Ukidaju kaznene poene, ublažavaju se kazne za prekoračenje brzine: Brojne izmene u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju
Prema sadašnjem zakonu prekoračenje brzine od 21 do 50 kilometara na sat u naselju predviđena je novčana kazna od 6.000 do 20.000, četiri kaznena poena i zabrana upravljanja vozilom najmanje mesec dana
Vozači koji voze između 70 i 80 na sat u naselju više neće dobijati nijedan negativni poen niti ostajati bez dozvole, već će za kaznu morati da plate 10.000 dinara, odnosno 5.000 ako plate u roku od osam dana.
Ova novina Nacrta zakona o bezbednosti u saobraćaju bi trebalo da bude usvojen do kraja godine. To praktično znači da će vozači u naselju moći da voze i do 30 kilometara na čas više od dozvoljene brzine koja je sada 50 km/h, a da pritom prođu samo sa novčanom kaznom.
Prema sadašnjem zakonu prekoračenje brzine od 21 do 50 kilometara na sat u naselju predviđena je novčana kazna od 6.000 do 20.000, četiri kaznena poena i zabrana upravljanja vozilom najmanje mesec dana.
Izmenom i dopunom zakona uvela bi se novčana kazna od 10.000 dinara za prekoračenje brzine od 21 do 30 kilometara na čas u naselju što bi značilo da će policija biti mnogo blaža prema većini neodgovornih vozača.
- Nauka je dokazala da prilikom sudara pri brzini od 80 km/h nema preživelih pešaka, pri brzini 50km/h, koliko je kod nas ograničenje gine 40 odsto pešaka. zato je u Japanu ograničenje 40, u Parizu 30 kilometara na sat, jer sa životom pešaka ne bi smelo da bude kompromisa - rekao je profesor na Saobraćajnom fakultetu Miloš Vujanić.
Jedan od zanimljivih predloga dopune zakona jeste da motociklisti mogu da koriste žutu traku, to je svetska strategija bezbednosti saobraćaja jer procena da će vozači dvotočkaša na taj način biti mnogo sigurniji.
(Telegraf.rs)
Video: Vučić: Rekonstrukcija Vlade od marta do juna, sa nekima da se pozdravimo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boki
To nije strategija za veću bezbednost, već za efikasniju naplatu. Tako pare legnu odmah, 5000 din. Ovako se čeka po 2 godine na presudu, pritom mnogi ne plate kaznu odmah nego čekaju da ih uhapse, prolaze godine dok se naplati, a oni koji odmah plate najčešće je to 6000 din. Mada suština povećanja bezbednosti nije u visini kazne nego u efikasnijoj kontroli. U naselju su potrebne kamere za merenje brzine, van naselja vremenske kamere su najefikasnije. Na zapadu nema policajaca na ulici, jedva se mogu videti, a svi poštuju propise.
Podelite komentar
QoP
Logicno je... Jer tako onda mogu vise da kaznjavaju i vise para uzimaju.. Ako mu uzmu dozvolu taj nece vise voziti niti registrovati auto..placati porez..kupovati gorivo..
Podelite komentar
Baki
Vozac sam duze od 25 godina a najveci problem prave pesaci koji prelaze van pesackog prelaza i neosvetljeni biciklisti Kaznjavajte i njih a ne samo nas vozace motornih vozila!
Podelite komentar