Đilas optužio gradsku vlast da umesto da krpe rupe kupuju automobile, Vesić mu ekspresno odgovorio: Zaboravio si da si ti zadužio Beograd
Predsednik stranke Slobode i pravde i jedan od osnivača Saveza za Srbiju, Dragan Đilas rekao je da su "Gradsko saobraćajno preduzeće" i "Beogradput" sklopili ugovore o zakupu, a kasnije i otkupu luksuznih automobila, što smatra neprimerenim s obzirom na stanje gradskog prevoza i probleme sa kojima se suočavaju građani.
Na ove njegove optužbe reagovao je zamenik gradonačelnika Goran Vesić koji je rekao da su se danas ispred Skupštine grada okupili neradnici i oni koji su upropastili Beograd, dok su bili na vlasti na čelu sa bivšim "tajkunskim" gradonačelnikom Draganom Đilasom.
Đilas je održao konferencijiu za novinare ispred Starog Dvora, gde gde je SzS postavio izložbu povodom godišnjice konstituisanja gradske vlasti.
On je naveo da je GSP 9. maja ove godine potpisalo ugovor o operativnom najmu u vrednosti od 54 miliona dinara, a reč je o 16 automobila marke "Škoda Oktavia" i 16 automobila marke "Škoda superb".
Po tom ugovoru u koji su uključeni, kako navodi, i Autočačak, Porsche mobility, AKS Fleet solution, Fleet partner, GSP plaća ovaj iznos, a posle 36 meseci može da otkupi ove autmobile po 30 odsto tržišne cene što, kako tvrdi, znači dodatnih 150.000-200.000 evra.
Đilas je naveo da je i, "Beogradput", dok, kako je rekao na ulicama ima neograničen broj rupa, za oko 25 miliona dinara sklapa ugovor sa istim firmama i pod istim uslovima.
- Nastavljamo bojkot do dogovora vlasti i opozicije oko fer izbornih uslova i dok se politika u Gradu ne vrati u okvire zakona i statuta - rekao je ovom prilikom, šef odborničke grupe SzS Nikola Jovanović, koji je naglasio da Srpska napredna stranka "nikad više neće pobediti u Beogradu".
On je naveo da samo njih 36 odsto misli da gradska vlast zna šta radi dok 46 odsto smatra da su njeni rezultati "katastrofalni".
Prema rečima Jovanovića, to pokazuju ankete koje sprovodi opozicija i potvrđene su u više navrata.
- O tome govorimo u poslednjih mesec dana, to je trend koji od Nove godine ide ka tome da je sve više nezadovoljnih - rekao je.
Govoreći o prilikama u Beogradu, Jovanović je rekao da pritisak građana daje rezultate.
- Vlast koju je uzurpirao Goran Vesić odustala je od ubistva Trga Repubulike kroz radove koje je planirala, kao što je zaustavljena i izgradnja gondole na Kalemegdanu - rekao je Jovanović, koji je potpredsednik Narodne stranke.
Na ove kritike Đilasu je odgovorio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji je rekao da su se danas ispred Skupštine grada okupili neradnici i oni koji su upropastili Beograd, dok su bili na vlasti na čelu sa bivšim "tajkunskim" gradonačelnikom Draganom Đilasom.
Dobro je što je Dragan Ðilas došao danas ispred skupštine grada, što je, s obzirom na to da na sednice gradskog parlamenta ne dolazi, ali uzima dnevnice, bila prilika da vidi skupštinu u kojoj je odbornik, izjavio je Vesić.
- Ðilas misli da Beograđani boluju od amnezije, pa su zaboravili da je zadužio Beograd za 1,2 milijardi evra, da više ne pamtimo da su njegove privatne firme imale promet od 700 miliona evra, dok su gradske firme koje su vlasništvo svih Beograđana, o kojima je morao da brine, propadale - naveo je Vesić.
Kako je rekao, Ðilas misli i da su građani zaboravili kako je vladao medijima u Srbiji, da je bio vlasnik dnevne novine, kao državni fuhkcioner i da je "novinarima na pitanja odgovarao sa "zini da ti kažem"".
Dodao je i da je u Ðilasovo vreme roditeljima naplahcivan vrtić duplo skuplje, pa sada grad vraća tri milijarde dinara.
