Noćna ili dnevna vožnja: Oba imaju ima mnogo prednosti, evo kako da procenite šta je najbolje za vas
Ako se spremate da krenete automobilom na letovanje, sigurno ste "izvagali" da li vam je bezbednije i jeftinije da idete u svojoj režiji ili da se prepustite agenciji, koja organizuje putovanje. A ako ste odlučili da ipak putujete svojim automobilom, sigurno ste razmišljali o tome kada je najbolje vreme da krenete na dugu vožnju, danju ili noću.
Najveća prednost vožnje danju jeste to što je tada vidljivost mnogo veća, lakše i ranije se uočavaju svi elementi koji utiču na situaciju u saobraćaju, kao i eventualne prepreke.
Vožnja danju takođe pogoduje osobama koje nose sočiva ili naočare. Sve benzinske pumpe rade, kao i apoteke i prodavnice, a lakše stiže pomoć iz servisa, ako se nađete u nevolji.
Intenzitet saobraćaja je uglavnom veći i to je i najveća mana dnevnog putovanja. Najveća razlika u odnosu na noćnu vožnju je to što se danju češće nailazi na velike šlepere i poljoprivredne mašine koje su spore i iza sebe stvaraju kolone.
Danju su i veće gužve na benzinskim stanicama, naplatnim rampama, graničnim prelazima. Vozi se po visokim temperaturama, a svaki zastoj u koloni znači stajanje na suncu, što najteže podnose najmlađi u vozilima koja nemaju klimu.
![](https://xdn.tf.rs/2017/04/28/profimedia-0260440983-830x0.jpg)
Savet je da se na put krene što ranije, kad se vozač naspava. Takođe i da se što češće prave pauze. Vodite računa da razlika između spoljne i temperature u kolima ne bude veća od sedam stepeni.
Najveća prednost noćne vožnje je manji intenzitet saobraćaja, kao i to što nema gužvi na benzinskim stanicama, naplatnim rampama, graničnim prelazima. Statistika kaže da se noću dešava i manje saobraćajnih nesreća, ali kada se dogode, one su sa katastrofalnim posledicama. Niže su temperature, pa je time i vožnja podnošljivija. Ako i ima zastoja, lakše pada čekanje, zbog temperature. Noću vozač ima mir, jer deca spavaju.
![](https://xdn.tf.rs/2017/06/19/BEBA-KOLA-830x0.jpg)
Noću je drastično manja vidljivost, teže se uočavaju prepreke na putu... Osobe koje slabije vide ne bi trebalo da voze noću. Može se desiti da vozač oseti krizu i da mu se spava, tad mora da stane i da odmori. To se najčešće dešava između četiri i šest sati ujutru.
Mora da se pravi više pauza. Pokušajte da ne dođete na granicu kada su predaje smene, jer se duže čeka, a na grčkoj granici to se dešava oko šest ujutru.
- Ono što je najvažnije, bez obzira na to da li putujete danju ili noću, ključno je da krenete odmoran na put, da ste naspavani - kaže Vesna Barbulović iz Auto moto saveza Srbije.
(Telegraf.rs)
Video: Automobil se prevrnuo na Gazeli
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.