Počela rasprava o 1.148 amandmana: 10 zakonskih predloga iz oblasti građevinarstva i saobraćaja pred poslanicima Skupštine
Skupština Srbija počela je danas raspravu o 1.148 amandmana na predložene zakone u oblasti građevinarstva i saobraćaja, a cilj svih 10 zakonskih predloga jeste da se domaći propisi usklade sa standardima EU.
Završetak skupštinske rasprave: 10 predloga zakona o saobraćaju i građevinarstvu i dalje na čekanju
Izmene i dopune Zakona o planiranju i izgradnji i Zakona o ozakonjenju bespravnih objekata, kako je obrazložio predlagač Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, omogućiće lakše i brže uklanjanje bespravnih objekata i sprečiti nelegalnu gradnju.
Izmenama zakona predviđeno je da je, umesto pravosnažnog rešenja kojim se odbija ili odbacuje zahtev za ozakonjenje, dovoljno konačno - najčešće drugostepeno rešenje kojim se zahtev za ozakonjenje odbacuje ili odbija.
Kada je reč o izmenana Zakona o planiranju i izgradnji i Zakona o ozakonjenju objekata, biće rešen problem nesavesnih investitora i moći će lakše da se ruše nelegalni objekti, pošto su do sada upravni sporovi trajali i po nekoliko godina.
Izmene će pružiti državi, građevinskim inspektorima i lokalnoj samoupravi nove mogućnosti za još efikasniju borbu protiv neodgovornih i bahatih investitora koji grade bez dozvole i pokušavaju da zarade na kršenju zakona.
Predviđeno je da svi nelegalni objekti imaju zabranu prometovanja do donošenja konačnog rešenja o ozakonjenju ili njegovog odbijanja, što je pre svega usmereno protiv neodgovornih investitora koji žele da se obogate kršenjem zakona i izbegavanjem plaćanja građevinskih i komunalnih opštinskih i gradskih taksi.
Takođe, biće produženo trajanje građevinske dozvole sa dve na tri godine, a lokacijski uslovi sa 12 na 24 meseca.
Predlog zakona predviđa da se rokovi za izradu planskih dokumenata skrate na najviše 12 meseci, sa sadašnjih najmanje 18, a neretko traju i po nekoliko godina.
Usvajanjem izmena zakona omogućiće se da se Plan generalne regulacije primenjuje direktno i da svi planski dokumenti budu javno dostupni u Centralnom registru planskih dokumenata.
Inženjerska komora Srbije i izdavanje licenci preći će u nadležnost Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i licence će se proveravati na pet godina,
Među predloženim zakonima su i novi Zakon o građevinskim proizvodima i izmene Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i Zakona iz oblasti vazdušnog i vodnog saobraćaja.
Donosi se potpuno novi Zakon o građevinskim proizvodima koji će prvi put regulisati kvalitet građevinskih proizvoda i urediti to tržište.
Izmene i dopune Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju će posebno regulisati taksi prevoz, pošto u Srbiji ima najmanje 17.000 taksista koji su sastavni deo transportnog sistema svakog grada.
Glavni ciljevi donošenja zakona o izmenama i dopuna Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju jeste da se dodatno uredi oblast taksi prevoza, povećaju kapaciteti inspekcijskih organa i pojača borba protiv sive ekonomije.
Donošenjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o istraživanju nesreća u vazdušnom, železničkom i vodnom saobraćaju preciziraće se odredbe kojima se olakšava primena zakona u praksi i omogućava pouzdana i nezavisna istraga nesreća.
Između ostalog, omogućava se istraga udesa bespilotnih letelica, kao i uključivanje predstavnika EASA ili civilnih vazduhoplovnih vlasti druge države u svojstvu savetnika u istragama koje sprovodi Centar za istraživanje nesreća u saobraćaju.
Predložene su izmene i dopune Zakona o transportu opasne robe, za koji je rečeno da beleži i da su zato neophodne određene izmene koje će biti usaglašene i sa Zakonom o opštem upravnom postupku, u kojem su propisane sve procedure koje se sprovode tim zakonom.
Usvajanjem zakona o izmenama i dopunama Zakona o državnoj pripadnosti i upisu plovila i Zakona o izmenama i dopunama Zakona o pomorskoj plovidbi, domaće zakonodavstvo biće dodatno usaglašeno s propisima EU.
Mihajlović: Ne ukidamo inženjersku komoru, štitimo struku
Potpredsednica Vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović izjavila je da je cilj izmena i dopuna Zakona o planiranju i izgradnji koje se odnose na Inženjersku komoru da se zaštiti i unapredi struka, umesto da se štite privilegije pojedinaca.
- Priče koje dolaze od opozicije - da Vlada Srbije ukida Inženjersku komoru Srbije - nisu radi zaštite struke nego očuvanja privilegija. Niko ne ukida Inženjersku komoru. Interes Vlade je da zaštitimo struku i zato vraćamo nadležnosti za izdavanje licenci Ministarstvu, onako kako je to bilo i do 2003 - rekla je Mihajlovićeva u parlamentu.
Ona je dodala da su priče koje plasira opozicija pokušaj da se zaštite privilegije vezane i za novac kojim komora raspolaže, a to je više od milion evra samo od članarina.
- Nakon usvajanja izmena ovog zakona, inženjeri, njih više od 30.000, više neće biti u obavezi da plaćaju 7.500 dinara godišnju članarinu - navela je ministarka.
Ona je ocenila da su napadi na izmene zakona o planiranju i izgradnji mnogo više priča o politici i privilegijama, nego o struci, a da je interes Vlade upravo da zaštiti struku i da zato vraća nadležnost za izdavanje licenci resornom ministarstvu.
- Upravo je bivši ministar, a sadašnji predsednik Inženjerske komore i potpredsednik Demokratske stranke Dragoslav Šumarac, izmestio taj proces iz Ministarstva u Komoru. Ono što vidimo kao napade opozicije na zakone zapravo je pokušaj da se zadrži postojeći način upravljanja i novac - rekla je Mihajlovićeva.
(Telegraf.rs / Tanjug)
Video: Mesečni horoskop za decembar Aleksandre Bjeljac
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dtraguljica
Ova sa botoksiranim usnama ne zna ni ko je sadasnji predednik Inzenjerske komore Srbije?!! Prof dr DRagoslav Sumarac NIJE to od 2012.godine. O cemu ona prica? Svako li je danas ministar!
Podelite komentar