Srbi predstavili tri nove bespilotne letelice: Najviše pažnje privukao satelit Pupin na Drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope
Za lansiranje HAPS letelica potrebno je znatno manje novčanih sredstava, a mogu se i znatno brže lansirati nego sateliti u Zemljinoj orbiti
Na Drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u Beogradu, predstavljene su tri nove bespilotne letelice koje trenutno razvija srpski Composite Technology Team (CTT).
Najviše pažnje privukao je pseudo-satelit visokog dometa leta (HAPS) nazvan Pupin po poznatom srpskom naučniku i pronalazaču Mihajlu Pupinu.
Reč je o letelici super lake konstrukcije i mase svega 120 kilograma, sa rasponom krila od 25 metara.
- Pupin će krstariti na visini od 20.000 metara, a moći će da ostane u letu po nekoliko meseci bez sletanja, noseći telekomunikacijsku opremu i nadzorne senzore - piše britanski vojni časopis IHS Jane's.
Pupin će energiju za let proizvoditi sam, putem solarnih ploča.
Ovakve letelice zovu se pseudo-sateliti jer lete na mnogo manjim visinama nego sateliti, ali upravo zbog toga mogu manja područja pokrivati puno efikasnije. Za lansiranje HAPS letelica potrebno je znatno manje novčanih sredstava, a mogu se i znatno brže lansirati nego sateliti u Zemljinoj orbiti. Bitna razlika je i to što je HAPS letelice moguće prizemljiti zbog održavanja, što sa satelitima u orbiti nije moguće, piše Tanjug.
- Mi smo jedna od samo pet kompanija u svetu koje trenutno rade na razvoju HAPS-a i nadamo se da ćemo uskoro početi sa testiranjem našeg sistema, kako bismo nastavili sa razvojem modela koji će naslediti Pupina - rekao je glavni izvršni direktor CTT i inženjer aeronautike, Petar Matunović za IHS Jane's.
CTT traži pouzdane partnere iz avioindustrije kako bi pojačali rad na Pupinu i druga dva projekta, bespilotnim letelicama NT155 i NT161 (NT jer su to inicijali Nikole Tesle).
- NT155 je bespilotna letelica srednjeg dometa leta i duge održivosti u vazduhu, a napravljena je od naprednih kompozitnih materijala, zbog čega može imati kompleksan aerodinamični oblik i malu težinu, a istovremeno i snažnu strukturu potrebnu za nošenje oružja, optičke opreme ili dodatnih rezervoara za gorivo - piše IHS Jane's.
(Telegraf.rs/IHS Jane's)
Video: Vučić: Rekonstrukcija Vlade od marta do juna, sa nekima da se pozdravimo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
DARKO 100%
Pa to nije nikakva novost jer Srbi su uvek imali velike strucnjake u toj oblasti,i mogu 100% napraviti najbolji borbeni avion na svetu ali nazolost veliki nam to ne dozvoljavaju,ali verujte nasi strucnjaci su vrhunski
Podelite komentar
Rogozin
Vauu, bravo za nase eksperte u ovom domenu.
Podelite komentar
gde je ta oprema?
toliko nive i moderne opreme su napavili naši stručnjaci,da mi nije prosto jasno da naša vojska i policija koristi opremu iz 19 i 20 veka. vozila pokvarena, nema osnoven opreme (uniforme i obuću), za rad na vodi koiste ribarske camce, po planinama idu peske. pa čemu sve te nove naprave kad ih ne koristi nasa vojska i policija.
Podelite komentar