Nema slabih kazni: Prekoračenje brzine u naseljenom mestu ipak će vozače koštati dozvole
Kazna za prekoračenje brzine u naseljenom mestu za 20 ili 30 kilometra na čas trebalo je da bude 10.000 dinara bez kaznenih poena i zabrane upravljanja vozilom. Međutim ovaj predlog nije usvojen, pa od 3. aprila oni koji voze 70 ili 80 na sat, umesto dozvoljenih 50 u naseljenim mestima, moraće da plate navedeni iznos, a ostaje da će za taj prekršaj dobiti četiri kaznena poena i zabranu upravljanja od mesec dana.
Ranije su vozači imali rok od osam dana da plate prekršaj u pola manje. Po novom, ukoliko pun iznos kazne ne plate u tom roku, moraće da idu na sud.
Direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović pozdravlja odluku nadležnih.
- Dobro je što su Vlada i poslanici prepoznali potrebu da se za prekoračenje u naselju preko 20 kilometra na čas ipak izriču kazneni poeni i zabrana upravljanja jer onaj ko vozi 80 kilometra na čas kroz naselje ne daje ni najmanju šansu pešaku ili biciklisti da preživi sudar sa vozilom.
- Veliki broj nesavesnih vozača se obradovao najavi ukidanja poena i zabrane jer su spremni da voze 80 na sat u naselju i da za to plate samo novčanu kaznu. Da je takva izmena usvojena, gotovo sigurno bismo imali povećanje broja teških saobraćajnih nezgoda u naseljima - naglašava Okanović, piše Blic.
GDE JE BEZBEDNO - VEĆE OGRANIČENJE
Okanović smatra da je potrebno izvršiti dodatni pritisak na gradove i opštine da podignu ograničenja na putevima u naselju, na kojima je bezbedno voziti brzinama većim od 50 kilometra na čas.
- To gradovi po zakonu mogu da urade. U zakonu se i do sada pod naseljem podrazumeva izgrađeni prostor sa objektima. To znači da, primera radi, mostovi nisu naselje i na njima bezbednost nije ugrožena kad vozači voze brže od propisanih 50 kilometra na čas, samo ne smeju da voze brže od 80.
- Ali opet ih je saobraćajna policija zbog toga često kažnjavala. S druge strane, mnogo veća opasnost je kada, recimo, vozač ide 80 na sat u Ulici Dimitrija Tucovića u Beogradu, gde imate pešake i stambene objekte - objašnjava direktor Komiteta za za bezbednost saobraćaja.
Profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanović takođe je digao glas protiv blažih kazni za prekoračenje brzine u naselju. On je upozorio da je nauka dokazala da prilikom sudara pri brzini od 80 kilometra na čas nema preživelih pešaka, a da pri brzini od 50, koliko je ograničenje u naselju, gine 40 procenata pešaka.
- Smanjenjem kazne pokvarili bismo sve što je bilo dobro u zakonu, a ništa ne bismo postigli - ističe Vujanović, piše Blic.
VIDEO: U patroli sa saobraćajnom policijom
(Telegraf.rs)
Video: Gori automobil u blizini Slavonskog Broda: Vatra "progutala" vozilo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
MD 🏃♂️
Ok. U vecini se slazem sa ovim kaznama ali zasto onda nama ministarstvo ne placa ostecenja vozila zbog ogromnih rupa na asvaltu. Ako nemogu da zakrpaju neka stave znak da je tu ostecenje. U Novom Sadu po manjim ulicama imaju rupe dublje od 20 cm. Kada pada kisa nevide se i ko ne pozna put negine mu lomljenje amortizera,opruga ili nosaca motora. Donesite zakon,kada se to desi nekome,da se tu stane,policija da izadje na uvidjaj,napravi zapisnik,slika i tu stetu neka plate putari Srbije. Ako izigravate zakon onda ga napravite posteno za sve jer i zbog uzasnih puteva se desavaju strasne nezgode. U Nemackoj se vozi mnogo brze ali su putevi uredni i prosek nesreca je mnogo manji. Nisam jos cuo da su se kod nas zbog neke nesrece optuzili putari a mnogo ih je. Kada i vide da je zbog toga doslo sud nadje nacina da okrivi vozaca zbog neispravnosti vozila ali ne prizna da je zbog toga doslo zbog nekog kratera na asfaltu.
Podelite komentar
Bivši zvezdaš
Vozač sam već četrdeset drugu godinu, i svašta sam preturio preko glave od strane saobraćajne policije i države, ali ova podmetanja sa učestalim menjanjem zakona o beznadnosti saobraćaja, ne samo da nam vređaju inteligenciju, već je preraslo u opštu otimačinu prevelikih suma novca, kojeg ionako nemamo! Slažem se da treba kazniti bahatog vozača, onog ko vozi 20-30 ili više km od dozvoljene brzine, ali kazniti za jedan ili dva km prekoračenja, nije ništa drugo nego bezobrazluk i bahatost sistema prema vozačima! Taj jedan km nemože biti ništa drugo nego samo još jedan način za otimanje para od naroda! Registracija auta, cene goriva, cene delova.... Na sve su natovarili i pretovarili toliko nameta, da je to neizdrživo. Sada se spremaju da nas oderu prilikom uvoza polovnjaka, jer su to navodno krševi!? A ovo što voze tri petine vozača u Srbiji, nisu krševi!?!? Slušao sam, neku spodobu na televiziji, koji je trućkao na tu temu, i umalo nisam razbio tv!!! Priprema nas za dranje, kao da mi ne znamo šta je novi auto!!! Ali, kako ga kupiti? Od onoga što nam ne otme vlast, neće da može! A oni, imaju carske plate, i mogućnost da nas zasipaju demagogijom, kao mentalci.
Podelite komentar
Dihtung
Ima li malo oštrine i za pešake ? Da stanu pre nego što stupe na pešački,a ne da ne gledaju ništa nego kao po livadi.Prelazak van pešačkog,slušalice u ušima.Onda za onog što vozi prvom gde je 50 ograničenje i zvera levo desno.Moglo bi malo da se razmislja I o ubrzanju saobracaja a ne samo kazne kazne pa kazne
Podelite komentar