Srbi predstavili tri nove bespilotne letelice: Najviše pažnje privukao satelit Pupin na Drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope

  • 7

Na Drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope u Beogradu, predstavljene su tri nove bespilotne letelice koje trenutno razvija srpski Composite Technology Team (CTT).

Do kraja godine stižu dva helikoptera u Srbiju, i to nije sve: Telegraf na Drugom Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope (FOTO)

Najviše pažnje privukao je pseudo-satelit visokog dometa leta (HAPS) nazvan Pupin po poznatom srpskom naučniku i pronalazaču Mihajlu Pupinu.

Reč je o letelici super lake konstrukcije i mase svega 120 kilograma, sa rasponom krila od 25 metara.

- Pupin će krstariti na visini od 20.000 metara, a moći će da ostane u letu po nekoliko meseci bez sletanja, noseći telekomunikacijsku opremu i nadzorne senzore - piše britanski vojni časopis IHS Jane's.

Drugi vazduhoplovni samit jugoistočne Evrope/Foto: Milena Đorđević

Pupin će energiju za let proizvoditi sam, putem solarnih ploča.

Ovakve letelice zovu se pseudo-sateliti jer lete na mnogo manjim visinama nego sateliti, ali upravo zbog toga mogu manja područja pokrivati puno efikasnije. Za lansiranje HAPS letelica potrebno je znatno manje novčanih sredstava, a mogu se i znatno brže lansirati nego sateliti u Zemljinoj orbiti. Bitna razlika je i to što je HAPS letelice moguće prizemljiti zbog održavanja, što sa satelitima u orbiti nije moguće, piše Tanjug.

- Mi smo jedna od samo pet kompanija u svetu koje trenutno rade na razvoju HAPS-a i nadamo se da ćemo uskoro početi sa testiranjem našeg sistema, kako bismo nastavili sa razvojem modela koji će naslediti Pupina - rekao je glavni izvršni direktor CTT i inženjer aeronautike, Petar Matunović za IHS Jane's.

CTT traži pouzdane partnere iz avioindustrije kako bi pojačali rad na Pupinu i druga dva projekta, bespilotnim letelicama NT155 i NT161 (NT jer su to inicijali Nikole Tesle).

- NT155 je bespilotna letelica srednjeg dometa leta i duge održivosti u vazduhu, a napravljena je od naprednih kompozitnih materijala, zbog čega može imati kompleksan aerodinamični oblik i malu težinu, a istovremeno i snažnu strukturu potrebnu za nošenje oružja, optičke opreme ili dodatnih rezervoara za gorivo - piše IHS Jane's.

Daljinac

(Telegraf.rs/IHS Jane's)

Video: Ogromne gužve na granici sa Hrvatskom: Kilometarske kolone

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • DARKO 100%

    10. mart 2018 | 19:17

    Pa to nije nikakva novost jer Srbi su uvek imali velike strucnjake u toj oblasti,i mogu 100% napraviti najbolji borbeni avion na svetu ali nazolost veliki nam to ne dozvoljavaju,ali verujte nasi strucnjaci su vrhunski

  • Rogozin

    10. mart 2018 | 20:47

    Vauu, bravo za nase eksperte u ovom domenu.

  • gde je ta oprema?

    11. mart 2018 | 11:22

    toliko nive i moderne opreme su napavili naši stručnjaci,da mi nije prosto jasno da naša vojska i policija koristi opremu iz 19 i 20 veka. vozila pokvarena, nema osnoven opreme (uniforme i obuću), za rad na vodi koiste ribarske camce, po planinama idu peske. pa čemu sve te nove naprave kad ih ne koristi nasa vojska i policija.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA