Kanađanin Karl postao je upravnik jedne zgrade u Srbiji: On pred sobom ima jasan cilj, a zavođenje reda počeo je odmah!

 
  • 3

Licence će dobiti 21. avgusta i zatim pokušati na profesionalan način da uskorene javašluk u mnogim zgradama

Kanađanin Karl Džordž Land, koji od 2007. godine živi u Srbiji, jedan je od kandidata za profesionalne upravnike zgrada, koji su prošli obuku i obezbedili licencu za taj posao i nameran je da u zgradu koja će mu biti poverena uvede red po ugledu na uslove u kojima je živeo u Kanadi.

Sada je i zvanično počelo: Srbija dobila prvih 200 profesionalnih upravnika zgrada

Počeo usmeni ispit za profesionalnog upravnika zgrade: Evo koliko treba da plate ako padnu, pa ponove test

Novi zakon o stanovanju je baš ozbiljan: Bolje bi bilo da se svaki put odazovete na sastanak

Land i još 190, od ukupno 221 kandidata upravo su prošli obuku u prvom "ispitnom roku" u Privrednoj komori Srbije i obezbedili licence za profesionalne upravitelje zgrada.

Licence će dobiti 21. avgusta i zatim pokušati na profesionalan način da uskorene javašluk u mnogim zgradama.

Oni su prošli obuku u vezi sa pravnim okvirom, administracijom, finansijama, ali i konstruktivnim elementima zgrada, protivpožarnom zaštitom, procedurama i ponašanjem u vanrednim situacijama, kako bi mogli na kvalitetan način da obavljaju taj posao u skaldu sa Zakonom o stanovanju i održavanju zgrada.

Uz to, morali su da nauče i kako da komuniciraju sa stanarima jer, kako se kaže, koliko ljudi, toliko ćudi.

To je možda i jedan od glavnih razloga zašto mnoge zgrade nemaju skupštine stanara ili su one neefikasne u rešavanju svakodnevnih problema, najčešće zbog opstrukcije od samih stanara.

Takođe, malo je onih koji su spremni, imaju vremena i snage, da se prihvate neplaćenog posla i bave održavanjem svoje zgrade. Procenjuje se, prema podacima Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, da je u celoj Srbiji potrebno najmanje 15.000 profesionalnih upravnika da bi građani kao stanari imali mogućnost izbora.

Foto: Facebook/Kragujevac Forever

Usluge profesionalnih upravnika biće dostupne 24 sata i to sedam dana u nedelji, tako da ce stanari uvek moći da prijave bilo koji kvar u zgradi ili problem, na primer buku ili remećenja kućog reda. U Srbiji se trenutno cena za profesionalnog upravnika po stanu kreće izmedu 200 i 350 dinara.

Sve zgrade koje ne budu imale upravnika zgrade iz svojih redova opština će im nametnuti profesionalnog upravnika iz registra profesionalnih upravnika sa licncom koje će voditi PKS.

Land kaže da je u poslednjih 10 godina primetio velike probleme kada je reč o uslovima stanovanja u Srbiji: "To mi dosta smeta, pošto u Kanadi nije tako", rekao je Land.

Ističe da u svom okruženju to hoće da promeni, ali da nije time mogao da se bavi pošto nije vlasnik stana, zbog čega je sada iskoristio priliku uvođenja profesionalnih upravnika u Srbiji i prošao obuku kako bi mogao da unapredi uslove stanovanja ljudi, a posebno dece. Kako kaže, zgrade su stare, ne održavaju se i predstavljaju prave "smrtonosne zamke".

Foto: Pixabay

Sa druge strane, u Kanadi su propisi striktni po tom pitanju, nema profesionalnih upravnika, već možete sami angažovati električara, vodoinstalatera, čistača i slično, ali zgrada mora biti održavana, jer je u suprotnom predviđen zatvor, naveo je Land.

Dodaje da je kurs u PKS bio odličan i da je puno naučio o propisima u Srbiji po pitanju održavanja zgrada, bezbednosnim procedurama i slično. Land je kazao da mu već nude posao za upravljanje zgradom, jer znaju da želi da to bude kao u Kanadi.

Direktorka Centra za edukaciju PKS Mirjana Kovačevića je rekla da postoji veliko interesovanje, da će obuke biti nastavljene u septembru širom Srbije, a da će u drugoj polovini septembra biti i novi ispitni rok.

