Profesorka srpskog nije znala kako da oceni dete, pa tražila pomoć: Šta biste vi uradili na njenom mestu?

 ≫ 

Komentari

  • dragan

    1. jul 2018 | 10:39

    Dali su ocene merilo trenutnog znanja ili znanja preko cele godine Ne mogu da razumem učiteljicu da ima problem koju ocenu da da učeniku .Ako učiteljica želi da nagradi učenika za trud i uspeh u drugom polugođu neka mu da ocenu 5 , ako želi da oceni znanje tokom cele godine neka mu da realnu ocenu

  • Momcilo

    30. april 2018 | 17:53

    Time sti je u dilemi govori o vrednosti i znanja tog ucenika.Osvojivsi vise znanja nego u prvom polugodju znaci da se dete ravijalo,pokazali ambiciju,ozbiljniji pristu predmetu a vredi ga i ohrabritisto priznaje i pravilnik,ecc.dakle otklonite dilemu i dajte mu 5!

  • Vesna Rovčević

    28. april 2018 | 05:35

    Sva deca koja uspeju da odslušaju sve gluposti i nepotrebne idiotluke, koje su kod nas "školski program" treba da budu nagrađeni za izdržanu torturu glupostima, bespotrebnog "znanja" koje od njih pravi bogalje a ne osobe koje misle svojom glavom i donose logične zaključke.

  • Kuća Mala

    27. april 2018 | 09:40

    Pravilnik o ocenjivanju: Zaključna ocena je aritmetička sredina svih ocena u toku godine. Od prvog dana u prvom polugodištu do poslednjeg u drugom. Suviše njih je tužilo i kukalo da bi se profesori i nastavnici igrali sa svojim licencama.

  • M

    27. april 2018 | 08:55

    Po pravilu ako ucenik na polugodistu ima 3, za kraj najveca ocena moze biti 4, ne moze 5 bez obzira da li je imao sve 5 u drugom polugodistu. Zato je razumljivo zasto profesorka ima dilemu, pogotovo ako je u pitanju maturant. Sabiraju se sve ocene od pocetka do kraja. Mada, ako je maturant bilo bi steta da mu ne da 5, ako cemo realno, na kraju se sve ocene poklanjaju i podizu :)

    • 27. april 2018 | 09:24

      Tanja

      @M

      Nije tacno. Ocena ne sme biti manja od aritmeticke sredine, niti veca od najvece ocene u rubrici. Mozete li da navedete izvor tog ,,pravila", kad kazete,, po pravilu"?

    • 10. maj 2020 | 23:57

      Anonimus

      @M

      Nije tacno! U cituram pravipnik o ocenjivanju ucenika u skoli: "Zakljucna ocena je aritmeticka sredina svih ocena dobijenih od pocetka skolske godine do kraja Prvog polugodista".

  • Profesor N

    27. april 2018 | 08:04

    Morate biti los pedagog, psiholog, i profesor pa da zakljucite 4.

  • Miki

    27. april 2018 | 07:45

    Nije lako biti objektivan zbog druge dece koja se trude tokom cele godine ali je lako biti covek pa podrzati promene na bolje

  • Je jako

    27. april 2018 | 07:41

    To 23:5=4,6 začu!? Šta tu nije jasno?

  • Mirjana

    27. april 2018 | 05:29

    Posmatrala bih postignuća tokom celr školske godine i ocenila zaključnom ocenom 4.

    • 27. april 2018 | 23:19

      Kiki

      @Mirjana

      Kako si zakljucila 4 ako ga nisi ti posmatrala tokom cele godine i ne znas njegove ocene iz prvog polugodista?

  • cole

    27. april 2018 | 04:16

    Kladi se sa njim u 100 evra da ce imati 5.:)

    • 27. april 2018 | 06:32

      Cima

      @cole

      Profesore Cole vec u startu ste dobilo opkladu 😂😂😂😉😉😉

  • Nebojša

    27. april 2018 | 01:06

    Da sam ja profesor, nastavnik ja bih zaključio 5. bez razmišljanja

  • Rade

    26. april 2018 | 23:56

    To su samo brojevi.Ako dete zasluzuje broj 5 dajte mu ali vazna je vasa procena kao nastavnika a ne nas kao publike.Ko to moze znati bolje od vas.

  • Učenik

    26. april 2018 | 23:03

    Bilo bi realno i korektno da mu zaključi 5 ali da odgovara nekoliko lekcija iz prvog polugodišta da upotpuni utisak... jer ipak je to zaključna ocena za kraj "GODINE".

  • Šepa Šepić

    26. april 2018 | 21:41

    Postovana koleginice,imao sam jos drasticniji slucaj kod zakljucivanja ocene ,ali nisam imao dilemu.Profesor u opisu posla mora biti ne samo objektivan ,vec i neko ko motivise i stimulise djaka .Vidni napredak se uvek nagradjuje i mi ne smemo biti birokrate i po svaku cenu slediti preporuke koje su cesto vrlo nepedagoske.Zato bez razmisljanja dajte 5. POZDRAV

  • Stefan

    26. april 2018 | 21:35

    Ovako,detetu treba dati ocenu 5,uz napomenu da ne valja padati,nego se truditi i dalje,sada je dobio 5,pa neka odrzi 5 i sledeci put.

  • Miroslav

    26. april 2018 | 20:43

    Ukoliko bi se uzelo nekoliko faktora, a to su zaključna ocjena iz prvog polugodišta, ocjene dobijene u drugom polugodištu, kao sam prikaz da je učenik u dobijanju ocjena išao uzlaznom putanjom, a i ako je po objektivnom mišljenju profesorke imao primjerno vladanje na nastavi i zalagao se načasovima, što se i vidi iz priloženih ocjena, zašto ne dati 5 zaključno.

  • Dragana

    26. april 2018 | 20:29

    Realno 4!

  • Milan

    26. april 2018 | 20:12

    5+5+5+5×3=23 23/5= 4.6 ~5 Pet . Prosta računica

  • rikimil

    26. april 2018 | 20:06

    Učeniku 5 , nastavniku 1.

  • Profesorica

    26. april 2018 | 20:06

    Naravno 5. Ne vidim nikakvu svrhu trazenja saveta od bilo koga.

  • Vesna

    26. april 2018 | 19:10

    Ocena treba da je u korist učenika i da je podsticajna. Zavisi od zalaganja učenika a ne retko i od strukture odeljenja. Nije mi jasno da jedan profesor može da dozvoli sebi ta traži mišljenje drugih. Ko to od bolje poznaje put koji je učenik prešao od 3 do 5 bolje od njega/nje? Ocena jeste merilo i znanja i zalaganja ali je takodje nepobitna i istina da "ocena vredi onoliko koliko vredi onaj koji je daje". Ja sam za 5. Zašto ne nagraditi napredak? Učenik i njegovi drugovi u odeljenju dobro znaju da nisu sve petice iste težine. U razvijenijim zemljama ocene su "suvišne" fo završne godine. Ne može sve na vagu. Naravno da će se oštećenim osećati oni koji su i j prvom polugofištu ocenjeni sa 5. To je - život; nije "fer". Nek su nam zva deca zdrava i nek pre svega nauče da se raduju životu. Ostalo je nadoknadivo.

    • 26. april 2018 | 20:39

      Nena

      @Vesna

      Bravo za komentar! Jedino se ne slažem da je ocena merilo znanja.Decu treba motivisati,podsticati a ne kažnjavati jer je toj nastavnici dobro poznato koliko se dete trudi i koliko ima znanja.Tražiti savet unutar fejs grupe,po mom ličnom mišljenju, nastavnica nema dobar pedagoški pristup.Da li je ona dovoljno spremna i edukovana da uči generacije đaka ako traži savet u fejs grupi.

  • Уршулски

    26. april 2018 | 18:34

    Реално 4. Дете јесте учило у другом полугодишту, али слабо у првом, та 3. И ко зна које је оцене имао у првом па је закључна била 3.

  • Ida

    26. april 2018 | 18:26

    Sve ovo je samo dokaz koliko je ocena jos uvek nedefinisana i individualna!Svako ima svoj sud i svoju ocenu!

  • Margit

    26. april 2018 | 17:12

    Pa trojka za znanje u prvom polugodju a petice za znanje u drugom polugodju znaci nedovoljno za peticu jer se ocenjuje celokupno znanje .ponuditi uceniku da odgovara gradivo iz prvog polugodja ako zeli peticu i pod uslovom da zna za peticu gradivo iz prvog polugodja ovako drugar TROJKA

    • 26. april 2018 | 19:11

      Ружица

      @Margit

      За знање је већ оцењен у првом полугодишту.Четири петице значе много.Тројка, нека га пита ту област и ако зна за 4, тај део градива, по мени 5.

  • Petar

    26. april 2018 | 16:46

    Zaključna ocena je zbir svih ocena u toku školske godine (i prvo i drugo polugodište ) podeljena sa brojem ocena! To je najprevednije! Ali problem je u ovome pa se kolege bez stava hvataju za ovo. Zakjučna ocena ne može biti manja od prosečne ocene,3.5 je četvorka ali i 4.4 je četvorka,ali može biti i najveća ocena u rubrici. Tako da ko ima 3,3,4 i 5 može imati 5!!! To je naš zakon! Tako da koleginice saberite sve i podelite sa brojem ocena i dobićete zaključnu ocenu,a učenik neka shvati da treba uvek da se bori i da nema razloga da mu se bilo šta poklanja.

  • Biljana

    26. april 2018 | 16:40

    Nek odluči nastavničko veće.

  • Alane Oprosti

    26. april 2018 | 16:30

    Trebala je referendum da raspise, ako nije u stanju sama da donese odluku, nije za ovaj posao.

  • Branko

    26. april 2018 | 14:29

    Ovo je za peticu! Pogotovo zato sto je 4 puta dete pokazalo znanje za peticu.A to je bio nacin ocenjivanja kada sam se ja skolovao

  • Jelena

    26. april 2018 | 14:25

    Bolje nagraditi nego zakinuti. Napredak je baš uočljiv. Zaključeno (5)

  • M. J

    26. april 2018 | 14:17

    Pitati gradivo iz prvog pologodista za 5.

  • Nastavnica srpskog jezika

    26. april 2018 | 13:58

    Po zakonu nastavnik treba da izračuna aritmetičku sredinu SVIH ocena iz oba polugodišta. Manju od prosečne ne sme da zaključi, a može, ako smatra da je dete zaslužilo, da zaključi veću, tj. najveću koja je upisana u rubriku. Kod mene lično zaključna ocena nije nikad zbir ocena, već celogodišnje praćenje truda, rada i angažovanja. Mogu da im svima zaključim ocenu žmureći, ne gledajući u ocene u rubrici i da nikad ne bude manja od aritmetičke sredine, jer znam u svakom trenutku koliko ko zna. Ne poklanjam ocene, trudim se da budem realna koliko je to moguće, nemam miljenike, ali pre ću dati detetu 5, umesto 4, nego 2 umesto 1. Na kraju se sve slomi na dobroj deci. Većina kolega 2 "pokloni"bez razmišljanja i onima koji nisu zaslužili, a na 5 su tvrdi. Po meni je to nepravda. Onim lošima šalješ poruku da će se uvek provući u životu, a dobrima da će uvek dobiti po ušima.

    • 26. april 2018 | 14:57

      Nevena

      @Nastavnica srpskog jezika

      Svaka Vam cast! Vi ste jedna od retkih.

    • 26. april 2018 | 15:03

      Ivana

      @Nastavnica srpskog jezika

      Svaka cast! Ovako moze da razmislja samo osoba sa iskustvom u svojoj profesiji. Na zalost, vas ima vrlo malo a mnogo je dece koja pate zbog toga sto se uvek nagradi onaj ucenik koji se ne trudi, samo za to da ne bi pao godinu. Ovo govorim pre svega kao roditelj iako sam prosvetni radnik, strucni saradnik u skoli.

    • 26. april 2018 | 15:09

      Dejan

      @Nastavnica srpskog jezika

      To sto date 5 umesto 4 pre nego neku dvojku je samo dokaz da kada dajete ocene ne razmišljate o posledicama. Razlika izmedju 4 i 5 je razlika izmedju doktora opste prakse i hirurga, izmedju buduceg generala i pukovnika ili razlika izmedju buduceg profesora i nastavnika. A razlika izmedju 1 i 2 je, u startu, ponavljanje razreda a u konacnom odnosu samo da li mesa malter ili kopa kanal, da li prazni kontejner ili pere ulicu. Dakle razlika izmedu 1 i 2 je u startu ogromna a na kraju skoro nikakva a izmedju 4 i 5 razlika je zivotno velika

    • 26. april 2018 | 20:55

      Nena

      @Nastavnica srpskog jezika

      Pa niste u pravu.Vi očigledno decu gledate kroz brojke i šta će biti u životu.To nije merilo!!!Deca treba da shvate da se mora učiti zbog sebe a ne zbog ocene.Poznato je da i čuveni naučnici nisu uvek imali dobre ocene,ali su zato ostavili velika dela za čovečanstvo.Na primer Nikola Tesla.Treba decu motivisati a ne ocenjivati tako da se osećaju kažnjenim.Treba poznavati i dečiju psihologiju a ne samo šturo ocenjivati.

    • 26. april 2018 | 21:03

      Nena

      @Nastavnica srpskog jezika

      Moj poslednji komentar se odnosi na Dejana a ne na nastavnicu srpskog jezika

  • Marija

    26. april 2018 | 11:37

    Malo i matematik i stvar je prosta. Prosecna ocena detetu je 4,6. Imajuci u vidu da je prosecna ocena iznad 4,5 zakljicna je 5.

    • 26. april 2018 | 11:57

      Vuk

      @Marija

      23/5=4.6 4.6+3 (prvo polugodiste)/2=3.8

    • 26. april 2018 | 12:27

      Nele

      @Marija

      Ako je matematika 3.8 Prvo polugodiste prosek 3 drugo prosek 4.6

    • 26. april 2018 | 12:51

      Marija

      @Marija

      Ako u prosecnu ocenu uracunavate i prosecnu sa polugodista, gde je onda logika da se na polugodistu uopste i zakljucuju ocene? Cemu omda uopste postojanje polugodista?

    • 26. april 2018 | 14:24

      Pata

      @Marija

      Ne znam kojom si matematikom dosla do tog rezultata? Ocena za drugo polugodiste bi bila 4.6 (23:5=4.6) a za krajnju ocenu se uzima prosecna ocena iz oba polugodista sto bi bilo (3+4.6):2=3.8. Cak ni to nije tacno jer nema svaka ocena istu vrednost, ocena iz pismenog rada vredi vise od kontrolnog itd.

    • 26. april 2018 | 15:33

      Vanja

      @Marija

      Tako je

    • 26. april 2018 | 15:49

      Realno

      @Marija

      Ne moze ni tako....morale bi da se uzmu u obzir sve ocene iz prvog polugodista....po meni najbolje je dati ocenu "matematickim" putem,jer se na kraju krajeva "ona" dobija racunicom citave godine,jer pravo svakoga je da odluci sta zeli....kada je ucio dobio je 5,kada je slabije ucio 3....zamislite sada da neki ucenik konstantno uci,zalaze se,ima sve 5i neko ko sad uci vise,pa manje i u junu oni isti.....?????po meni drugo polugodiste 5,prvo 3,zakljucna 4....

