Vesić: Gradićemo brzu saobraćajnicu Kraljevo - Novi Pazar, bezbednost u saobraćaju dići ćemo na viši nivo
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić najavio je da će 10. januara biti otvoren tender za projektovanje brze saobraćajnice Kraljevo – Novi Pazar, u dužini od 103 kilometra, koji će mnogo značiti građanima u tom delu Srbije.
- To je važna saobraćajnica, Kraljevo – Ušće - Raška – Novi Pazar, a jedan će deo ići i ka Kosovskoj Mitrovici, u dužini od oko 12 kilometara. To je izgradnja puta koja nas čeka, da brzom saobraćajnicom povežemo i Rašku i Novi Pazar i Kosovsku Mitrovicu - rekao je Vesić za TV Hepi.
Kako je rekao, kada se taj put bude izgradio, ceo taj kraj Srbije će izlaziti na auto-put “Miloš Veliki” i ljudi će moći brzo da stignu do Beograda ili kasnije i ka Crnoj Gori.
- To je naša politika, politika Aleksandra Vučića – povezivanje Srbije infastrukturno i saobraćajno, uz ravnomreni razvoj, kojeg nema bez puteva i pruga. Zato je Vučić uradio više za ravnomerni razvoj, nego svi koji su o tome decenijama samo pričali - rekao je Vesić.
On je dodao da se trenutno u zemlji gradi 222 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica. Ministar je istakao i da je u njegovom resoru i realizacija projekta “Čista Srbija”, vrednog čak 3,5 milijardi evra, u okviru kojeg će cela Srbija biti pokrivena izgradnjom kanalizacije.
- To je istorijski iskorak za Srbiju - rekao je Vesić i dodao da se projekat sprovodi u saradnji sa kineskim partnerima, nemačkom Razvojnom bankom KfW, Evropskom unijom i Razvojnom bankom Saveta Evrope.
Samo kroz taj projekat u Srbiji se već radi na 16 lokacija, a u 2023. startovaće radovi i u još 21 opštini. Projektom će ukupno biti obuhvaćeno 65 gradova, radiće se na 89 lokacija, a 2,3 miliona ljudi dobiće kanalizaciju.
Vesić je dodao da će od juna i septembra naredne godine početi da se gradi fabrika za prečišćavanje otpadnih voda u Velikom Selu, najveća investicija, koja u prvoj fazi košta nešto manje od 300 miliona evra, a u drugoj između 400-600 miliona evra.
- Taj projekat je sada u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infarstrukture i to je garancija da će se i realizovati, jer je važno da ljudima omogućimo bolji život - rekao je Vesić.
Izneo je podatak da, nažalost, svake godine u Beogradu “sipamo” u Savu i Dunav fekalija u zapremini od 60.000 olimpijskih bazena, što je svojevrsni zločin prema našim rekama, zbog čega će u Beogradu biti izgrađeno pet fabrika za prečišćavanje voda.
Najveća će biti u Velikom Selu, zahvaljujući kojoj je od 100 direktnih izliva kanalizacije, biti ukinuto čak 80.
- Završen je projekat za izgradnju fabrike za preradu otpadnih voda u Batajnici, razgovaramo sa EU da oni preuzmu taj projekat. Rade se i dve manje fabrike, jedna u Obrenovcu, druga u Ostružnici, i poslednja, za koju je nadležna lokalna samouprava, u Vinči. To su fabrike koje bi učinile da Beograd jednom zauvek dobije kanalizaciju - rekao je Vesić.
Podsetio je da je Grad Beograd, dok je on obavljao funkciju zamenika gradonačelnika, obezbedio sredstva za izgradnju kanalizacije na levoj obali Dunava, ali da je tender propao jer se nijedna kompanija nije javila te se nada da će se sa tim procesom nastaviti.
Vesić je rekao i da je Republika, odnosno Ministarstvo nadležno za projekat beogradskog čvora, odnosno BG voza, za koji ranije nije bilo previse razumevanja.
- Ja sam na tome insistirao dok sam bio u gradu, da se razvija beogradski čvor, jer gradska železnica znači da možete da koristite sve što imate od saobraćajne infrastrukture. To je projekat koji vredi 1,5 milijardi evra, a prvi deo ćemo početi da radimo prugom koju sada projektujemo, između Zemuna i aerodroma "Nikola Tesla" - rekao je Vesić.
Biće prošireni kapaciteti prema Mladenovcu i Lazarevcu, a pruga će se u budućnosti nastaviti od Surčina do Obrenovca, što znači da će biti gradskom železnicom biti povezane sve prigradske opštine.
Vesić je rekao da se projekat metroa sprovodi predviđenom dinamikom, da se privodi kraju nasipanje na Makiškom polju, anaredne godine biće potpisani ugovori o izgradnji depoa, kao i o izgradnji prve linije, i kreće projektovanje stanica.
- Beograd će konačno dobiti metro, kako je i obećano - rekao je Vesić.
Na mestu pogibije 15-godišnje devojčice platforma
Vesić je najavio da će u tri novopazarska naselja Lukare, Mur i Selakovac, kao i na mestu nesreće gde je nedavno poginula 15-godišnja devočica, biti postavljeno sedam platformi, sa pešačkim prelazima i treptačima, kako bi se, za prvo vreme, bezbednost učesnika u saobraćaju, a naročito dece podigla na viši nivo.
Vesić je kazao da je u planu i projektovanje trotoara u naseljima Mur i Selakovac, a da će se problem sa gustinom saobraćaja, pa samim tim i bezbednosti, konačno rešiti kada budu izgrađene dve obilaznice oko Novog Pazara, čije je projektovanje u toku.
Ministar Vesić je to kazao posle sastanka sa delegacijom iz Novog Pazara sa kojima je razgovarao u zgradi Vlade u Beogradu.
Delegaciju na čelu sa gradonačelnikom Novog Pazara Nihatom Biševcem, dočekao je i ministar turizma i omladine Husein Memić, a sastanku je prisustvovao i direktor "Puteva Srbije" Zoran Drobnjak.
Vesić je kazao da je glavna tema sastanka bila rešavanje problema bezbednosti svih učesnika u saobraćaju u Novom Pazaru, s obzirom da su putevi u naseljima tog grada postali preopterećeni, zbog veće gustine naseljenosti u poslednje vreme.
- Sve nas je pogodila nesreća koja se dogodila pre nekog vremena u kojoj je 15-godišnja devojčica izgubila život. Nažalost, to nije prva nesreća, bilo ih je mnogo, a pre godinu dana na istom mestu ili nedaleko odatle, nastradao je dečak - rekao je on.
Istakao je da je sa sagovornicima dogovorio konkretne mere kako bi se bezbednost učesnika u saobraćaju podigla na viši nivo, a naročito bezbednost dece.
Naveo je da su dogovorili da se uradi sedam platformi na putevima, po dve u naseljima Lukare i Mur, kao i pored osnovne škole "Avdo Međedović" u Selakovcu, dok će sedma platforma biti ugrađena na samom mestu gde je nastradala devojčica.
- Na svim platformama biće urađeni pešački prelazi, znači, horizontalna signalizacija. Biće postavljeni treptači i rasveta kako bi se noću bolje video pešački prelaz - istakao je Vesić.
Smatra da će se na taj način u najkraćem roku donekle rešiti problem bezbednosti.
Poručio je da je dogovor i da se za Mur, koji ima 10.000 ljudi i Selakovac sa 20.000 stanovnika, urade projekti za trotoare, čija će realizacija krenuti na proleće, zbog zimskih uslova.
Najavio je da će oko 12 škola, do 1. decembra sledeće godine, biti urađene zone zaštite, kako bi se sačuvali životi dece, ali i ostalih građana koji žive u blizini.
Vesić je objasnio da će glavni problem Novog Pazara biti rešen kada se budu završile dve obilaznice oko grada, koje su u fazi projektovanja.
On je kazao da je obavestio gradonačelnika da će od 10. januara biti otvoreni tenderi u "Putevima Srbije" za građevinsku dozvolu za brzu saobraćajnicu između Novog Pazara i Kraljeva, kojom će se umnogome olakšati i unaprediti život građana u tom delu Srbije.
Podsetio je da je Novi Pazar obuhvaćen projektom "Čista Srbija" i da je za taj grad opredeljeno 87 miliona evra za izgradnju 110 kilometara kanalizacije, kao i postrojenja za preradu otpadnih voda.
- Želeo sam da ljudi iz Pazara čuju da nisu ostavljeni sami sebi i da nas pogađa smrt devojčice. Sve institucije, kao i JP "Putevi Srbije" su brzo reagovali. Hoćemo zajednički da reagujemo i rešavamo probleme, jer nama je potpuno isti svaki deo naše zemlje, bilo da se radi o Vlasotincu, Somboru, Beogradu ili bilo kom gradu - rekao je Vesić.
Ministar je najavio da je u planu projektovanje i rekonstrukcija pruge Stalać-Kraljevo-Rudnica, koja je blizu Novog Pazara.
Prema njegovim rečima, Ministarstvo će oformiti i odeljenje Republičke građevinske inspekcije u Novom Pazaru, posebno za Staru čaršiju, kako bi se utvrdilo koji delovi grada su pod zaštitom, a koji ne.
Ministar Memić zahvalio je Vesiću na agilnosti koju je pokazao kako bi se što pre rešio problem bezbednosti saobraćaja u Novom Pazaru.
- Siguran sam da ćemo kroz par dana imati prve rezultate kada se postave platforme - rekao je Memić.
Naveo je da će trotoari, a potom obilaznice, rešiti problem gustine i bezbednosti saobraćaja u Novom Pazaru.
Gradonačelmik Biševac je ocenio da je sastanak, koji je održan na inicijativu ministra Vesića, bio unčikovit, jer su dogovorene konkretne mere, kako kratkoročne, tako i dugoročne.
Građanin Novog Pazara Besim Bilalović rekao je da stanovnici tog grada imaju razumevanja da će za velike projekte biti potrebno vreme i izrazio zadovoljstvo što je resorno ministarstvo odmah reagovalo kako bi se bezbednost saobraćaja podigla na viši nivo.
Video: Vesić preuzeo dužnosti od Momirovića
(Telegraf.rs)
Video: Gužve na hrvatsko-srpskoj granici: Kilometarske kolone
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Doctor.
Ma zasto i do tamo ne izgradite “Digitalni Auto-Put” od jedno 600mil eura sta je to za nas😤
Podelite komentar
RS
Za Novopazarce postojeći put je već brza saobraćajnica. Retko gde voze ispod 110.
Podelite komentar