Jurnjava po srpskim auto-putevima odlazi u istoriju: Počinju kazne za prekoračenje prosečne brzine! (SVA MINIMALNA VREMENA I RUTE)

  • 63

Prema informacijama iz Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije, uskoro počinje kažnjavanje vozača zbog prekoračenja prosečne brzine na svim delovima auto-puta od Beograda do Niša, od Stare Pazove do Subotice, naravno u oba smera, pa ovaj "problem" vozači više neće imati samo na deonici od Šida do Šimanovaca, kao do sada.

Kako izbeći kaznu za prekoračenje prosečne brzine, ili je bar prepoloviti: Moguće je, ali ovih par sitnica morate da znate!

Kako piše magazin SAT, kontrole će početi krajem ovog ili početkom narednog meseca, tako da će tokom aprila sasvim sigurno stići prve "čestitke" na kućne adrese vlasnika vozila snimljenih u prekoračenju prosečne brzine.

U Direkciji za mere i dragocene metale potvrdili su da je završeno merenje tačnih razdaljina između svih naplatnih stanica na pomenutim pravcima i u jednom i u drugom smeru.

Dakle, sve je spremno i uskoro počinje, pa nije zgoreg da se podsetimo svih novih deonica gde će morati jako da se vodi računa o kretanju i minimalnom vremenu koje je potrebno da se stigne od jedne do druge naplatne rampe bez bojazni od kazne.

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Zahvaljujući tačnim razdaljinama na kojima će se meriti prosečna brzina, koje je utvrdila Direkcija za mere i dragocene metale, ekipa magazina SAT je tačno u sekund izračunala koliko se minimalno mora voziti između svake rampe, kako ne bismo prekoračili prosek, bez obzira na to kojim se smerom krećemo auto-putem kroz Srbiju.

KAZNE NA DVA NAČINA

Prema dosadašnjim iskustvima, vozači se kažnjavaju na dva načina. Kada na lice mesta izađe policija i rasporedi po jednog saobraćajca u svaku kućicu za naplatu putarine, biva sankcionisan svako ko prekorači prosečnu brzinu, bilo da je reč o našim, ili stranim državljanima.

Foto: Tanjug/Tanja Valič

Kad sistem za naplatu putarine signalizira da je vozilo koje je stiglo za manje vremena nego što je propisano i da je njegova prosečna brzina veća od 120 km/h, policajac odmah izlazi iz kućice, uzima dokumenta od vozača i upućuje ga da stane na kontrolni punkt gde će mu drugi policajac uzeti podatke.

Ukoliko je u pitanju manje prekoračenje do 40 km/h, našem državljaninu se odmah uručuje prekršajni nalog tako da polovinu iznosa kazne može da plati u roku od osam dana, dok se strancima naplaćuje na licu mesta.

Naša policija i dalje ne prima kartice, pa oni koji kod sebe nemaju dinare, moraju ostaviti dokumenta kod saobraćajca i otići do najbliže menjačnice.

Foto: Tanjug/Rade Prelić

Kada je reč o onima koji su vozili brže od 160 km/h u proseku, dalji postupak zavisi od državljanstva. Naš vozač će moći da nastavi put, ali će mu naknadno stići poziv od prekršajnog suda, dok stranca odmah sprovode kod dežurnog sudije koji mu po ubrzanom postupku izriče novčanu kaznu.

Drugi sistem kažnjavanja je češći i čini se, nepravedniji prema domaćim vozačima. Policija svake dve-tri nedelje prikuplja podatke o zabeleženim prekoračenjima prosečne brzine i samo našim državljanima šalje na kućnu adresu pozive da dođu i izjasne se o identitetu osobe koja je upravljala njihovim vozilom u vreme kada je prekršaj zabeležen.

Foto-ilustracija: Tanjug/Dušan Aničić, Telegraf

Oni s manjim prekoračenjima odmah dobijaju i prekršajni nalog, a ovi drugi, kada se izjasne, poziv iz suda. Dakle, stranci neće biti sankcionisani ako policije nema na licu mesta, a naši vozači uvek moraju da vode računa i mogu dobiti prekršajnu prijavu posle više meseci.

