BORBA PROTIV PIRATERIJE: Elektronski monitoring štiti autore muzike
Ova kompanija elektronski bi nagledala sve medije 24 sata 365 dana u godini u Srbiji I imala tačne podatke o tome kada je, gde i koliko emitovana muzika autora koje štiti Sokoj
Na poslednjoj skupštini Sokoja - organizacije za zaštitu autorskih prava kompozitora, tekstopisaca i aranžera muzike, otkriven je podatak da se uveliko radi na angažovanju spanske kompanije za monitoring BMAT.
Ova kompanija elektronski bi nagledala sve medije 24 sata 365 dana u godini u Srbiji i imala tačne podatke o tome kada je, gde i koliko emitovana muzika autora koje štiti Sokoj.
Do sada su televizijske i radio stanice slale nepotpune ili netačne košuljice u kojima bi trebalo da budu podaci o izvedenoj muzici. Sa uvođenjem monitoringa prevare više neće biti moguće. Zoran Radetić predsednik upravnog odbora Sokoja, potvrdio nam je ovu vest.
Pregovori sa kompanijom BMAt su u poslednjoj fazi. Španska kompanija posluje u vise od sedamdeset država i radi sa vise od 80 drustava za kolektivnu zastitu autorskih prava.
- Sokoj je imao veliki broj sastanaka sa najvećim emiterima i pokušali smo da nađemo rešenje za problem "košuljica". Naši stručnjaci su radili posebne obuke sa urednicima, kako bi u budućnosti oni pisali ispravne košuljice. Regulatorno telo za elektronske medije vrši monitoring emitovanog programa, pa često i uz njihovu pomoć dolazimo do ispravnih podataka.
- Trenutno je na upravnom odboru glavna tema anagažovanje jedne od velikih svetskih kompanija koja bi vršila totalni monitoring kako bi dobili potpuno ispravne košuljice. Sistemom za automatsko audio prepoznavanje emitovane muzike stepen obrađenih dela bi bio daleko veći te bi naši kompozitori, tekstopisci i aranžeri mogli da budu u potpunosti zaštićeni – kaže Zoran Radetić.
(Telegraf.rs)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
muzicar u penziji
- Ovo [..vrši monitoring emitovanog programa,..] je relativno kontrolisati. - Nego, sta sa pustanjem muzike i video-materijala (spotovi, koncerti) sa audio i video uredjaja po lokalima - kako to kontrolisati ? - I kako efikasno kontrolisati muzicare i grupe koji uzivo nastupaju po splavovima i kafanama a sviraju i pevaju tudje pesme ?
Podelite komentar