- Prošlo je malo više od godinu dana od kako je ovaj milioner potučen do nogu na beogradskim izborima. Zato je verovatno danas došao da ožali dan kada nije ponovo preuzeo grad da bi nastavio da ga uništava, tamo gde je stao 2013. godine kada je smenjen - naveo je Vesić.
Kako kaže, za razliku od Ðilasa, aktuelna vlast u gradu je odgovorna, ne razmišlja o medijima, već radi ozbiljno i odgovorno i uređuje Beograd.
- Građani Beograda će tokom naredne nedelje imati priliku da pročitaju izveštaj o radu Grada Beograda u poslednjih godinu dana. Može da ga čita i Ðilas. Možda će razumeti da neko može da radi i uređuje grad, a da ne krade i da se ne bogati - rekao je Vesić.
KOVAĆEVIĆ: BEOGRAD SE RAZVIJA I GRADI, A 2012. JE BIO PRED BANKROTOM
Beograd se danas razvija i gradi, a 2012. godine je bio pred bankrotom, a tadašnji gradonačelnik Dragan Đilas ostavio je građanima dug od 1,2 milijarde evra, izjavio je danas član Gradskog odbora SNS Nikola Kovačević reagujući na kritike odbornika Saveza za Srbiju (SzS) povodom godinu dana od konstituisanja vlasti u glavnom gradu.
- Osim velikih investicionih projekata, gradimo putnu infrastrukturu u urbanom delu grada, ali i u prigradskim naseljima. Pojedini delovi grada su tek ove godine dobili vodovod i kanalizaciju o čemu Đilas i njegovi saradnici nisu razmišljali za vreme svog mandata - rekao je Kovačević novinarima u Bulevaru kralja Aleksandra kojeg je nazvao simbolom jedne od mnogih afera bivšeg gradonačelnika.
- Ovaj bulevar će ostati upamćen po seči platana, nameštenim tenderima i hapšenju najbližih Đilasovih saradnika. Grad je oštećen za 650 miliona dinara koje su građani morali da vrate da bi se rekonstruisao bulevar - rekao je Kovačević.
Podsetio je na ''neuspele Đilasove projekte'' kao što je 1800 podzemnih kontejnera koji su plaćeni više od šest miliona evra, kao i na maketu Terazija na Novom Beogradu koja je, kako je rekao, koštala više od milion evra.
Kovačević je dodao da je Đilas svakog Beograđanina zadužio za 630 evra i da će taj dug građani vraćati do 2036. godine.
GAK: ĐILAS ĆE BITI UPAMĆEN PO TOME KOLIKO JE OŠTETIO GRAĐANE
Dragan Đilas ostaće upamćen kao gradonačelnik koji je građanima protivpravno naplaćivao vrtiće i tako ih oštetio za četiri milijarde dinara, izjavio je danas član Gradskog odbora SNS Slavko Gak i poručio da je Beogradu potrebna vlast kojoj su građni na prvom mestu i koji znaju kako da doprinesu kvalitetnijem i boljem životu svih Beograđana.
Gak je, reagujući na konferenciju odbornika Saveza za Srbiju (SzS) povodom godinu dana od konstituisanja vlasti u Beogradu, rekao novinarima da se nikada više ne sme dozvoliti da Beogradom upravljaju oni koji nisu spremni da se na pravi i odgovoran način odnose prema budžetu grada i građanima,a posebno prema deci.
- To ne možete da radite tako što ćete da rušite i pljačkate ovaj grad, tako što ćete da blokirate radove na rekonstrukciji bulevara, škola, fasada i tako što ćete naplaćivati protivpravno vrtiće građanima i graditi ''rijaliti'' škole - rekao je Gak i dodao da je aktuelna gradska vlast na osnovu sudskih presuda uspela da vrati građanima 2,5 milijarde dinara koje je Đilas uzeo za vrtiće.
Gak je naveo da su se u vreme Đilasa škole gradile za samo 100 dana i da su bile potpuno nebezbedne za decu.
Podsetio je da u predškolskim ustanovama danas boravi 80.000 dece, dok je, kako kaže, 2012.godine u vrtiche išlo 46.000 mališana.
Uporedio je i davanja iz gradskog budžeta za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje navodeći da je ove godine izdvojeno 190 miliona evra, dok je 2012. godine iznos bio dvostruko manji- 87 miliona evra.
- Na taj način želimo da unapredimo taj sektor i da za najmlađe sugrađane obezbedimo najbolje uslove - istakao je Gak.
Naveo je da je u toku pregovarčki postupak za izgradnju pet vrtića u prestonici, kao i da se gradi nova škola u Leštanima gde je, kaže, Đilas ''ostavio baraku''.
- Drago mi je što pitaju kada će ta škola biti završena, a ne kada će biti izgrađena. A biće završena u predviđenim rokovima. Pitaju i za školu u Mirijevu gde su nam ostavili parcelu sa nerešenim imovinskim pitanjima - rekao je Gak i dodao da Grad godinu dana rešava to pitanje kako bi stanovnici Mirijeva dobili novu osnovnu školu.
MOMČILOVIĆ: GSP NIJE KUPIO NIJEDAN AUTOMOBIL
Vršilac dužnosti generalnog direktora GSP Radiša Momčilović reagovao je danas na izjavu lidera SzS Dragana Ðilasa, rekavši da to preduzeće nije kupilo nijedan automobil.
- GSP nije kupilo nijedan automobil već iznajmljuje automobile. Tako da nemamo više automobile u vlasništvu. Za razliku kada je Ðilas bio gradonačelnik Beograda i kada je kupovao tramvaje od po dva miliona evra, autobuse od 300.000 evra, kada je oteo GSP-u naplatu prevoza i dao je na upravljanje privatnoj firmi, kada je preko GSP finansirao čak i fudbalski klub, sadašnja gradska vlast zajedno sa menadžmentom GSP realizuje čitav niz aktivnosti kako bi GSP stao na noge - naveo je Momčilović u izjavi dostavljenoj medijima.
On je dodao da GSP danas kupuje autobuse po duplo nižoj ceni nego što je, kako kaže, Ðilas to radio i "ne ulaže milione u nešto što nije u službi obavljanja osnovne delatnosti preduzeća, a to je javni gradski prevoz".
"ĐILAS IZNEO NEISTINE NA RAČUN SADAŠNJE VLASTI"
Glavni urbanista Beograda Marko Stojčić izjavio je da je bivši gradonačelnik Dragan Ðilas danas, ispred Starog dvora, izneo neistine na račun sadašnje gradske vlasti.
Stojčić je naveo da je bilo reči o tome kako sadašnja gradska vlast nije uradila dovoljno za građane i razvoj Beograda što je, istakao je, poptuno neistinito, pogotovo ako se uporede rezultati u poslednjih pet godina sa rezultatima prethodne vlasti.
- Ono što smo mi zatekli početkom 2014. godine kada smo počeli da upravljamo Beogradom, kada su nam građani dali to pravo, jeste da je samo jedna trećina grada bila prekrivena planovima - rekao je Stojčić za Tanjug i dodao da je u prethodnih pet godina gradska vlast uspela da planovima pokrije dodatnu trećinu površine Beograda.
Istakao je da je cilj da u naredne tri ili četiri godine prestonica u potpunosti bude pokrivena planovima što znači da će, pojasnio je, svuda moći da se gradi infrastruktura.
- Već prve godine nakon promene vlasti smo uspeli duplo da povećamo broj kvadrata za koje su izdate građevinske dozvole, a sada je taj broj pet puta veći - rekao je Stojčić i dodao da je za vreme prethodne vlasti godišnje izdavano građevinskih dozvola za oko 220.000 kvadarata, a da se sada u proseku izdaje građevinskih dozvola za oko milion kvadrata.
Tim brojkama je, istakao je, sadašnja vlast pokazala da se gradi pet puta više objekata, odnosno da ima pet puta više infrastrukture.
Naglasio je da je aktuelna vlast u Beogradu izgradila 50 kilometara kanalizacione i više od 200 kilometara vodovodne mreže.
- Ono što svi građani mogu da vide na ulicama je masovna rekonstrukcija svih ulica i javnih površina, a oni (deo opozicije) se bore upravo protiv toga. Protestuju protiv svega što mi rekonstruišemo, a naša obaveza je da nadoknadimo višedecenijsko zapostavljenje svih javnih površina i rekonstrukcija koje se nisu dešavale - rekao je Stojčić.
Istakao je da aktuelna gradska vlast radi na veoma velikim investicijama za koje nije postojala projektna dokumentacija kao što su, naveo je, metro, dva mosta...
- Zašto još nismo počeli nekim od tih projekata? Zato što nismo imali dokumentaciju, nismo imali planove. Nismo mogli da počnemo odmah, ali nedvosmisleno je jasno da mi na tome radimo i da ćemo uraditi, kao što smo i obećali - zaključio je Stojčić.
JKP BEOGRAD-PUT NIJE NABAVLJAO VEĆ ZAKLJUČIO UGOVORE O ZAKUPU PUTNIČKIH VOZILA
JKP Beograd-put je na osnovu sprovedenog postupka centralizovane javne nabavke zaključio ugovore o zakupu putničkih vozila niže srednje klase i vozila srednje klase, izjavio je danas direktor tog preduzeća Ivan Tejić, demantujući raniju izjavu Dragana Đilasa da je reč o nabavci vozila.
- Danas je bivši gradonačelnik g.Dragan Đilas napadao gradska preduzeća, između ostalog i JKP Beograd-put, te sam dužan kao direktor, da zaštitim radnike i preduzeće od laži koje je izneo - naveo je Tejić.
- U kakvom je stanju Đilas ostavio JKP Beograd-put, a u kakvom se nalazi danas najbolje govori podatak da je ukupan dug ovog preduzeća dok je on vladao Beogradom, na dan 01. 05. 2014. godine iznosio 2.289.851.646 dinara. Od toga, dug prema dobavljačiima je iznosio 730.218.932 dinara, a dug prema bankama 1.159.633.254 dinara. Znači, Đilas je samo u ovom preduzeću ostavio dug od oko 20 miliona evra! Na današnji dan JKP Beograd-put duguje samo 150.114.748 dinara što znači oko 15 puta manje. E takav je domaćin bio Đilas - podsetio je Tejić.
Vraćajući dugove koje nam je ostavio, Tejić je ukazao da je to preduzeće uspelo da kupi 2 mini bagera, 1 glodalicu, 9 putarskih vozila, 1 mobilnu betonsku bazu, 1 mikser za beton, 8 teretnih vozila nosivosti do 600 kg, 12 pokretnih kompresora, 2 viljuškara, 7 kombinovanih mašina, 10 kamiona kipera 6x4, 10 kamiona kipera 4x4, 10 vučenih posipača, 10 kompleta opreme za zimsku službu (raonik i posipač), 1 finišer, 2 termo kontejnera, 1 cisternu za gorivo, 1 bager točkaš, 1 mašinu za bankine, 2 mašine za postavljanje ivičanjaka, 2 mašine za obeležavanje kolovoza (ugovorena je nabavka 25 kamiona kipera 4x4 i 7 valjaka)
Sada je, kako je rekao, došao red da se nabave automobili srednje i niže kategorije za diplomirane inženjere koji rade na terenu jer su postojeća vozila u proseku stara preko 13 godina.
- Nismo kupili automobile već smo ih iznajmili (operativni lizing). JKP Beograd-put ima 44 inženjera, građevinske, saobraćajne i mašinske struke, koji predano rade na poboljšanju kvaliteta saobraćajnica i saobraćajne opreme i koji imaju nameru da u preduzeću ostanu i pruže pun doprinos u svojoj struci. Da li Đilas misli da inženjerima ne treba omogućiti najbolje moguće uslove za rad? Ili je dovoljno što se on vozi džipom? A kako je to izgledalo dok je pod njegovom vlašću JKP Beograd-put propadao, a njegov gradski menadžer Bjelić se vozio džipom?! Neka je sramota Đilasa jer napada radnike JKP Beograd-put koje je maltene ostavio bez posla zadužujući kompaniju koju je doveo do bankrota. Sada kada radimo uspešno Đilas to ne može da preživi. Zato laže - zaključio je Tejić.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Salamander
Djilas,ispusena lula.
Podelite komentar
Zoran
Svi ste isti. Ne zna se ko je gori.
Podelite komentar
zora
DIDI, je neko ko o BG. stvarno nema sta da kaze.Zna i sam da je u njegovo vreme sve bilo losije. Kazu da psi laju vetar nosi. Ne pridajte mu toliku paznju samo to i zeli.
Podelite komentar