Vučić danas obilazi radove na tunelu "Iriški venac": Ova deonica spojiće Novi Sad i Rumu

 
T. U.
T. U.
 
 
Čitanje: oko 3 min.
  • 34

Obilazak koridora predviđen je u 19 časova

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obići će danas radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad - Ruma (Fruškogorski koridor), saopštila je danas Služba za saradnju sa medijima predsednika Republike.

Obilazak koridora predviđen je u 19 časova.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i ujedno će biti najduži tunel u Srbiji od 3,5 kilometra.

Izgradnja tunela počela je 1. maja 2021.godine, a prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Brza saobraćajnica Novi Sad - Ruma "Fruškogorski koridor", dužine 44,41 kilometara, sastoji iz se od četiri deonice.

FRUSKOGORSKI KORIDOR IZGRADNJA VUCIC Foto: Tanjug/Jaroslav Pap

"Deonicu 1" čini petlja "Petrovaradin Istok - Paragovo" sa planiranom trasom državnog puta IIA reda, broj 100, od Žeželjevog mosta do petlje "Petrovaradin Istok", ukupne dužine 14,01 kilometara.

"Deonica 2" od Paragova do početka obilaznice oko Rume ukupne je dužine 16,48 kilometara.

"Deonicu 3" čini petlja „Novi Sad Jug – petlja Petrovaradin Istok", ukupne dužine 3,40 kilometara, dok je "Deonica 4" obilaznica oko Rume, ukupne dužine 10,52 kilometara.

Na deonici brze saobraćajnice predviđena je izgradnja 46 većih građevinskih putnih objekata, od toga 44 mosta i podvožnjaka, među kojima je i most preko Dunava dužine oko 1.7 kilometara, kao i tuneli „Širine“ (dužine 350 metara) i „Iriški venac“ (dužine 3.5 kilometara).

Pored toga, planirana je izgradnja 15 denivelisanih raskrsnica i ukrštaja, kao i velikog broja potpornih zidova i zidova za zaštitu od buke.

Saobraćajnica na ovoj deonici se gradi za računsku brzinu od 100 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 22 metara.

Tunel Iriški venac ("Deonica 2") je dužine oko 3.5 kilometara, sastoji se od dve tunelske cevi i biće biti najduži tunel u Srbiji.

Intenzivno se izvode radovi na iskopu obe tunelske cevi i od ulaznog i od izlaznog portala.

Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metara, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.

Iriški tunel Foto: MGSI

Radovi u tunelu se odvijaju bez prekida, 24 sata dnevno, sa uigranim timovima u dnevnim i noćnim smenama, sa ukupno oko 230 angažovanih radnika i oko 50 jedinica mehanizacije i opreme, a samo u noćnoj smeni angažovano je oko 95 radnika.

Kada je reč o izgradnji trase, trenutno su u toku radovi na izgradnji nasipa (do sada je u konstrukciju nasipa ugrađeno 385.600 kubnih metara materijala), kao i radovi na mostovima i potpornim zidovima.

Uporedo s tim, izvode se radovi i na mostu preko Dunava ("Deonica 3") ukupne dužine oko 1.7 kilometara.

U toku su radovi na izgradnji svih elemenata mostovske konstrukcije objekta glavnog mosta i prilaznih mostovskih konstrukcija.

Iriški tunel Foto: MGSI

Na celom projektu ukupno je angažovano 804 radnika, inženjera i ostalog osoblja i 248 jedinica mehanizacije i opreme.

Predmetna trasa se na početku vezuje na postojeći auto-put E-75 "Beograd - Novi Sad - Subotica", a na kraju na novoizgrađeni auto-put "Ruma – Šabac" i buduće brze saobraćajnice "Šabac - Loznica" i "Slepčević - Badovinci".

Trasa tako povezuje Vojvodinu sa zapadnim i severozapadnim delom Srbije, odnosno povezuje veoma važne administrativne i regionalne centre kao što su Novi Sad, Ruma, Šabac, Loznica, a takođe predstavlja i posrednu vezu Srbije sa Bosnom i Hercegovinom, Hrvatskom i Rumunijom.

Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji intraregionalni efekti realizacije Fruškogorskog koridora ogledaju se u poboljšanju regionalne pozicije u domenu pristupačnosti, u saobrajnom rasterećenju urbanih područja (obilaznica oko Novog Sada, Iriga i Rume) kao i uklanjanju tranzita sa područja Nacionalnog parka "Fruška gora" (izgradnjom tunela).

Izvođač radova je kineska kompanija „China Road and Bridge Corporation“.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Građani Apatina ne misle da će biti većih problema zbog većeg vodostaja Dunava

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Caca

    9. avgust 2024 | 06:00

    Predsednik neumorno radi i obilazi sve radove i projekte,hvala mu na zalaganju za uspešnu Srbiju!

  • Ana

    9. avgust 2024 | 07:14

    Pohvale za rad i posvećenost! Ova deonica će zasigurno poboljšati povezanost i smanjiti saobraćajne gužve.

  • duki

    9. avgust 2024 | 06:20

    sve sto se radi za narod i drzavu je od velike vaznosti kao i ovaj tunel koji ce da spaja ljude

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA