U Srbiji sve popularniji seoski turizam: Zadovoljni gosti su najbolja preporuka, a ljudi se sve češće odlučuju za bavljenje time
U Srbiji se nešto više od 1.000 seoskih domaćinstava bavi turizmom, kaže državni sekretar za turizam Miroslav Knežević i dodaje da taj vid turizma čini manje od 10 odsto ukupnog turističkog prometa u našoj zemlji.
Prema njegovim rečima interesovanje za boravak u seoskim domaćinstvima povećava iz godine u godinu, pa se tako ove godine čak udvostručio broj stranaca u odnosu na 2016, osim gostiju iz okruženja, uglavnom dolaze turisti iz Izraela, Turske, a u poslednje vreme dolazi i veliki broj kineskih turista.
On navodi da interesovanje za seoski turizam raste u svetu poslednjih 20 godina, pa i da Srbija prati te trendove.
- Slična situacija je i kod nas, s tim što je u poslednjih nekoliko godina turistička ponuda, kada je reč o seoskim domaćinstvima, znatno poboljšana - rekao je Knežević.
Na pitanje da li je 1.000 domaćinstava dovoljno, kaže da je u ovom trenutku to realno i u skladu sa tržištem.
On ocenjuje da je dobro što se interesovanje gostiju za boravak u tim domaćinstvima povećava iz godine u godinu.
- Upravo ti gosti i to što su zadovoljni pruženim uslugama možda i jesu najbolja promocija seoskog turizma u Srbiji - rekao je Knežević.
On skreće pažnju na to da odmor na selu i dalje bira više domaćih nego stranih turista, ali i da se i to polako menja. To je, kaže, i pokazatelj koji jasno usmerava i govori kako treba pokušati na međunarodnom tržištu.
- Naravno, nije lako, konkurencija je velika, pre svega u zemljama u okruženju - Sloveniji, Mađarskoj, Rumuniji. . . - dodaje je Knežević, ali kako kaže, nada se da će naša seoska domaćinstva kvalitetom usluge uspeti da im se približe i da privuku strane turiste i prilagode svoju ponudu njima.
- Kroz kredite koje ministarstvo odobrava za poboljšanje kvaliteta same turističke ponude u 2016. godini je dodeljeno 30 miliona dinara za seoska domaćinstva, što su značajna sredstva - kaže on.
Navodeći da nedostaje infrastruktura i pristup seoskim domaćinstvima, on očekuje da će se i to u bliskoj budućnosti promeniti. Ono što je važno i na čemu će se raditi u budućnosti, najavljuje on, je edukacija jer gosti ne odlaze na sela samo da bi tamo boravili.
- Imamo dve grupe gostiju, klasične turiste i turiste koji žele aktivan odmor - reakreaciju, šetnju, upoznavanje brojih prirodnih, kulturnih, istorijskih dobara koji se nalaze u neposrednoj okolini - rekao je Knežević, uz obrazloženje da sve to zajedno treba predstavljati kao jedan turistički prozivod.
- Na taj način, siguran sam, da će se povećati i broj i naravno da će se promeniti struktura gostiju - rekao je Knežević dodajući da procedura za registrovanje domaćinstva nije komplikovana.
Prema njegovim rečima, sve je u velikoj meri uprošćeno tako da oni koji žele da se aktivno uključe mogu da kontaktiraju lokalne turističke organizacije ili samouprave i dobiju sve informacije.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Karl: Mi simbolično okupljamo ekipu, prijatelje i medije da još jednom pogledamo film
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Slobodan
Ама човече која је цена и које су услуге шта држиш политичке говоре. У три реченице може да се каже: цена, локација и асортиман услуге.
Podelite komentar
Jovanka. Orleanka
Zanima me Cena za 1 dan. I koje je To mesto
Podelite komentar