Profesorka srpskog nije znala kako da oceni dete, pa tražila pomoć: Šta biste vi uradili na njenom mestu?
Da se deca prvi put sretnu s nepravdom već u školi, sigurno je kao činjenica da Sunce izlazi svakog dana. Kada učenici shvate da je drugar iz odeljenja dobio veću ocenu, iako nije zaslužio, da učiteljica ima miljenike, da profesorka ne ceni dovoljno nečiji trud, izostaje i želja da se više uči. Ako ste jednom označeni, kao recimo trojkaš, možete da dubite na trepavicama, peticu nećete dostići.
Učenik je dobio jedinicu jer je stavio smajli u pismeni: U toku je svađa profesora zbog toga
Ali, ruku na srce, nisu svi učitelji/nastavnici/profesori takvi. Ima i onih koji deci pruže priliku, koji ne ocenjuju pismeni na osnovu imena i prezimena, već ga zaista i pročitaju, koji umeju da cene fakat da se neko zainteresovao za njihov predmet, a njihovi učenici mogu da napreduju, ne samo da tavore.
5, 5, 5, 5 i 3
Tako je jedna profesorka srpskog jezika potražila pomoć u zaključivanju ocene, pretpostavljamo nekom maturantu. Na Fejbuk grupi Profesori srpskog jezika, ona je napisala da je u dilemi. Učenik je na polugodištu imao zaključenu trojku, a tokom drugog polugodišta dobio je 5, 5, 5, 5 i opet 3.
Neko bi ga sigurno nagradio zato što je u drugom polugodištu "procvetao" i dobio četiri 5. Ima i onih koji bi sigurno dali peticu, da je imao samo petice u drugom polugodištu, ali trojka kvari utisak, pa daju četvorku. A šta kaže matematika u ovakvim slučajevima? Šta biste mu vi dali? Pišite nam u komentarima vaša iskustva sa zaključivanjem ocena.
Pogledajte VIDEO: Evo kako da zaštitite svoje podatke na Fejsbuku
(Telegraf.rs)
Video: Na Novom groblju obeležen 11. novembar – Dan primirja u Prvom svetskom ratu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nastavnica srpskog jezika
Po zakonu nastavnik treba da izračuna aritmetičku sredinu SVIH ocena iz oba polugodišta. Manju od prosečne ne sme da zaključi, a može, ako smatra da je dete zaslužilo, da zaključi veću, tj. najveću koja je upisana u rubriku. Kod mene lično zaključna ocena nije nikad zbir ocena, već celogodišnje praćenje truda, rada i angažovanja. Mogu da im svima zaključim ocenu žmureći, ne gledajući u ocene u rubrici i da nikad ne bude manja od aritmetičke sredine, jer znam u svakom trenutku koliko ko zna. Ne poklanjam ocene, trudim se da budem realna koliko je to moguće, nemam miljenike, ali pre ću dati detetu 5, umesto 4, nego 2 umesto 1. Na kraju se sve slomi na dobroj deci. Većina kolega 2 "pokloni"bez razmišljanja i onima koji nisu zaslužili, a na 5 su tvrdi. Po meni je to nepravda. Onim lošima šalješ poruku da će se uvek provući u životu, a dobrima da će uvek dobiti po ušima.
Podelite komentar
Alane Oprosti
Trebala je referendum da raspise, ako nije u stanju sama da donese odluku, nije za ovaj posao.
Podelite komentar
Šepa Šepić
Postovana koleginice,imao sam jos drasticniji slucaj kod zakljucivanja ocene ,ali nisam imao dilemu.Profesor u opisu posla mora biti ne samo objektivan ,vec i neko ko motivise i stimulise djaka .Vidni napredak se uvek nagradjuje i mi ne smemo biti birokrate i po svaku cenu slediti preporuke koje su cesto vrlo nepedagoske.Zato bez razmisljanja dajte 5. POZDRAV
Podelite komentar