* Poziv koji se šalje na kućnu adresu vlasnika vozila koje je napravilo prekršaj sadrži vreme ulaska na naplatnu rampu i izlaska sa nje, dužinu pređenog puta i vreme za koje je taj put pređen, kao i prosečnu brzinu izračunatu količnikom ta dva parametra.

* Rok za pokretanje prekršajnog postupka je 12 meseci od momenta kada je prekršaj zabeležen, pa našim državljanima poziv iz MUP-a može stići i dugo posle prekoračenja prosečne brzine.

SVE PROSEČNE BRZINE KRETANJA:

Subotica-Stara Pazova          132,62km          1h 06min 19sek

Žednik, Čantavir-Stara Pazova          122,81km          1h 01min 24sek

Bačka Topola-Stara Pazova          110,02km          0h 55min 01sek

Feketić, Srbobran-Stara Pazova          89,76km          0h 44min 53sek

Vrbas, Srbobran-Stara Pazova          79,09km          0h 39min 33sek

Zmajevo-Stara Pazova          66,62km          0h 33min 19sek

Stara Pazova-Subotica          132,58km          1h 06min 0sek

Stara Pazova-Žednik, Čantavir          122,78km          1h 01min 12sek

Stara Pazova-Bačka Topola          110,35km          0h 55min 12sek

Stara Pazova-Feketić, Srbobran          88,98km          0h 44min 31sek

Stara Pazova-Vrbas, Srbobran          79,49km          0h 39min 43sek

Stara Pazova-Zmajevo          66,24km          0h 33min 07sek

Stara Pazova-Novi Sad          42,70km          0h 21min 36sek

Novi Sad-Stara Pazova          42,64km          0h 21min 20sek

Kovilj-Stara Pazova          30,34km          0h 15min 10sek

Beška-Stara Pazova          17,98km          0h 08min 59sek

Maradik-Stara Pazova          13,35km          0h 06min 41sek

Inđija-Stara Pazova          8,44km          0h 04min 13sek

Stara Pazova-Kovilj          30,93km          0h 15min 36sek

Stara Pazova-Beška          17,47km          0h 08min 45sek

Stara Pazova-Maradik          13,94km          0h 07min 12sek

Stara Pazova-Inđija          09,00km          0h 04min 48sek

Beograd-Mali Požarevac          13,20km          0h 06min 36sek

Beograd-Umčari          19,40km          0h 09min 42sek

Beograd-Vodanj          25,69km          0h 12min 36sek

Beograd-Kolari          31,85km          0h 19min 12sek

Beograd-Smederevo          38,87km          0h 06min 40sek

Beograd-Požarevac          39,29km          0h 19min 48sek

Beograd-Velika Plana          68,00km          0h 34min 12sek

Beograd-Markovac          79,43km          0h 39min 36sek

Beograd-Lapovo          85,81km          0h 43min 12sek

Beograd-Batočina          89,75km          0h 45min 00sek

Beograd-Jagodina          112,16km          0h 55min 48sek

Beograd-Ćuprija          124,99km          1h 02min 24sek

Beograd-Paraćin          135,74km          1h 07min 48sek

Beograd-Pojate          147,91km          1h 13min 48sek

Beograd-Ražanj          160,61km          1h 20min 24sek

Beograd-Aleksinački rudnici           181,15km          1h 30min 36sek

Beograd-Aleksinac          187,05km          1h 33min 36sek

Beograd-Niš          202,87km          1h 47min 24sek

Umčari-Beograd          19,32km           0h 09min 39sek

Vodanj-Beograd          25,38km           0h 12min 35sek

Kolari-Beograd          31,87km          0h 16min 13sek

Smederevo-Beograd          37,91km           0h 19min 47sek

Požarevac-Beograd          39,19km          0h 19min 47sek

Velika Plana-Beograd          68,24km          0h 34min 18sek

Markovac-Beograd          79,79km          0h 39min 54sek

Lapovo-Beograd          85,88km          0h 43min 13sek

Batočina-Beograd          89,77km          0h 45min 01sek

Jagodina-Beograd          112,36km          0h 56min 10sek

Ćuprija-Beograd          124,54km          1h 02min 16sek

Paraćin-Beograd          135,55km          1h 07min 47sek

Pojate-Beograd          148,09km          1h 13min 54sek

Ražanj-Beograd          160,69km          1h 20min 27sek

Aleksinački rudnici-Beograd          181,06km          1h 30min 32sek

Aleksinac-Beograd          186,50km          1h 33min 15sek

Niš-Beograd           202,95km          1h 41min 29sek

Šimanovci-Šid          76,25km            0h 38 min 07sek

Šimanovci-Kuzmin          61,32km           0h 30min 40sek

Šimanovci-Sremska Mitrovica           39,99km            0h 19min 59sek

Šimanovci-Ruma           25,86km           0h 12min 56sek

Šid-Šimanovci          76,26km           0h38min08sek

Kuzmin-Šimanovci           60,97km           0h 30min 29sek

Sremska Mitrovica-Šimanovci           39,58km          0h 19min 47 sek

Ruma-Šimanovci          26,63km          0h 13min 19sek

Foto: Marko Jovanović

DA LI JE PO ZAKONU?

Član 42. Zakona o bezbednosti saobraćaja kaže da se sve odredbe koje se odnose na brzinu, primenjuju na trenutno izmerenu brzinu i srednju (prosečnu) brzinu. U Članu 7. piše da srednja ili prosečna brzina kretanja vozila, na određenoj deonici puta, predstavlja količnik između dužine te deonice i vremena za koje vozilo tu dužinu pređe.

Prema tome, fotografije vozila i registarskih oznaka, uz obračunatu prosečnu brzinu kretanja, sud će prihvatati kao relevantne dokaze o učinjenom prekršaju i na osnovu njih izricati kazne.

Međutim, mnogi pravnici, pa čak i neke prekršajne sudije, postavljaju pitanje tačnog mesta i vremena prekršaja, koji se ovde ne mogu sa sigurnošću utvrditi, a koji inače predstavljaju veoma važna obeležja jednog saobraćajnog prekršaja.

Foto: Foter/Flickr/SalFalko

Toliko važna, da se bez njih osuđujuća presuda može ukinuti po službenoj dužnosti zbog bitne povrede prekršajnog postupka. Sudska praksa još nije formirana, ali je stav nekih sudija da se kao mesto izvršenja prekršaja može uzeti mesto na kojem je prekršaj otkriven, dakle na izlaznoj rampi gde je konstatovano prekoračenje prosečne brzine.

Prvi testovi pokazali su da svi oni koji voze normalnom brzinom, ne treba da strahuju od kazne, čak i ako idu malo brće od 120 km/h, jer postoje mnoge situacije u saobraćaju u kojima se jednostavno mora usporiti i izgubiti nešto vremena.

Ako pritom napravite pauzu ili vozite tokom turističke sezone kada je velika gužva na naplatnim rampama, onda uopšte ne bi trebalo da brinete o prekoračenju prosečne brzine. Ako poštujete sva minimalna vremena, nikada nećete imati problem.

Daljinac

(Telegraf.rs / Magazin SAT)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Vlada

    26. mart 2018 | 00:47

    Nekada kada je Fiat 1300 harao nasim drumovima, ciji je trag kocenja bio 100 m npr a sada sa novom generacijom vozila isti je 10 m ista su ogranicenja brzine!!!!!! Na magistralnim putevima ogranicenja su uglavnom 60 km/ h . Ako idete tim putevima je tek dramaticno jer putu nikada kraja. Ne znam cemu autoputevi, cemu dobri automobili? Ima li tolerancije? Ako je cilj punjenja budzeta onda je ok, mogu da razumem

  • Kula

    26. mart 2018 | 00:36

    Sve ovo se radi kako bi vizači stajali na stranim pumpama duž auto puteva i pili jeftine kafice od po 160 dinara da vi bili sigurni da ih nece kazniti.Bolje popiti papreno skupu kaficu nego 5 ili 10000 dindži dati za malo prekoračenje.

  • Gogi

    25. mart 2018 | 22:57

    Trebalo je gornju granicu popeti na 130km.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA