Otvoren autoput Pirot - Dimitrovgrad: Pogledajte prve fotke sa neba nove petlje Koridora 10
Autoput od Pirota do Dimitrovgrada, u dužini od 30,5 kilometara, na istočnom kraku Koridora 10, završen je i od danas je otvoren za saobraćaj.
Vučić i Dodik: Timovi počinju da rade na Deklaraciji
Za saobraćaj je otvoreno novih 7,35 km na deonici Staničenje - Pirot Istok (koja je ukupne dužine 16,64 km), zatim deonica Pirot - Dimitrovgrad dužine 14,4 km i obilaznica oko Dimitrovgrada dužine 8,3 kilometara.
Predsednik Srbije Aleksandar Vucić otvorio je danas autoput od Pirota do Dimitrovgrada u dužini od 30,5 kilometara uz poruku da se neće stati, sve dok se ne ostvari jasan plan i izuzetan cilj - 1200 kilometara autoputeva u Srbiji.
Vučić je rekao da je izuzetno zadovoljan učinjenim.
- Moj osmeh danas ''dug'' je 30,5 kilometara - istakao je Vučić.
Kako je rekao, očekuje uskoro i dogovor o autoputu Niš - Pločnik, odnosno o delu trase Niš - Prištrina, kojim ćemo se povezati sa našim narodom na KiM, ali i Albancima u Albaniji, a Niš da postane raskršće svih puteva. Spojićemo celu Srbiju i napravićemo jasnu celinu od naše zemlje.
- Omogućićemo ljudima iz bilo kog dela zemlje da rade i da budu svoji na svome. To je ono što radimo i gradimo, to su nove investicije, nova radna mesta - poručio je Vučić.
Otvaranju novoizgrađenih deonica autoputa prisustvovali su predsednik Srbije Aleksandar Vučić, potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, v. d. direktora Koridora Srbije Zoran Babić, predsednik Republike Srpske, kao i predstavnici kreditora i kompanija koje su izvodile radove na tom delu Koridora 10.
Istočni krak Koridora 10, od Niša do granice sa Bugarskom, dug je oko 86,9 kilometara. Na obilaznici oko Dimitrovgrada je u saobraćaj pušteno 6,5 km u punom profilu i 1,77 km u poluprofilu.
Na obilaznici se nalaze dva tunela - Progon dužine 1,1 km i tunel Pržojna Padina dužine 350 metara. Izgrađenoi je na toj deonici i sedam mostova, ukupne dužine 2,3 km, od kojih je najduži most br. 4 koji se nalazi između dva pomenuta tunela, a njegova dužina je 491 metar.
Kod Dimitrovgrada se nalazi i zasek Gradinje dubine više od 30 metara, što je i najteži deo trase, a na izlasku je petlja Gradinje. Na obilaznici oko Dimitrovgrada radove je finansirala Svetska banka (17,06 miliona evra), a izvođač je bila grčka kompanija Aktor.
Tunele Progon i Pržojna Padina je gradila grčka firma Terna S.A. Na deonici Pirot istok - Dimitrovgrad radovi su finansirani iz zajma Evropske banke za obnovu i razvoj - EBRD (19,4 miliona evra).
Izvođač radova je bila kompanija Trace Group Hold PLC. Na toj deonci su napravljena četiri mosta, četiri nadvožnjaka i dva podvožnjaka, ukupne dužine 511 metara.
Deo trase u dužini od 2,3 km je predviđen za sletanje aviona u slučaju nužde, a kompletan poprečni profil piste je širine 25,4 metara. Na deonici Staničenje - Pirot Istok završena je druga polovina, od tunela Sarlah do petlje Pirot Istok. Radove na toj deonici izvodi Aktor, a finansiraju se iz sredstava Evropske investicione banke - EIB (74,9 miliona evra).
Na celoj deonici ima 15 mostova, četiri nadputnjaka i tri pločasta propusta ukupne dužine dva kilometra. Izvode se radovi na dva tunela - Sopot dužine 135 metara i Sarlah 477,6 metara.
Ranije su puštene u saobraćaj deonice Crvena Reka - Čiflik i Čifllik - Staničenje, koje su duge ukupno oko 25 km. Takođe, završen je veći deo radova na deonici Prosek - Crvena Reka u dužini od 22,5 km. Radove finansira EIB.
Za trasu i mostove na delu Prosek - tunel Bancarevo su angažovani Aktor i Terna, kao i deo tunel Bancarevo - Crvena Reka, dok je na gradnji tunela Bancarevo angažovana Subterra A. S.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pomoravac
Svi putevi vode do NIS
Podelite komentar
Mitohondria
Cestitam, da ga ljudi iz tih krajeva koriste i da im omoguci sto bolji zivot
Podelite komentar
Jovo
Kao IZ SNOVA
Podelite komentar