Ako imate zatamnjena stakla, moraćete da platite 150 evra: Evo o čemu je reč
Vozači koji su imali folije kojim su zatamnjivali stakla mahom se odlučuju da ih skinu kako bi izbegli plaćanje atesta za folije ili da bi izbegli kazne, a sve zbog odluke kojom je saobraćajna policija pooštrila kontrolu takvih vozila.
Kako za atest treba 7.500 dinara, plus 9.000 za papirologiju, što je najmanje 16.500 dinara, ili skoro 150 evra, i ozbiljan je udarac na džep vozača.
Zbog toga se u proseku dnevno oko 30 vozača odluči da skine tamne folije.
- Svakodnevno nam dođe više desetina vlasnika vozila sa željom da skidanjem folija izbegnu ili kaznu koja im sleduje ili pak plaćanje nerazumno skupog atesta za folije - kaže Dragan S. iz poznatog servisa specijalizovanog za auto-stakla.
Majstori kažu da postupak nije nimalo jednostavan zbog jakog lepka koji spaja folije sa staklenim površinama, a samim tim nije ni jeftin.
- Da bih uradio atest na folije koje sam zalepio pre dve godine i platio ih 150 evra, treba mi potvrda proizvođača, koji traži 7.500 dinara, zatim bi trebalo da platim Agenciji za bezbednost saobraćaja i AMSS za potvrde, dozvole i atest, još oko devet hiljada dinara. Zato sam odlučio da ih skinem - kaže jedan od vozača.
Ni operacija skidanja nije jeftina, kao ni atest.
- Traže mi 500 dinara po staklu, pa ću platiti 1.500 dinara, a na drugim mestima cene idu i do 3.000 dinara. Posle toga sledi novi tehnički pregled i za to će da mi uzmu 800 dinara. Ali jeftinije je od kazni i atestiranja - kaže sagovornik.
Sagovornik je imao sreće jer mu prilikom odlepljivanja folije sa zadnjeg stakla nije oštećen grejač.
- Upozoravamo sve klijente na mogućnost da im se prilikom odlepljivanja folija sa zadnjeg stakla uništi grejač, a tada moraju da menjaju staklo. Cene se, u zavisnosti od vozila, kreću od 200 do 1.500 evra za novo staklo - kaže Zoran M.
Bilo je i slučajeva da vozača zaustavi policija, da plati kaznu pa na kraju ode da uradi atest folije. Međutim, ispostavi se i da folije zbog refleksije koju imaju ne mogu ni da prođu pregled u AMSS i da na kraju vozač ne dobije atest. Tada sleduje skidanje folija i, kao po pravilu, one se veoma teško skidaju pa je dodatni trošak, u vidu kupovine zadnjeg stakla, neminovan.
- Jedan klijent je, računajući kaznu, neuspešno atestiranje, skidanje folija i kupovinu novog stakla, iskeširao 1.000 evra - tvrdi majstor iz servisa.
U video-snimku ispod pogledajte gde se nalazi policijska kamera u Beogradu:
(Telegraf.rs/Novosti)
Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Sasa
Smeta vam plin,sada folije sta je sledece porez na rezervni tocak.Pitajte Mup,Vladu Srbije imaju li oni atest.Ako neko ima para da plati to su oni.Postuju oni zakon kao sto postuju i upotrebu blinkera.Sada cemo zatarabiti zadnja stakla peskirima da nam deca nebi gorela na suncu.Bicemo bezbedni i smesni kada se pojavimo na granucnim prelazima.Dusu nam uzeste sve vam malo samo pare da vam ne zafale.
Podelite komentar
Milan
Potpuno bespotrebno maltretiranje gradjana,atesti ,agencije,a 80% automobila na ulicama je sa stranih otpada.
Podelite komentar
Boki
Ne razumem u cemu je problem sa folijama, ako stavim zavese da zastitim dete od sunca onda je ok iako zavese vise smetaju u voznji od folija. Stavljanje folija iza b stuba treba da bude dozvoljeno.
Podelite komentar