Što ste divljali, divljali ste na auto-putu: Potvrđen termin početka kažnjavanja zbog srednje brzine
Na auto-putu je počela primena novog pravila obračunavanja brzine. Nema izmena u dozvoljenoj brzini kretanja, ali je kontrola drugačija.
Prvo veliko hvatanje vozača od uvođenja merenja srednje brzine: Evo ko najviše divlja po auto-putu
Merenje srednje brzine vozila na auto-putu ima jasan cilj koji NIJE kažnjavanje vozača
Kažnjavanje zbog prekoračenja prosečne brzine na osnovu nove formule počeće od septembra, kaže za RTS direktor policije Vladimir Rebić. Na udaru vozači koji prave najveće prekoračenje.
Direktor policije Vladimir Rebić je, gostujući u Dnevniku RTS-a, rekao da je, prema dosadašnjem uzorku merenja prosečne brzine kojom se vozila kreću od jedne naplatne rampe do druge, više od 85 odsto vozača poštovalo ograničenja.
- To treba da nas raduje. Broj vozača koji su prekoračili brzinu između 121 i 130 kilometara je oko 8,5, zatim između 131 i 140 je 4,5 posto, a preostalih dva, tri posto odlaze na veće brzine - kaže Rebić uz napomenu da se radi o malom uzorku.
Naveo je da se od 1. avgusta na svih 35 naplatnih stanica meri prosečna brzina, ali da će se, pre početka sankcionisanja, morati da se izvrši analiza gde se prave najveća prekoračenja i dodao da će sa sankcionisanjem početi od septembra.
- Do tada vozači koji se kreću auto-putevima i dobijaju fiskalni račun, mogu se uveriti u to koliko voze i da se naviknu na ovakav način rada - rekao je Rebić.
Podaci o brzini kretanja će se vlasnicima vozila slati na kućnu adresu, o čemu će oni morati da se izjasne.
Direktor policije dodaje da se radi na tome da policijski službenici automatski na naplatnim rampama dobijaju podatke o izmerenoj srednjoj brzini, kako bi mogli odmah da reaguju, naročito zbog vozača iz inostranstva.
- Mi ćemo prvo izvršiti analizu i svakako krenuti od sankcionisanja onih vozača najviše prekoračuju brzinu. Ostaje poruka vozačima da poštuju ograničenje i da voze u skladu sa propisima - rekao je Rebić i dodao da nije moguće navesti koja je srednja brzina koja će se tolerisati.
Naveo je primer evropskih zemalja u kojima je zbog kažnjavanja svih vozača koji su prekršili ograničenje došlo do zagušenja u sistemu. Sada su, kaže, te zemlje odlučile da sistem za merenje uključuju periodično i na pojedinim mestima.
Inače, ovakav način merenja nije nov. U Austriji se primenjuje 14 godina, a broj saobraćajnih nesreća je na određenim deonicama prepolovljen.
(Telegraf.rs/RTS)
Video: Srbijavoz preporučuje putnicima da karte kupuju putem mobilne aplikacije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Prater Bec
U Austriji ne postoje naplatne rampe nego se kupuju vignjete,jedino kroz tunele postoje kamere i ograničenje brzine,a na autoputu postoji ograničenje od 130 kmh i 10% tolerancije na ograničenje tako i da vozite do 140 kmh radar vas naće slikati,a ako vozite 142 kmh onda će radar slikati i plaćate kaznu za 12 km više (35 E),a ovo kod nas je javašluk da za 1 km prekoračenja plaća se kazna.Hoćemo u EU,sa nekim levim zakonima.Bravo ministre i direktore
Podelite komentar
M2
Najmanje udesa ima na autoputevima, sta ce mo Rebicu sa Ibarskom, sta ce mo sa preticanjem kolone, sa telefoniranj u toku voznje. ...to izaziva najvise sudara i zrtava ?
Podelite komentar
Mara
Nek ne izmišljaju gluposti, u svim zemljama zapada ima tolerancija u brzini a ne da sa 121km na čas platiš kaznu, radim u policiji u Švajcarskoj i znam tačno kako i šta, zato nemojte pisati nešto u šta niste upućeni i po onome rekla-kazala, već se dobro informišite pa onda nastupite draga gospodo policajci!!!!!! Bolje bi vam bilo da malo primenite zakone o školstvu sa zapada pa da omogućite i onoma sa malim primanjima da školuju svoju decu olakšano, tako se to radi a ne samo primena zakona sa zapada gde se udara po džepu. I to bi došlo na red ali tek kad olakšate tamo gde je najosnovnije!!!!!
Podelite komentar