Ispiti će biti svakog meseca do kraja godine: "Kandidati su pokazali, zaista, zavidno znanje i mahom se radi o polaznicima koji su prošli obuku u PKS. Savladali su sve što je bilo zastupljeno na ispitu i dobili relevantne informacije značajne za obalvjanje ovog posla. Pisani ispit su položili svi, 221 polaznik, a ko nije položio jednu oblast, samo će nju polagati u narendom ispitnom roku. Onaj ko nije položio ceo usmeni ispit ponoviće sve četiri tematske oblasti".

Foto: Telegraf

To su: pravni aspekt, administrativni i finansijski deo, održavanje i komunikacija.Održavanje obuhvata tekuće i investiciono održavanje, kulturu stanovanja, karakteristike zgrade, bezbednosne procedure, energetsku efikanost i ta se oblast pokazala kandidatima ka najteža.

Obuka traje sedam dana odnosno 50 školskih časova, košta 25.000 dinara bez PDV, a naknada za polaganje ispita i sticanje licence, kao i upis u registar je 13.000 dinara bez PDV.

Kovačević dodaje da PKS vodi reigstar koji je javno dostupan i da svim zainteresovanim može da pruži sve potrebne informacije.

"Priličan broj njih već radi ili ima najavljene angažmane. Deo njih već radi za neke firme koje se time bave, a neki su bili predsedniku skupštine stanara, pa hoće da dobiju licencu da bi mogli da rade i u drugim zgradama".

Registar stambenih jedinica, kako kaže, funkcioniše od 12. juna i u skladu sa zakonom šest meseci od dana početka rada registra, sve stambene zajednice moraju biti u njega upisane odnosno do kraja godine.

Kovačević objašnjava da njihovo upisivanje podrazuimeva da se imenuje upravnik ili profesinalnih upravnik i ako od 1. januara stambena zajednica nije upisala ili nema upavnika, lokalna samouprava mora imenovati prinudnog upravnika iz redova profesionalnih upravnika.

Foto: Telegraf

Profesionalna uprava traje dok se stanari sami ne organizuju ili ne angažuju nekog drugog profesionalnog upravnika koga sami izaberu.

Zgradama koje ni na koji nacin ne reaguju na zakonske obaveze, lokalna samouprava će po prijavi inspektora ili bilo kog vlasnika stana u toj zgradi svojim rešenjem da imenuje prinudnog profesionalnog upravnika.

- Zato će PKS i Ministarstvo građevinarstva povesti kampanju kako bi skrenulo pažnju građana na ove obaveze iz zakona i animirati sve koji vide šansu u ovom novom zanimanju - dodala je.

Mrđan Žugić iz kompanije RUS uslužni centar Beograd, koja se bavi održavanjem poslovnih i stambenih zgrada, rekao je da je obuka bila organizovana na dosta visokom nivou i da mu je dosta pomogla, iako se već bavi tim poslom, da položi ispit i stekne licencu.

Ističe da se prvi put u Srbiji građanima nudi takva vrsta usluge na profesionalnom nivou.

Žugić kaži da su profesionalni upavnici pripremljeni za razne situacije na koje mogu naići i rešavanje problema, kao odgovrajuću komuniukaciju sa komšijama.

Profesionalni upravnici sa licencom moći će da budu zaposleni kod nekoga, sami da osnuju firmu ili da se uz minimalna ulaganja registruju kao preduzetnici i sami obavljaju taj posao.

(Telegraf.rs / Tanjug)

Video: Konferencija za medije povodom filma "Volja sinovljeva

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Ccc

    11. avgust 2017 | 16:31

    Obicna pljacka gradana

  • mirjana

    11. avgust 2017 | 19:54

    Kaanaadjanin ce imati prioritet samo zato sto ni sata nema radnoga staza u Kanaadi kao superitendet.Pa kome on da zavodi red u Srbiji.Kanada nije Srbija I Srbija nikada ece biti Kao Kanada.O tome mozemo da mastamo u narednih 100 godina.Prvo mi srbi nismo disciplinovani da ne bacamo djubre oko sebe, I tesko nas ko moze promeniti.A ni standard zivota nam nije na nivou da mozemo preko dazbina placate"PROFESIONALCE" sa 50 sati obuke.

  • JaPaja

    12. avgust 2017 | 07:19

    13 000 za upis u registar. Genocid nad stanovnistvom se nastavlja.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA