POLITIČKI RAT I NA INTERNETU: Stranke u Srbiji sve više ulažu u onlajn kampanju!
Dok u svetu političari i političke partije većinu svojih bitaka biju na društvenim mrežama i internetu, u Srbiji to još nije slučaj. Ipak, kako za Telegraf.rs tvrdi programski direktor CESID-a Đorđe Vuković, stranke sve više uviđaju moć interneta kao medija i svoje kampanje polako prenose na taj teren.
Politika u svetu se sve više seli iz realnog u virtuelni svet, a da su izborne kampanje na internetu od presudnog značaja govore pobede na izborima predsednika SAD Baraka Obame i u Francuskoj Fransoa Olanda, koji su mandate dobili zahvaljujući aktivnoj propagandi na društvenim mrežama. Na tu "novu moć" stranke u Srbiji sve više počinju da obraćaju pažnju i svoje kampanje sve aktivnije vode na internetu.
Od prošlih opštih izbora 2012. godine na internetu i društvenim mrežama političke partije vode pravi rat i utrkuju se koja će od njih imati više lajkova na Fejsbuku ili pratilaca na Tviteru. Da su shvatili važnost i pravu moć interneta i politički lideri u Srbiji govori činjenica da svi imaju svoje profile na ovim društvenim mrežama, što je pre 2012. bilo gotovo nezamislivo.
Na prošlim parlamentarnim izborima, prema podacima Agencije za borbu protiv korupcije, najviše novca za reklamiranje na internetu izdvojili su DS - 16 miliona dinara i LDP sa potrošenih 6,8 miliona.
Telegraf.rs je već radio mnoga istraživanja na internetu i tako došao do podataka da je Aleksandar Vučić trenutno najomiljeniji lider od svih drugih partijskih vođa, a njegova Srpska napredna stranka najlajkovanija od ostalih političkih takmaca.
Programski direktor CESID-a Đorđe Vuković kaže za naš portal da političke partije u Srbiji sve više shvataju moć oglašavanja na internetu kao mediju i da ga kao takvog u svojim kampanjama i koriste.
- Stranke poklanjaju dosta pažnje internetu kao mediju i oglašavanju na njemu. Istina, nije to još uvek onaj nivo kao u drugim zemljama, ali je primetna tendecija rasta. Činjenica je da su partije počele da ulažu sve više sredstava u reklamiranje na internetu, o čemu najbolje govore podaci Agencije za borbu protiv korupcije u izveštaju troškova izborne kampanje 2012 - podseća Vuković.
On objašnjava da se u Srbiji i dalje glavno političko nadmetanje vodi na televizijama, ali i da se sve više obraća pažnja na internet.
- Internet sve više uzima maha u Srbiji, a stranke kad odlučuju gde će se oglašavati vode računa i o zastupljenosti populacije na pojedinom mediju i na osnovu procene isplativosti odlučuju gde će voditi kampanju, što je i logično, jer što bi iko bilo gde ulagao novac ako mu se to ne vrati - kaže on.
U svetu se odavno zvaničnici gotovo svakodnevno oglašavaju na društvenim mrežama, najčešće Tviteru, a primer za to su Herman Van Rompej i Karl Bilt. S Tviter naloga američkog predsednika Baraka Obame gotovo svakodnevno stižu važne političke poruke, a u njegovo ime radi čitav tim ljudi.
Koordinatori internet tima SNS-a poručuju da tradicionalna kampanja, koja obuhvata lepljenje plakata, u budućnosti neće biti toliko aktuelna, kao i da će političari sve više koristiti internet kao sredstvo direktne komunikacije s biračima.
- Stranke na izborima neće pobeđivati zbog interneta, ali bez njega sigurno neće ni dobiti očekivanu podršku - ističe jedan od koordinatora SNS-a Simo Čulić.
- Na društvenim mrežama ste direktno povezani sa svojim glasačima i najbolje možete da čujete i osetite šta oni misle, njihove kritike, zamerke, pohvale i na osnovu toga u svom radu ispravite greške - objašnjava Čulić.
U SNS-u poručuju i da je komunikacija na internetu dvosmerna i da lider SNS-a Aleksandar Vučić uspeva da komunicira sa svojim fanovima putem interneta i stiže da isprati njhove predloge, sugestije i kritike.
Najaktivniji "tviteraši" parlamentaraci su: Bojan Đurić (LDP), Dragan Šutanovac (DS), Dejan Radenković (SPS), Vuk Jeremić...
U LDP-u kažu za Telegraf da njihov sajt održava Informativna služba partije, dok na društvenim mrežama uglavnom rade aktivisti u "ne tako čvrstoj strukturi", tempom koji njima odgovara, bez striktnih ili direktnih uputstava stranke.
I za socijaliste su društvene mreže nezaobilazan vid komunikacije s građanima, kažu u ovoj partiji i ističu da oni dvosmerno sa simpatizerima i građanima stranke komuniciraju preko svojih profila na Fejsbuku i Tviteru.
Ništa manje pažnje internetu i komunikaciji sa građanima na taj način ne poklanja ni Demokratska stranka. Prema rečima portparola DS-a Aleksandre Jerkov, demokrate naloge na društvenim mrežama, ali i internet generalno, koriste za interakciju i kontakt sa svima koji žele da uspostave komunikaciju sa DS-om ili s njegovim funkcionerima.
(D. Z.)
Video: Sneg, kiša i olujna bura otežali saobraćaj na putevima u zemljama regiona
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
vasilije kg
sta sve rade zbog fotelje i novca... nikad nismo imali politicare,niti cemo ih imati i da su ljudi pametni da niko ne izadje na izbore!
Podelite komentar
LAVINIJA
GLAVNO BIRACKO TELO ,KOJE SE SVAKIH PAR GODINA PRESELI I URAMI NOVOG VODJU KORISTI OD SIKOCALA JEDINO ONU KUTIJU SA DALJINSKIM UPRAVLJACEM, ONI SU VEC UCITANI,ZNAJU KO CE DA IH SPASE ,KO JE JEDINI POSTEN I ZBOG KOGA CE SNAESTOG TRECEG IZVADITI IDELO ZA UKOP I SVADBU,,ONDULIRATI KOSU I USTATI PO MRAKU, OVI KOMPJUTEASI NISU TAKO VREDNI I HITR I,ZNATE ONO KOMPJUTER JE ZLO,
Podelite komentar