Šljiva kao brend u Ostojićevu: Selo sloge i mira u kojem nijedna kuća nije bez šljive i šljivovice (FOTO)
Šljiva kao zaštitni znak malog, ali složnog sela, postala je brend, te se u njenu čast nedavno i održao Prvi međunarodni festival šljiva i rakije
Ostojićevo, jedno od najstarijih sela u Vojvodini osim što važi za mesto sloge, mira i ljubavi u kojem već stotinama godine zajedno žive Mađari, Srbi, Poljaci i Slovaci, postalo je i nadaleko poznato kao selo u kojem svaka kuća ima šljivik.
PRAVI SRPSKI DOMAĆIN: Ovaj divni dekica spevao je pesmu o rakiji! (VIDEO)
Šljiva kao zaštitni znak malog ali složnog sela, postala je brend, te se u njenu čast nedavno i održao Prvi međunarodni festival šljiva i rakije.
- Ljuta prepečenica, slatka šljivovica, ukusni pekmezi, tradicionalno slatke poslastice od šljiva, bili su samo deo bogatog festivala u slavu šljive. Ideja o festivalu šljive rodila se davne 2010. godine - rekao je za Telegraf Zoltan Bačo, potpredsednik Mesne zajednice u Ostojićevu.
- Šljiva je odabrana iz razloga što u selu ima jako puno šljiva, a zna se da je voće zdravlja, sreće i veselja. Festival je tako osmišljen da budu uključene sve nacije iz sela, a to su Srbi, Mađari, Poljaci i Slovaci. Svi su se radovali pozivu i sa svojim kulturno umetničkim društvima priredili nezaboravan dan za sve goste i posetioce - kaže Bačo.
Festival takmičarskog karaktera na kojem se cenila najbolja rakija šljivovica, pekmez od šljiva i kolač od šljiva, na muke je stavljao žiri koji je u širokom izboru morao da odabere najbolje od najboljeg.
U ponudi se našlo čak 46 domaćih rakija, oko 26 vrsta kolača i čak 50 pekmeza od šljiva. Kulturni program na prvom Šljiva festu bio je dopunjen i nastupom kulturno-umetničkih društava iz Ostojićeva, Mađarske i Rumunije, a izložba rukotvorina među kojima su bili stolnjaci, predmeti, tradicionalni vez, štrikani i ručno napravljeni komadi oslikavali su kulturi i običaje nekoliko naroda na jednom prostoru.
Najinteresantnije za sve posetioce bilo je pečenje rakije, dok su proizvođači rakija i domaćih proizvoda mogli i da prodaju ono što su pravili. Vredne domaćice potrudile su se i zadivile sve prisutne svojim kulinarskim umećem, mekike, krofne i kolači bili su pravo uživanje za oči i nepca.
- Festival je prevazišao sva naša očekivanja. Šljiva kao brend našega sela konačno je dobila svoj dan. Imali smo posetioce iz Srbije, ali i dosta gostiju iz inostranstva što nas je
motivisalo da idemo napred – kaže Bačo.
Uz veliku podršku Udruženja za negovanje kulturnog nasleđa "Piroš Tulipan" i Mesne zajednice rođen je prvi veliki festival šljiva i rakije u Ostojićevu.
A o čuvenoj šljivovici za koju mnogi kažu da je jedna od najboljih u Srbiji, meštani Ostojićeva pripovedaju - Čije nepce oseti našu šljivovicu, ni jednoj se više ne vraća.
(Dragana Ivanić)
Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.