Šta su automehaničari promenili u svetlima kada nas i obična zaslepljuju tokom vožnje?
Kao da nam nisu dovoljne udarne rupe, gužve u saobraćaju, nervozni i bahati vozači, sada se pojavio i novi problem - prejaka stop svetla i farovi koji nas zabljesnu toliko da ispred očiju umesto puta vidimo tačkice.
Uslovna strelica nije isto što i zeleno svetlo: Svi to navodno znaju, a opet prave ove 3 greške
Sa ovim problemom susreo se i jedan naš čitalac.
- Kada neko sa takvim svetlima stane iza vas, osvetli vam čitavu kabinu i to svetlo se odbija od retrovizora i udara direktno u oči. Takođe, kada idete u susret vozilom sa ovakvim svetlima kao da ste u sunce pogledali, počnu oči da vam suze i budete oslepljeni - objašnjava on.
Bezbednost ne ugrožava samo jačina svetla, već i to kako se ono rasipa, a Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, objašnjava da je za sve kriv nekontrolisan uvoz, prodaja i ugradnja nelegalne i jeftine svetslosne signalizacije.
- Na automobile se ugrađuju tzv. nehomologovani delovi za koje ne postoji dokaz da su u saglasnosti sa tehničkim propisima. Sva vozila i svi originalni delovi prolaze kroz postupak ispitivanja, a ovo su proizvodi nepoznatog porekla koji nisu testirani - kaže Okanović.
On objašnjava da im se često javljaju ljudi koji se žale da su zaslepljeni ovim blještavim svetlima.
- Najveći paradoks je u tome što oni koji ih imaju sa njima ne vide ništa bolje od nas ostalih, a vozačima koji im idu u susret smetaju, pa mogu da slete sa puta, ili da udare pešaka... Samo šteta, nikakva korist - kaže sagovornik Telegrafa.
On apeluje na servise da ne ugrađuju nelegalna svetla i na nadležne da sankcionišu one koji ih koriste.
(Gorica Avalić/g.avalic@telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
The Spatula
Aman pametnjakovici, ukinite obavezna svetla po danu. Sijalice ne da crkavaju, nego to vise nije normalno. Kad prvi put zamenim sijacu u faru, posle toga ne gine mi da menjam bar na mesec dana sijalice. Sve i svasta uvozite i vise cena ne igra ulogu kvaliteta kao nekad. Isto mi traje i ona od 200 i od 300 i 400 dinara. Tako da narod hteo nehteo, kupuje sta stigne.
Podelite komentar
Pera kojot
Pronašli jos jedan razlog za kasnjavanje i ateste.
Podelite komentar
Салеа
Господо драга, фарови се штелују! Сваки технички преглед, има уређај за подешавање фарова и та услуга се не наплаћује! Није проблем у сијалицама (лед,ксенон,халген), нити у боји (жута,бела,плава...) Проблем је у неподешеним фаровима!
Podelite komentar