    • 26. april 2018 | 16:18

      Ne znam matematiku

      @Marija

      3+5+5+5+5+3=26 26/6=4.33 Po matematici koju nastavnici za zakljucivanje koriste je 4ka...al upises jos jednu peticu i daj mu 5 😂

    • 26. april 2018 | 22:44

      Ana

      @Marija

      Kakva je to diskriminacija ocena?Svaka ocena upisana u dnevniku ima istu vrednost. Zakljucna ocena je aritmeticka sredina svih upisanih ocena. Kako cete obracunati 5 sa usmenog i 5 sa pismenog? Sto se tice ove nastavnice, morala bi da zna da ocena treba da prati rad ucenika i da je jedino ona, ako je radila u tom odeljenju od pocetka skolske godine, kompetentna da predlozi najbolje resenje.

  • ajoj

    26. april 2018 | 11:12

    A da ga pita gradivo iz prvog polugodišta iz kog je imao 3? To bi bilo najpravednije.

    • 26. april 2018 | 15:35

      Vanja

      @ajoj

      Zasto ga pitati kad iz tog gradiva ima 3 svako gradivo je za sebe i nema veze sa ovim iz cega ima petice

  • Ateista senior

    26. april 2018 | 11:05

    Emocije profesora treba da su nebitne iako su prisutne,struka treba da odluči,pritisci nisu uvek poželjni zbog štete koje nastane kod deteta.Sredina , dakle 4 je realitet,kod učenika nema stabilnii kontinuitet drugačije rečeno kampanjski rad.

  • Paja

    26. april 2018 | 10:57

    Sigurno čeka kintu pa ĉe odluĉiti

  • Pre

    26. april 2018 | 10:15

    Pre dvadeset godina bi to bila cetvorka i roditelji ne bi imali sanse da dovode inspekcije.Danas i sa dvojke mozes da imas zakljucenu peticu.Tako da to je sigurno 5 nastavnice.Kako svima tako i malom Muji.

  • sergej

    26. april 2018 | 10:00

    6

  • Mare

    26. april 2018 | 09:58

    Petica bez razmisljanja

  • Zlaja

    26. april 2018 | 09:51

    Dete je napredovalo...5 Mada ocena nije merilo znanja

  • Putin R.S

    26. april 2018 | 09:36

    4

  • DRAGAN

    26. april 2018 | 09:34

    najpostenije bi bilo, imajuci u vidu 3 sa polugodista i napredak u drugom polugodistu,a sto sve predstavlja jaku 4 da dete jos malo odgovara za 5 ili da se zakljuci 4...

  • Makj

    26. april 2018 | 09:22

    5

  • Marija medenica

    26. april 2018 | 08:56

    Iz licnog iskustva sa cerkom isti problem u 4oj godini. Verovatno po njima 4 . Kako kazu sabiraju se sve ocene i iz prvog polugodista koje su bile slabije jer je imao 3. . Ja sam isla do direktorke na kraju zvala i inspekciju i pobedili smo. Mada je i dir rekla da je za 5 jer se vidi napredovanhe , ali ne ona zapela i nije dala jer je imala pik na nju. Uzas ko smisli sve te zakone i gluposti. Najgore za njih je ta nepravda sta oni prave izmedju dece. Treba biti istrajan i boriti se za svaku ocenu

    • 26. april 2018 | 11:30

      Satanista 1

      @Marija medenica

      Za ocenu se boriti znanjem, i drugim vrlinama koje se cene kod ljudi, stabilno napredovati a ne kampanjski rad.Uciti radi znanja a ne za ocenu,ocena dođe sama po sebe,treba biti aktivan ali ne i bolesno agresivan- dominantan.

    • 26. april 2018 | 14:08

      Vesna

      @Marija medenica

      Treba se boriti radom i znanjem. Koju ocenu treba da ima dete koje ima sve petice? Nastavnik koji savesno obavlja svoj posao dobro će razmisliti o svakoj oceni i neće oštetiti dete, a ova nastavnica, očigledno, dobro obavlja svoj posao - njena nedoumica to potvrđuje. Zašto su važne petice? Neka svako da svoj maksimum, neka vredno radi, pa uspeh neće izostati, a uspeh nije petica po svaku cenu.

    • 26. april 2018 | 16:12

      Ana

      @Marija medenica

      Ko da se bori,roditelj za detetovu ocenu?

    • 26. april 2018 | 17:16

      Milica

      @Marija medenica

      Isla kod direktorke? Pa ne dobija se visa ocena zato sto je neko napredovao, nego zato sto je zasluzio. Vase dete je trebalo da odgovara da popravi ocenu sa polugodista ako i je i to moglo. Vi svi gledate to iz drugog ugla. A zasto da ima 5 na kraju godine dete koje nije dovoljno ucilo u prvom polugodistu, a dete koje je dobro ucilo cele godine da ima istu ocenu. Pa to nije fer iz ugla tog deteta.

  • Jajajaajjaj

    26. april 2018 | 08:45

    5+5+5+5+3=23 te 23:5=4.6 sto daje zakljucnu ocjenu 5!!!!

    • 26. april 2018 | 09:33

      imee

      @Jajajaajjaj

      ali i 3 na polugodistu treba racunati... to je onda oko 4.3

    • 26. april 2018 | 10:25

      Ivana

      @Jajajaajjaj

      @Jajajaajjaj tacno tako... u moje vreme se tako zakljucivalo i koliko znam to je pravilo. Dakle, profesorska, sedi 1.

    • 26. april 2018 | 16:47

      Milena

      @Jajajaajjaj

      Vi mora da ste isli u skolu pre, bar,tridesetak godina... I ne, to nije pravilo.

  • Nebitna osoba

    26. april 2018 | 08:35

    5+5+5+5+3= 23 kada podeliš sa 5ocena to je 4.6 ,znači više ide ka petici 😎

    • 26. april 2018 | 09:09

      Kiza

      @Nebitna osoba

      Ako nisi znao i ocena sa polugodista se racuna u prosek

  • Petar

    26. april 2018 | 08:22

    Prosta racunica, aritmeticka sredina svih ocena prvog i drugog polugodista je najmanja moguca ocena, a za pokazani trud i napredak dao bih mu pet bez razmisljanja.

  • Zlata

    26. april 2018 | 08:02

    Dala bih 5 od srca !Netreba biti toliko ostar prema ocjenjivanju malo elasticnosti!

  • Vesna

    26. april 2018 | 07:53

    ...prethodni komentar me zbunio pa sam pogresno navela oblast ocenjivanja. Svejedno u ostalom komentar ostaje isti.

  • Uros

    26. april 2018 | 07:53

    Ovdje dilemu moze da ima samk neko ko nema nikakav osecaj za djaka.

  • Vesna

    26. april 2018 | 07:52

    Secam se da su oblasti u matematici povezane, ne verujem da bi ucenik mogao dobiti 5 samo za te druge oblasti a da nije opste znanje bolje. I to bitno. Dakle znanje i rad su nesporno bolji Ocena bi, ipak, kako se daje za celu godinu, realno trebala da bude 4. Petica je za konstantno odlican rad i bilo bi nekorektno prema drugim peticama oceniti sa 5 ucenika koji ima vecinu ocena DOBAR.

  • Profa

    26. april 2018 | 07:41

    Matematika je jasna, zbir ocena je 23 i kada to podelite sa 5 dobijate prosek ocena 4,6! Što znači da učenik zaslužuje zakljucnu ocenu odličan 5!!!

    • 26. april 2018 | 09:11

      Kiza

      @Profa

      26:6

    • 26. april 2018 | 15:45

      Боба

      @Profa

      А шта ће мо са 3 на полугодишту.....значи из тог дела градива је слабији....општа оцена тј. закључна је 4.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA