Počele predizborne kampanje: Okršaji oko ekonomije, standarda, ekologije, korupcije i afera, ali i pitanje KiM

   ≫ 
  • 0

Predizborna kampanja u Srbiji zvanično je počela pre nedelju dana kada su raspisani izbori i za očekivati je da bude burna. Mesec dana uoči glasanja, naziru se i teme koje će biti okosnica ovogodišnjeg predizbornog programa, koje su ujedno i pitanja o kojima su izvesni najveći okršaji.

Ove godine se, kažu analitičari, može se očekivati da će svaki politički pol servirati upravo ono pitanja koje smatra svojim največim adutom, kao i da će upravo na tim pitanjima pokušati da pobije konkurenciju. Za građane, to znači širi izbor nego prethodnih godina.

Navode i da će kampanja biti okršaji na polju ekonomije, pitanjima životnog standarda, ekologije, korupcije i afera, ali i pitanja Kosova i Metohije. Kažu i da će se targetirati oni koji su na bilo koji način diskriminisani, a sasvim je izvesno, da neće izostati ni negativna kampanja.

Bojan Klačar izvršni direktor Cesida, navodi da se očekuje tematska raznovrsnost u ovoj kampanji i izražena kompeticija.

- Na stolu će svakako biti ekonomske teme, životni standard, infrastruktura i na njima će mislim instistirati koalicija oko Srpske napredne stranke - kazao je on za Euronews Srbija.

Vlast i opozicija imaju dva fokusa

Takođe, da će ove teme biti okosnica kampanje SNS-a navodi i Dejan Bursać iz Instituta za političke studije.

- Sada već vidimo na šta će se fokusirati vlast, to je ono što zanima veliki broj ljudi, ekonomija, investicije, naročito infrastruktura, vidimo da su tempirani neki veliki projekti za ovo proleće - kazao je Bursać.

On ističe da će opozicija pokušati da "napadne" priču o ekonomiji, "kroz ukazivanje na inflaciju, na rast cena goriva, i slično, ali je pitanje koliko će to biti uspešno". Ipak, opozicija će, prema oceni sagovornika imati u fokusu druge teme, ekologiju, korupciju, organizovani kriminal, afere.

- Tema će sigurno biti borba protiv korupcije, ali i ekologija, posebno za deo zeleno-leve koalicije - naveo je Bojan Klačar.

Protesti jedna od tema

Tako smo bili svedoci velikih ekoloških protesta, što jeste sugrerisalo da će ovo biti i jedna od tema o kojoj će se govoriti tokom kampanje. Ipak, Dejan Bursać ističe da, iako će zaštita životne sredine svakako biti fokus kampanje dela opozicije, vlast je pre kampanje "zadala udarac" ukidanjem projekta "Jadar".

- SNS je isključio najveći problem životne sredine iz kampanje time što su stopirali projekat "Rio Tinto", dakle oduzeli su pred početak kampanje to pitanje, videli smo da može da mobiliše veliki broj ljudi - kazao je Bursać.

Kada su u pitanju stranke desnog spektra, očekuje se da okosnica njihove kampanje bude i pitanje Kosova i Metohije, kao jedno od važnih nacionalnih pitanja.

- Stranke desnice će se baviti temom Kosova i Metohije, ali će istovremeno pokušati da mobilišu grupe koje se na neki način osećaju zaboravljeno od strane SNS-a, mladi iz većih gradova, srednja klasa, preduzetnici, žene... i time će pokušati da povećaju svoj saldo glasova - navodi Bursać.

"Škakljivo" članstvo u NATO

Napominje i da postoji pokušaj nametanja teme o članstvu u NATO alijansi. Ovo pitanje može biti posebno škakljivo za birače, imajući u vidu stav većine građana Srbije o ovoj temi.

- Verovatno aludirajući na poziciju Zdravka Ponoša, koji je predsednički kandidat, i bio je oficir za vezu sa NATO alijansom u Vojsci Srbije, Vučuć je i to na neki način pokušao da nametne kao jednu od tema kampanje - kazao je Bursać.

Kako će se u kampanji naći različite teme, ističe se da je to dobra stvar za birače koji će imati mogućnost izbora u širokom spektru programa.

- Mislim da je dobro što posle više godina imamo raznovrsnu političku ponudu, čućemo razilite koncepcije u kampanji. Delom ova kampanja počinje da se zasniva na programima koje nude stranke, što mislim da je dobra stvar i da je blago odstupanje od onoga što smo imali ranijih godina - kazao je Bursać.

Sa tim je saglasan i Klačar.

- Veliki je broj programskih i tematskih koalicija, sve ukupno to će značiti da će ovi izbori biti sa puno kompeticije i pluraluzma - kazao je Klačar, i dodao da se svakako može očekivati negativna kampanja.

- Akteri će se potruditi da šalju pozitivne poruke, međutim, to ne znači da nećemo svedočiti negativnoj kampanji. Srbija tu nije izuzetak, to postoji svuda u svetu, nije sama po sebi loša, ako se ne prelaze granice kada je reč o javnom govoru - kazao je Klačar za Euronews Srbija.

Video: Vučić o krizi u Ukrajini: Nek Zelenski osudi agresiju nad Srbijom, pa ću odgovoriti zahtevima

(Telegraf.rs)

Video: Pepeo i garež je sve što je ostalo od dva spaljena automobila na Novom Beogradu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA