Đilas osporava projekat metroa, Vesić mu oštro odgovorio, a onda je usledio demanti lidera SSP

 ≫ 
  • 83

Jedan od osnivača Saveza za Srbiju, Dragan Đilas, ponovo je danas osporio projekat metroa, kakav planiraju gradska i republička vlast, jer, kaže, povezuje delove grada gde ljudi ne žive i jer će, kako tvrdi, koštati duplo više od projekta koju je utvrdila Skupština grada Beograda pre sedam godina. Zamenik gradonačelnika, Goran Vesić, demantovao je ove tvrdnje, uz ocenu da bi Ðilas da Beograd nema metro, samo zato što on nije bio sposoban da ga izgradi. Na ove izjave reagovao je ponovo lider SSP Dragan Đilas i demantovao tvrdnje zamenika gradonačelnika.

On je istovremeno poručio da metro počinje da se gradi 2020. godine, uprkos svim Ðilasovim željama da se ne gradi.

- Jer, kada metro počne da gradi Aleksandar Vučić, i mi njegovi saradnici, pokazaće se još jednom kakav je Ðilas politički diletant i lažov - naveo je Vesić u pisanoj izjavi.

On je dodao da se Ðilas bavi izgradnjom beogradskog metroa iz straha da će akutelna gradska vlast izgraditi metro, koji je on samo obećavao.

- Tada će se još jednom pokazati koliko je ovaj čovek nesposoban i kakva je to hodajuća politička prevara - dodao je Vesić.

Kako je rekao, idejni projekat iz 2012. godine, o kome Ðilas priča, odnosio se na jednu liniju lakog metroa dužine 15 kilometara, od kojih je osam kilometara trebalo da bude pod zemljom, a sedam kilometara iznad zemlje i to da se "ukršta sa ostalim saobraćajem".

Danas se, ističe, govori o pravom metrou, dužine od 40.5 kilometara u okviru kog je samo prva linija, dužine 21.3 kilometara više od 90 odsto ispod zemlje.

- Da ne pričam o tome da je Ðilasova ''prva linija'' lakog metroa trebalo da ima 25 stanica na 15 kilometara, a sada se na 40.5 kilometara pravog metroa grade 43 stanice - naveo je on.

Goran Vesić, Mladenovac Foto: Skupština grada

Kaže i da se stanice metroa grade na oko kilometar razdaljine, a da je Ðilas hteo da gradi stanice na razdaljini od po 400 metara.

- Da ne govorim o tome da je Ðilas planirao da 15 od njegovih 25 stanica budu u stvari obične tramvajske stanice, a sada se gradi 40 podzemnih stanica od 43 koliko će ih biti - dodao je Vesić.

Kao "vrhunac bezobrazluka" nazvao je to što Ðilas napada projekat koji je radila francuska kompanija koju je on doveo 2012. godine i sa kojom je potpisao ugovor, kako kaže, bez tendera.

Vesić je naveo da je Ðilas, pred izbore 2012. godine sa Borisom Tadićem Božidarom Ðelićem, potpisao, bez tendera, ugovor sa francuskom vladom o izradi idejnog projekta i prethodne studije izvodljivosti za beogradski metro.

- Ðilas je potpisao ugovor, izabrao francusku kompaniju Ežis da projektuje i on im je dao posao bez tendera - ukazao je Vesić.

Savez za Srbiju, Kalemegdan Foto: Tanjug/Filip Krajinčanić

Sve što je sadašnja vlast u gradu uradila po pitanju projektovanja metroa, od 2014. godine, bilo je po Ðilasovim ugovorima i na osnovu njegovih dogovora, naveo je Vesić i dodao da je kompanija Ežis tek nedavno završila prethodnu studiju izvodljivosti.

Tek ta studija je dala okvirnu cenu izgradnje metroa, a prava cena će se znati kada bude završena studija izvodljivosti sa projektom za građevinsku dozvolu.

- Da ne pričam o tome da je Ðilas obećao i jednoj drugoj kompaniji da će joj dodeliti deo posla na izgradnji metroa bez tendera, što je sam priznao prošle nedelje u intervjuu nedeljniku ''Vreme''. Prema tome, neka ne laže više o tenderima kada je posao projektovanja metroa koji izvodi Ežis i posao tehničke opreme dodeljivao bez tendera što je sam priznao - rekao je Vesić.

Kako kaže, ako se pita Ðilas, "neko može da dobije posao bez tendera, a neko ne". što zavisi od toga "koga Ðilas voli".

- Kako drugačije objasniti da Ðilas tvrdi da Kinezi ne mogu da dobiju posao na izgradnji metroa bez tendera, a drugima je nudio isto i to čak i sam priznaje. Ili da je kao gradonačelnik dodelio posao za izgradnju Pupinovog mosta kineskoj kompaniji bez tendera - poručio je zamenik gradonačelnika.

Nazvao je licemerjem to što je, kaže, Ðilasu bilo u redu kada je on sam dodeljivao poslove bez tendera, a kada to radi vlada to ništa ne valja.

- Da li je lagao u životu ranije ne znam, ali, od kako je u politici, Ðilas baš masno laže - zaključio je Vesić.

Posle ove Vesićeve tvrdnje, usledio je demanti lidera Stranke slobode i pravde, Dragana Đilasa, koji prenosimo u celosti.

Ispravka prva: "Idejni projekat iz 2012. godine, o kome Ðilas priča, odnosio se na jednu liniju lakog metroa dužine 15 kilometara".

Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba

U Studiji opšteg koncepta razvoja metro sistema u gradu Beogradu jasno se vidi da se radi o tri linije, kao što se na mapi vide trase sa ucrtanim stanicama.

Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba

Na tabelama se takođe vidi i tačan prikaz troškova svake linije.

Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba
Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba
Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba
Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba
Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba

Ispravka druga: "Linija metroa se ukršta sa ostalim saobraćajem".

Dragan Djilas, Demanti U studiji jasno piše da je metro izdvojen od ostalog saobraćaja-Foto: SSP Informativna sluzba

U studiji jasno piše da je metro izdvojen od ostalog saobraćaja.

To potvrđuje i Odluka Skupštine grada Beograda iz 2010. godine kojom se definiše da se metro nigde ne seče sa drumskim saobraćajem.

Dragan Djilas, Demanti To potvrđuje i Odluka Skupštine grada Beograda iz 2010. godine kojom se definiše da se metro nigde ne seče sa drumskim saobraćajem-Foto: SSP Informativna sluzba

Takođe i nalaz stručne komisije na čelu sa Vukanom Vučićem iz decembra 2011. godine definiše da mora da bude nezavisan šinski sistem.

Dragan Djilas, Demanti nalaz stručne komisije na čelu sa Vukanom Vučićem iz decembra 2011. godine definiše da mora da bude nezavisan šinski sistem-Foto: SSP Informativna sluzba

Ispravka treća: "Kaže i da se stanice metroa grade na oko kilometar razdaljine, a da je Ðilas hteo da gradi stanice na razdaljini od po 400 metara".

Neistina je da su stanice na razdaljini od po 400 metara. Projektovana dužina metroa je 41,174 km, odnosno ukupan broj stanica je 57, a prosečno rastojanje između njih je 722 metara.

Ispravka četvrta: "Ðilas je potpisao ugovor, izabrao francusku kompaniju Ežis da projektuje i on im je dao posao bez tendera".

Apsolutna je laž da sam ja doveo francusku firmu koja je posao dobila bez tendera.

Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba

U pitanju je bio međudržavni sporazum Francuske i Srbije, na osnovu kojeg je francuska vlada dodelila donaciju u vrednosti od 3.752.713 evra i odredila kompaniju EGIS da uradi studiju i idejni projekat.

Grad Beograd nije imao nikakve troškove u vezi sa ovim.

Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba

Projekat metroa po studiji Egisa iz 2012. godine je koštao 2,2 milijarde evra, dužina trasa je bila 41,174 km i pokrivao je gusto naseljene delove grada.

Sistem je bio potpuno odvojen od drumskog saobraćaja.

Dragan Djilas, Demanti Foto: SSP Informativna sluzba

Da vlast uspostavljena 2013. nije odustala od ovog projekta, izgradnja prve linije bi započela 2016. i završila 2020. godine, a ceo sistem metroa sa tri linije bi bio gotov 2024. godine.

(Telegraf.rs/Tanjug)

Video: Osuđenici u Okružnom zatvoru okitili jelku!

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • gordan

    17. jun 2019 | 09:03

    Gospodin Djilas ne moze sebi da oprosti, sto on nije izgradio metro i sada se trudi na sve moguce nacine da osporava gradnju.

  • Steva

    16. jun 2019 | 09:14

    Djilas ne voli napredak zemlje, ali narod je navikao na takav stav od strane njega.

  • Milan

    16. jun 2019 | 09:14

    Djilas osporava sve sto je u dobrobit gradjana i drzave, treba da ga je sramota.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA