gledate kroz brojke i šta će biti u životu.To nije merilo!!!Deca treba da shvate da se mora učiti zbog sebe a ne zbog ocene.Poznato je da i čuveni naučnici nisu uvek imali dobre ocene,ali su zato ostavili velika dela za čovečanstvo.Na primer Nikola Tesla.Treba decu motivisati a ne ocenjivati tako da se osećaju kažnjenim.Treba poznavati i dečiju psihologiju a ne samo šturo ocenjivati.
Podelite komentar
Nena
@Nastavnica srpskog jezika
Moj poslednji komentar se odnosi na Dejana a ne na nastavnicu srpskog jezika
Podelite komentar
Marija
Malo i matematik i stvar je prosta. Prosecna ocena detetu je 4,6. Imajuci u vidu da je prosecna ocena iznad 4,5 zakljicna je 5.
Podelite komentar
Vuk
@Marija
23/5=4.6 4.6+3 (prvo polugodiste)/2=3.8
Podelite komentar
Nele
@Marija
Ako je matematika 3.8 Prvo polugodiste prosek 3 drugo prosek 4.6
Podelite komentar
Marija
@Marija
Ako u prosecnu ocenu uracunavate i prosecnu sa polugodista, gde je onda logika da se na polugodistu uopste i zakljucuju ocene? Cemu omda uopste postojanje polugodista?
Podelite komentar
Pata
@Marija
Ne znam kojom si matematikom dosla do tog rezultata? Ocena za drugo polugodiste bi bila 4.6 (23:5=4.6) a za krajnju ocenu se uzima prosecna ocena iz oba polugodista sto bi bilo (3+4.6):2=3.8. Cak ni to nije tacno jer nema svaka ocena istu vrednost, ocena iz pismenog rada vredi vise od kontrolnog itd.
Podelite komentar
Vanja
@Marija
Tako je
Podelite komentar
Realno
@Marija
Ne moze ni tako....morale bi da se uzmu u obzir sve ocene iz prvog polugodista....po meni najbolje je dati ocenu "matematickim" putem,jer se na kraju krajeva "ona" dobija racunicom citave godine,jer pravo svakoga je da odluci sta zeli....kada je ucio dobio je 5,kada je slabije ucio 3....zamislite sada da neki ucenik konstantno uci,zalaze se,ima sve 5i neko ko sad uci vise,pa manje i u junu oni isti.....?????po meni drugo polugodiste 5,prvo 3,zakljucna 4....
Podelite komentar
Ne znam matematiku
@Marija
3+5+5+5+5+3=26 26/6=4.33 Po matematici koju nastavnici za zakljucivanje koriste je 4ka...al upises jos jednu peticu i daj mu 5 😂
Podelite komentar
Ana
@Marija
Kakva je to diskriminacija ocena?Svaka ocena upisana u dnevniku ima istu vrednost. Zakljucna ocena je aritmeticka sredina svih upisanih ocena. Kako cete obracunati 5 sa usmenog i 5 sa pismenog? Sto se tice ove nastavnice, morala bi da zna da ocena treba da prati rad ucenika i da je jedino ona, ako je radila u tom odeljenju od pocetka skolske godine, kompetentna da predlozi najbolje resenje.
Podelite komentar
ajoj
A da ga pita gradivo iz prvog polugodišta iz kog je imao 3? To bi bilo najpravednije.
Podelite komentar
Vanja
@ajoj
Zasto ga pitati kad iz tog gradiva ima 3 svako gradivo je za sebe i nema veze sa ovim iz cega ima petice
Podelite komentar
Ateista senior
Emocije profesora treba da su nebitne iako su prisutne,struka treba da odluči,pritisci nisu uvek poželjni zbog štete koje nastane kod deteta.Sredina , dakle 4 je realitet,kod učenika nema stabilnii kontinuitet drugačije rečeno kampanjski rad.
Podelite komentar
Милија
@Ateista senior
4
Podelite komentar
Paja
Sigurno čeka kintu pa ĉe odluĉiti
Podelite komentar
Pre
Pre dvadeset godina bi to bila cetvorka i roditelji ne bi imali sanse da dovode inspekcije.Danas i sa dvojke mozes da imas zakljucenu peticu.Tako da to je sigurno 5 nastavnice.Kako svima tako i malom Muji.
Podelite komentar
sergej
6
Podelite komentar
Mare
Petica bez razmisljanja
Podelite komentar
Zlaja
Dete je napredovalo...5 Mada ocena nije merilo znanja
Podelite komentar
Putin R.S
4
Podelite komentar
DRAGAN
najpostenije bi bilo, imajuci u vidu 3 sa polugodista i napredak u drugom polugodistu,a sto sve predstavlja jaku 4 da dete jos malo odgovara za 5 ili da se zakljuci 4...
Podelite komentar
Makj
5
Podelite komentar
Marija medenica
Iz licnog iskustva sa cerkom isti problem u 4oj godini. Verovatno po njima 4 . Kako kazu sabiraju se sve ocene i iz prvog polugodista koje su bile slabije jer je imao 3. . Ja sam isla do direktorke na kraju zvala i inspekciju i pobedili smo. Mada je i dir rekla da je za 5 jer se vidi napredovanhe , ali ne ona zapela i nije dala jer je imala pik na nju. Uzas ko smisli sve te zakone i gluposti. Najgore za njih je ta nepravda sta oni prave izmedju dece. Treba biti istrajan i boriti se za svaku ocenu
Podelite komentar
Satanista 1
@Marija medenica
Za ocenu se boriti znanjem, i drugim vrlinama koje se cene kod ljudi, stabilno napredovati a ne kampanjski rad.Uciti radi znanja a ne za ocenu,ocena dođe sama po sebe,treba biti aktivan ali ne i bolesno agresivan- dominantan.
Podelite komentar
Vesna
@Marija medenica
Treba se boriti radom i znanjem. Koju ocenu treba da ima dete koje ima sve petice? Nastavnik koji savesno obavlja svoj posao dobro će razmisliti o svakoj oceni i neće oštetiti dete, a ova nastavnica, očigledno, dobro obavlja svoj posao - njena nedoumica to potvrđuje. Zašto su važne petice? Neka svako da svoj maksimum, neka vredno radi, pa uspeh neće izostati, a uspeh nije petica po svaku cenu.
Podelite komentar
Ana
@Marija medenica
Ko da se bori,roditelj za detetovu ocenu?
Podelite komentar
Milica
@Marija medenica
Isla kod direktorke? Pa ne dobija se visa ocena zato sto je neko napredovao, nego zato sto je zasluzio. Vase dete je trebalo da odgovara da popravi ocenu sa polugodista ako i je i to moglo. Vi svi gledate to iz drugog ugla. A zasto da ima 5 na kraju godine dete koje nije dovoljno ucilo u prvom polugodistu, a dete koje je dobro ucilo cele godine da ima istu ocenu. Pa to nije fer iz ugla tog deteta.
Podelite komentar
Jajajaajjaj
5+5+5+5+3=23 te 23:5=4.6 sto daje zakljucnu ocjenu 5!!!!
Podelite komentar
imee
@Jajajaajjaj
ali i 3 na polugodistu treba racunati... to je onda oko 4.3
Podelite komentar
Ivana
@Jajajaajjaj
@Jajajaajjaj tacno tako... u moje vreme se tako zakljucivalo i koliko znam to je pravilo. Dakle, profesorska, sedi 1.
Podelite komentar
Milena
@Jajajaajjaj
Vi mora da ste isli u skolu pre, bar,tridesetak godina... I ne, to nije pravilo.
Podelite komentar
Nebitna osoba
5+5+5+5+3= 23 kada podeliš sa 5ocena to je 4.6 ,znači više ide ka petici 😎
Podelite komentar
Kiza
@Nebitna osoba
Ako nisi znao i ocena sa polugodista se racuna u prosek
Podelite komentar
Petar
Prosta racunica, aritmeticka sredina svih ocena prvog i drugog polugodista je najmanja moguca ocena, a za pokazani trud i napredak dao bih mu pet bez razmisljanja.
Podelite komentar
Zlata
Dala bih 5 od srca !Netreba biti toliko ostar prema ocjenjivanju malo elasticnosti!
Podelite komentar
Vesna
...prethodni komentar me zbunio pa sam pogresno navela oblast ocenjivanja. Svejedno u ostalom komentar ostaje isti.
Podelite komentar
Uros
Ovdje dilemu moze da ima samk neko ko nema nikakav osecaj za djaka.
Podelite komentar
Vesna
Secam se da su oblasti u matematici povezane, ne verujem da bi ucenik mogao dobiti 5 samo za te druge oblasti a da nije opste znanje bolje. I to bitno. Dakle znanje i rad su nesporno bolji Ocena bi, ipak, kako se daje za celu godinu, realno trebala da bude 4. Petica je za konstantno odlican rad i bilo bi nekorektno prema drugim peticama oceniti sa 5 ucenika koji ima vecinu ocena DOBAR.
Podelite komentar
Profa
Matematika je jasna, zbir ocena je 23 i kada to podelite sa 5 dobijate prosek ocena 4,6! Što znači da učenik zaslužuje zakljucnu ocenu odličan 5!!!
Podelite komentar
Kiza
@Profa
26:6
Podelite komentar
Боба
@Profa
А шта ће мо са 3 на полугодишту.....значи из тог дела градива је слабији....општа оцена тј. закључна је 4.
Podelite komentar