Clan 32
Vozač prvog vozila u lancu slupanih automobila, biće kriv ukoliko se utvrdi da nije postupio u skladu sa Članom 32. Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji kaže da "vozač ne sme naglo da menja način vožnje, osim u slučaju izbegavanja neposredne opasnosti". Ako realne opasnosti nema, svaka neoprezna radnja koju počini vozač (prestrojavanje, skretanje, naglo zaustavljanje vozila, preticanje itd) obeležiće ga kao krivca za sudar. Tipičan primer je prestrojavanje u gradu, kada vozač iz jedne trake u drugu prelazi bez davanja migavca, naglo i preblizu vozaču koji se kreće svojom trakom, a koji zbog toga ne može da zakoči na vreme, kao i ostali iza njega. Na otvorenom putu se lančani sudari dešavaju kada vozač u poslednjem trenutku promeni mišljenje jer je promašio skretanje ili je video zgodno mesto za predah. On naglo koči ili se zaustavlja, ne proverivši pre toga da li iza njega ima drugih vozila i koliko su udaljena.
Cela se prica svodi na zakon,neuvzavajuci realnu situaciju pri sudaru vozila sa vise ucesnika.Ono sto policija zapisnicki konstatuje,to je meritorno za sud i osiguravajuca drustva.Oni koji nisu zadovoljni imaju pravo zalbe,koja u vecini slucajeva bice odbacena.
A gde je situacija kada automobil stane pre prvog u koloni, pa auto iza njega ga udari i tako nabaci na prvog, pa se iza njih naredja jos nekoliko? Kako ce vozac tog drugog automobila dokazati da je stao pre nego sto ga je udario treci i tako nabacio na prvog? :D
Policija pita onog prvog da li je prvo čuo ili osetio udarac i na osnovu toga zaključuje da li je srednji prvi udario pa treći u njega ili je treći udario u srednjeg pa ga navukao na prvog. Na kraju zavisiš od sposobnosti prvog da shvati pitanje i naravno od njegove iskrenosti.
Svi su krivi koji nisu drzali rastojanje nego se zabiju jedan drugom u gepek, prvi vozac i ako prikoci iz nekog razloga nebi doslo do lancanog sudara ako bi svi drzali rastojanje.
Bas su objasnili, pojma nemaju. Vrlo jednostavno, samo prvi nije kriv, svi ostali su krivi zato sto nisu drzali rastojanje. I osiguranje od svakog auta placa stetu autu ispred, za udaren zadnji dio vozila
Sve zavisi od ZAPISNIKA policije,naročito ako je POZNANIK i sve se moze svesti na ono - nije prilagodio vožnju,uslovima-!
Dakle ako recimo ŽIVOTINJA iskoči na put,čovek zakoči i KRIV JE po vama - to nije tacno,zato je veštak SVAKAKO NEUTRALAN ali gde ga ima-vazan,pa naravno ima i PONOVNO VEŠTAČENJE i tko redom!
Ček, ček, vozač, ako ne utvrdi identitet pešaka koji je kriv za njegovu naglu rekaciju, biće odgovoran umesto pešaka? Kako je to moguće, kako utvrditi nečiji identitet ako ovaj jednostavno ode? Kakav je to zakon i gde je tu pravda? To znači ako ja ubijem nekog i moj idetnitet nije poznat, žrtva je kriva zato što je mrtva?!
Razmak izmedje dva auta je neophodan u nekim drzavama se zbog nepropisnog razmaka naplacuje dobra kazna i uzima dozvola na 3 mjeseca .udari vozaca gdje ga najvise boli po dzepu pa ce drugi put da misli na razmak i brzinu
Kad izleti pesak i auto naglo zakoci i nastane lančani sudar, taj pesak lagano odr gde je krenuo a on je kriv za sve, drugim recima, bolje da udariti (ako je ikako moguće kontrolisano malo) pa onda da snosi posledice i krivicne i materijalne jer u suprotnom će prvi biti kriv a da ne govorim o potencijalnim povredama x ljudi u koloni zbog jednog nesmotrenog coveka
Milan
Clan 32 Vozač prvog vozila u lancu slupanih automobila, biće kriv ukoliko se utvrdi da nije postupio u skladu sa Članom 32. Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji kaže da "vozač ne sme naglo da menja način vožnje, osim u slučaju izbegavanja neposredne opasnosti". Ako realne opasnosti nema, svaka neoprezna radnja koju počini vozač (prestrojavanje, skretanje, naglo zaustavljanje vozila, preticanje itd) obeležiće ga kao krivca za sudar. Tipičan primer je prestrojavanje u gradu, kada vozač iz jedne trake u drugu prelazi bez davanja migavca, naglo i preblizu vozaču koji se kreće svojom trakom, a koji zbog toga ne može da zakoči na vreme, kao i ostali iza njega. Na otvorenom putu se lančani sudari dešavaju kada vozač u poslednjem trenutku promeni mišljenje jer je promašio skretanje ili je video zgodno mesto za predah. On naglo koči ili se zaustavlja, ne proverivši pre toga da li iza njega ima drugih vozila i koliko su udaljena.
Podelite komentar
Jeretik
Kriv je onaj ko nema lovu i dobrog advokata .
Podelite komentar
Mileta
Cela se prica svodi na zakon,neuvzavajuci realnu situaciju pri sudaru vozila sa vise ucesnika.Ono sto policija zapisnicki konstatuje,to je meritorno za sud i osiguravajuca drustva.Oni koji nisu zadovoljni imaju pravo zalbe,koja u vecini slucajeva bice odbacena.
Podelite komentar
W 124
Zato kao Rusi,kameru u auto i eto dokaznog materijala !!!
Podelite komentar
Srbija
Kriv je treci!
Podelite komentar
Zvrke
Ja na poso krenem rano a uvjek okasnim a na dzabanu krenem kasno I uvjek medju prvim 🍻🍻🍻🍻
Podelite komentar
Neko iz mase
A gde je situacija kada automobil stane pre prvog u koloni, pa auto iza njega ga udari i tako nabaci na prvog, pa se iza njih naredja jos nekoliko? Kako ce vozac tog drugog automobila dokazati da je stao pre nego sto ga je udario treci i tako nabacio na prvog? :D
Podelite komentar
Petar
@Neko iz mase
Policija pita onog prvog da li je prvo čuo ili osetio udarac i na osnovu toga zaključuje da li je srednji prvi udario pa treći u njega ili je treći udario u srednjeg pa ga navukao na prvog. Na kraju zavisiš od sposobnosti prvog da shvati pitanje i naravno od njegove iskrenosti.
Podelite komentar
Zdravko
Iz ovih komentara vidim da mnogo ljudi ne zna razliku izmedju odstojanja i rastojanja
Podelite komentar
Igor Valjevo
@Zdravko
U čemu je razlika???
Podelite komentar
Boki
Najvise volim ove pametne sto drze rastojanje 40 m u spicu. Voleo bih da mi neko od njih objasni kako uspevaju da stignu na odrediste.
Podelite komentar
Knez
@Boki
Krenes na vrijeme i polako, a ne po navici vecine scv bi u zadnji momenat
Podelite komentar
Krkubulju
Samo niste pomenuli osnovni razlog lancanih sudara a to je odstojanje koje ako se postuje sa ogranicenjem brzine iskljucuje mogucnost lancanog sudara.
Podelite komentar
Milomir
Svi su krivi koji nisu drzali rastojanje nego se zabiju jedan drugom u gepek, prvi vozac i ako prikoci iz nekog razloga nebi doslo do lancanog sudara ako bi svi drzali rastojanje.
Podelite komentar
Boki
@Milomir
Ajde ti drzi odstojanje u spicu od autokomande do arene, mozes da ga drzis samo ako ides u rikverc
Podelite komentar
Suza
OSIGURAVAJUCE KUCE, SAMO NE DD.. NOVI SAD!
Podelite komentar
Ravnogorac
Al ste nam objasnili.....?!?
Podelite komentar
Dragan
@Ravnogorac
Bas su objasnili, pojma nemaju. Vrlo jednostavno, samo prvi nije kriv, svi ostali su krivi zato sto nisu drzali rastojanje. I osiguranje od svakog auta placa stetu autu ispred, za udaren zadnji dio vozila
Podelite komentar
Boro Prikaza
Kod nas je uvek kriv onaj ko je udario vozilo ispred sebe
Podelite komentar
Пера
Svako je kriv za sebe.
Podelite komentar
Pule
Sve zavisi od ZAPISNIKA policije,naročito ako je POZNANIK i sve se moze svesti na ono - nije prilagodio vožnju,uslovima-! Dakle ako recimo ŽIVOTINJA iskoči na put,čovek zakoči i KRIV JE po vama - to nije tacno,zato je veštak SVAKAKO NEUTRALAN ali gde ga ima-vazan,pa naravno ima i PONOVNO VEŠTAČENJE i tko redom!
Podelite komentar
Polo
Razmak. ...razmak. ...pored postovanja ostale signalizacije.
Podelite komentar
Boki
@Polo
Kakav bre crni razmak kad se neko stalno ubacuje
Podelite komentar
Boki
Ček, ček, vozač, ako ne utvrdi identitet pešaka koji je kriv za njegovu naglu rekaciju, biće odgovoran umesto pešaka? Kako je to moguće, kako utvrditi nečiji identitet ako ovaj jednostavno ode? Kakav je to zakon i gde je tu pravda? To znači ako ja ubijem nekog i moj idetnitet nije poznat, žrtva je kriva zato što je mrtva?!
Podelite komentar
Neko iz mase
@Boki
Pa ne mogu nepoznato lice da osude, logicno zar ne? :)
Podelite komentar
Sivi ekonomista
Ako drzis rastojanje predvidjeno zakonom moze onaj ispred da koci koliko hoce.
Podelite komentar
MB
Razmak izmedje dva auta je neophodan u nekim drzavama se zbog nepropisnog razmaka naplacuje dobra kazna i uzima dozvola na 3 mjeseca .udari vozaca gdje ga najvise boli po dzepu pa ce drugi put da misli na razmak i brzinu
Podelite komentar
Istina
Kad izleti pesak i auto naglo zakoci i nastane lančani sudar, taj pesak lagano odr gde je krenuo a on je kriv za sve, drugim recima, bolje da udariti (ako je ikako moguće kontrolisano malo) pa onda da snosi posledice i krivicne i materijalne jer u suprotnom će prvi biti kriv a da ne govorim o potencijalnim povredama x ljudi u koloni zbog jednog nesmotrenog coveka
Podelite komentar
Nemanja
@Istina
Onda je najbolje imati kameru za šoferku, sa što boljim kvalitetom i rezolucijom snimka
Podelite komentar
Kiza
Koliko god da je kola samo prvi nije kriv
Podelite komentar
Kiza
@Kiza
Koliko minusa sve veliki vozaci. Zato nam i jeste ovako na putevima. Da ne zaboravim vecina ovih minusa su 100℅ dodjosi koji su juce videli asvalt
Podelite komentar
Zoran
Prvi skoro nikad nije kriv. Uvek oni iza sto nisu drzali odstojanje.
Podelite komentar