SRPSKI POHOD NA KINU: Zašto je važan Vučićev put u Peking
Predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić sastaće se u utorak, 16. maja u Pekingu sa predsednikom Kine Si Ðinpingom i predsednikom vlade te zemlje Li Kećijangom, pišu "Novosti". Kako list navodi, očekuje se da će se na stolu naći dogovor o otvaranju direktne avio linije Beograd-Peking.
SRPSKI GLAS ČUĆE SE NA KAPITOLU: 26 kongresmena boriće se za naše interese
Vučić: Smanjićemo porez na zarade, kako bismo POVEĆALI PRIMANJA najsiromašnijima
Dvojica lidera verovatno će razgovarati i o privatizaciji RTB "Bor" i aerodroma "Nikola Tesla".
Vučić u Kinu putuje u sutra, 11. maja, a pre bilateralnih sastanaka, on će u nedelju i ponedeljak učestvovati na forumu za međunarodnu saradnju u okviru strategije "Jedan pojas, jedan put".
Na ovom skupu će učestvovati predsednici i premijeri 28 država među kojima je i predsednik Rusije Vladimir Putin.
"Jedan pojas, jedan put" je velika kineska inicijativa za ekonomsku saradnju usmerena pre svega na oblast Evroazije, ali sa namerom da s e u budućnosti proširi i na druge regione.
Predstavnici Kine su izjavljivali da su za saradnju u okviru ove inicijative zainteresovane i zapadne zemlje poput Nemačke i Francuske koje će na forumu predstavljati visoki drzavni zvaničnici, navode "Novosti".
Reč je o strategiji pokrenutoj 2013. godine čiji je cilj stvaranje infrastruktrue i bližih odnosa između zemalja Evroazije u okviru razvoja novog Puta svile - koridora za direktnu isporuku robe sa istoka.
O tome je Telegraf.rs već pisao. Naime, Jugoistočna Evropa nudi Kini ono što bi Brisel hteo da spreči: pristup tržištima Evrope. U tome prednjači Srbija, što se vidi i kroz realizaciju kineskih investicija u našoj zemlji.
Interesovanje Kine za infrastrukturne projekte u Srbiji je veliko. Za auto-put oko Beograda su u u aprilu kineski investitori obećali više od 200 miliona evra.
U martu je jedna kineska firma počela sa gradnjom deonice auto-puta E-763 između Surčina i Obenovca, a ugovor o realizaciji tog projekta je potpisao predsednik Sji, kada je prošlog leta bio u Srbiji. Gradnja jednog industrijskog parka pod vođstvom korporacije CRBC, već je počela.
Još nije jasno da li će Kinezi graditi planiranu železničku trasu između Beograda i Budimpešte. Prvobitno je posao dodeljen kineskoj korporaciji CRBC, ali EU je najavila da će ispitati dodelu projekta u Mađarskoj, jer tamo nije bilo javnog konkursa, koji predviđaju smernice EU za takve projekte. To je jedina „tačka preseka” gde i Brisel može da se umeša: transevropski projekti. Srbija i dalje može da dela mimo ekonomskih regulativa EU.
Da je drukčije, Brisel bi već nešto bio preduzeo protiv pojednostavljenja viznih odredbi oko kojih se balkanska država prošle godine dogovorila sa Kinom. Građani obe zemlje sada za boravak kraći od 30 dana ne moraju da traže vizu. O tome Nemci sanjaju! Sada se Srbija nada malom turističkom bumu. Na godišnjem Sajmu turizma održanom u februaru, prvi put je zvanično učestvovala i Kina.
Srbija još nije jedna od glavih turističkih destinacija za Kineze, ali broj kineskih turista se povećava. Prošle 2016. godine bilo ih je za 29 odsto više nego 2015. Možda 43.000 posetilaca godišnje još ne čini stub privrede, ali u poređenju sa 12.000 turista u 2011, to je početak s kojim može da se radi.
Vučić sada polaže nade u direktnu avionsku liniju Beograd-Peking. Za ovogodišnji sajam je prvi put osmišljena brošura sa dve turističke rute za Kineze. Jedna od njih ima naslov „Balkan bez granica”. Ono što nekom zvuči kao miran godišnji odmor, za stratege u Briselu je razlog da preblede – jer suviše zvuči kao Evropa na mala vrata.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Ovo je kuća u kojoj je uhapšen Alija Balijagić
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Bojan Bojic
Po prvi put u istoriji mi pokušavamo da iskoristimo geografski položaj!
Podelite komentar
milan
Vašna poseta, treba privući kineske investitore da ulažu u našu privredu
Podelite komentar
Miloš Kosorić
Jedan od najvažnijih razloga je put u Kinu da se razmatra da neka od kineskih kompanija preuzme RTB Bor. To nam je sada najveći problem.
Podelite komentar